Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Annie

Annie

23-11-2012 om 11:03

Precies savon

Precies Savon, je hebt nog een maand of 10, en dan mag je weer opnieuw beginnen.
Ik vind het trouwens zonde om alle opgeruimde en schoongemaakte kastjes weer te laten versloffen, dus ik hou nog steeds alle kastjes goed bij, ze zijn allemaal nog schoon en netjes. Iedere dag slinger ik ergens in huis met een doek door een of twee kastjes heen, echt maar 10 minuten werk. Het valt me nu pas op, dat de bestekla en het kastje van het broodbeleg toch wel weer heel gauw vies worden, zeker met die viespeuken van kinderen bij mij thuis .
Nu moet ik nog alleen de laatste opbergkast onder handen nemen en dan heb ik alle kasten rigoureus doorgekamd, dan is alle overbodige rommel de deur uitgewerkt en is het alleen nog maar een kwestie van bijhouden. Wauw dat had ik 3 maanden geleden niet kunnen bedenken dat mijn huis zo opgeruimd zou zijn, echt een geweldig project dit.

Limi

Limi

23-11-2012 om 11:20

Annie

Ik vind je superinspirerend.

Bij mij komen er alleen steeds dingen tussendoor. Zoals vanmorgen bleek mijn achterband lek terwijl ik de kamer had willen legen voor een kinderfeestje dit weekend. Alleen toen liep de band weer leeg: plakkertje naast het gat. Behalve 4 kleine playmobildingetjes naar boven brengen is er beneden dus nog niks opgeruimd. Vanmiddag dan maar.

Rafelkap

Rafelkap

23-11-2012 om 12:04

Annie

Annie, als je je verveelt heb ik nog wat kasten voor je
In 3 maanden tijd je hele huis opgeruimd? Ik verzand altijd in die dingen die langer duren; zo heb ik hier naast me wat spullen die ik moet fotograferen en op marktplaats zetten. En weer zoveel plannen dat ik niet weet waar te beginnen...

Annie

Annie

23-11-2012 om 15:08

Vervelen?

Nadat ik alle kasten heb doorgekamd, opgeruimd en schoongemaakt, kan ik nog foto's inplakken, digitale fotoboeken maken, dat leuke jurkje naaien, de pc ordenen enz enz. Dus ik heb nog klussen genoeg liggen, voordat ik kan gaan nadenken over een hobby tegen de verveling.

Zaterdag!

Er is vast wel iets opgeruimd bij jullie?!

Hier is ons bed ontmanteld en afgevoerd, een oud matras ook weg en een fietsje bij de kringloop-afdeling gezet. Huppa!

neteret mut

neteret mut

24-11-2012 om 23:21

Hm min of meer

glas zit in de glasbol, en van 2 kapotte bureaustoelen is er 1 goede gemaakt,maar de resten staan er nog.

Valkyre

Valkyre

25-11-2012 om 00:16

Husband to the rescue

Het was hier een zeldzame zaterdag: Valkyreman was thuis ipv aan het werk. Hij heeft een was in de machine gegooid terwijl ik uitsliep, boodschappen gedaan, de gekregen box (eindelijk!) uit de auto gehaald, een lamp opnieuw opgehangen (draadje zat los in het kroonsteentje, had ik ook gekund, ware het niet dat ik niet meer op een keukentrapje durf te klimmen), en heel veel met Spruitje gespeeld zodat ik (nog meer) kon bijslapen. Heerlijk! Nog maar 75 items op de "voor de baby komt" to do-lijst, haha. Hij is anders vrijwel nooit twee dagen achter elkaar thuis, dus dit was een genoegen. Morgen nog zo'n dag!

Valkyre

Valkyre

Valkyre

25-11-2012 om 14:57

Einnnndelijk

Vanochtend die grote berg papieren uitgezocht. Er blijft nog een aardige stapel over waar ik wat mee moet, maar de mand is weer zichtbaar. Een berg oude tijdschriften in het oud papier gekeild, en in overleg met Spruitje ook wat tekeningen, en verder de te bewaren kindertekeningen in een hoesje "najaar 2012" geschoven en apart gelegd. We hebben intussen een hele berg, dus daar moet ook ooit een schifting in komen. En een geschikte doos of map oid. Nou ja, voor nu is het kastje bij de eettafel weer enigszins toonbaar. Staat nog wel vol met potten vol stiften ed, maar aangezien die hier dagelijks gebruikt worden laat ik dat maar even zo.

Vanavond maar eens de rekeningen betalen en de alweeeer volgelopen eettafel leeg proberen te krijgen.... Nu eerst even slapen want poeh hee, wat wordt die buik zwaar!

Valkyre

JansjeRommy

JansjeRommy

25-11-2012 om 21:10

Badkamerkastje

En jawel, eindelijk het badkamerkastje aangepakt. En gelijk dressoir weer leeggeveegd beneden, maar nu ligt de tafel weer vol....volgende week zit ik lekker in mn eentje in een hotel in het buitenland. Hoef ik alleen mn koffer op orde te houden....heerlijk.
NB Valkyre sterkte met de zware buik!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-11-2012 om 22:03

Te druk

Met de voorbereidingen voor 5-12 en verbouwingsperikelen. Een kastje op plankje per dag komt er hier dus niet echt van, op dit moment.

Wat ik dadelijk wel ga doen is de bak met prulletjes van jongste (die hier over de vloer is uitgestort) uitzoeken en uitdunnen. En verder gebeurt er toch wel iets hier. Vooral met de spulletjes van jongste. Dingen gaan op Marktplaats, naar boven, naar de stalling.

En ik ga morgen 5 kleine bakjes kopen voor in de hal, voor de wanten en sjaals!

Hanny61

Hanny61

26-11-2012 om 12:32

Effect

Door de burn-out is elke dag een kastje/plankje/vakje voor mij niet haalbaar. Toch heb ik al een hoop gedaan: badkamerkastjes, nachtkastjes, boekenkast in de slaapkamer, mand met sokken uitgezocht en éénlingen weggegooid (we kunnen voorlopig weer vooruit, qua sokken), gangkast uitgeruimd en schoongemaakt (waardoor er zo veel ruimte overbleef, dat we deze kast gaan vervangen voor een kleinere ladenkast), ladenkastje bij bureau en tot slot de grote, diepe keukenkast. Helaas kwamen er geen positieve (ook geen negatieve trouwens) verrassingen voorbij.
Het effect is, dat het in mijn omgeving minder rommelig oogt en dat dit mij een rustig gevoel geeft. Zoals iemand eerder schreef, geeft dit ook rust in mijn hoofd. En het bijhouden is nauwelijks werk! Mijn man is inmiddels ook aangestoken en heeft de kapstok uitgezocht en de schoenenkast.

Bellefleur

Bellefleur

26-11-2012 om 14:47

Hanny,

Wat leuk om te lezen dat een opgeruimd laatje jouw rust geeft! Dus, opruimen is goed voor de gezondheid
Ik zelf kom niet toe aan laatjes opruimen. Te druk met van alles. Afgelopen zondag was ik alleen thuis, en die dag heb ik besteed aan kadootjes inpakken voor 5 december, strijken en meer huishoudelijks. Toen ik stond te strijken viel het me op dat de kamer er zo opgeruimd en aangenaam uit zag. Om drie uur kwam dochter thuis van een logeerweekend. Binnen 5 minuten: gore schoenen uitgeschopt in de gang. Alle tassen door het huis verspreid. Bloes en t shirt achter de bank gemieterd. Vieze sokken op de verwarming gelegd. 5 stripboeken over de vloer uitgespreid. Leeg glas met kring op de tafel. De jas lag niet ergens neergegooid, want die was kwijt. Ineens werd me van alles duidelijk.

Waardepunten de

Bij het opruimen kwam ik Douwe Egberts waardepunten tegen uit een oude doos van een rommelmarkt. Ze lijken er anders uit te zien dan de punten van nu. Zijn ze nog van waarde?

Annie

Annie

27-11-2012 om 10:04

Bellefleur

Ooooeps, ik mag echt niet meer klagen, wat heb ik het makkelijk met mijn jongens. De jassen worden opgehangen, (voetbal)tassen direct uitgeruimd en opgeborgen, schoenen op hun plek... Het enige wat hier rondslingerd zijn hun sleutels en heel af en toe een glas op tafel, maar dan gebruiken ze nog wel een onderzetter. Op hun kamers kun je trouwens niet lopen van de rommel en vieze was, dus ze weten wel hoe het moet, een zooi maken.

Annie

Annie

27-11-2012 om 10:07

Hanny

Fijn zeg dat de omgeving ervoor zorgt dat je wat meer rust in je hoofd krijgt. En zo te lezen, doet je man nu aan een kastje per dag, dat is toch ook goed?

Nowee

Nowee

27-11-2012 om 11:33 Topicstarter

Judith-t

Die punten zijn gewoon nog geldig: http://www.douweegbertsenmeer.nl/Pages/loyaltyFAQ.aspx

Fiorucci

Fiorucci

28-11-2012 om 07:37

Judith

Ja hoor, die zijn nog geldig.

Guinevere

Guinevere

28-11-2012 om 10:42

Een goed doel

Ik heb in mijn nabije omgeving iemand ontdekt die als alleenstaande moeder in de WSNP zit. Dus ik ga nu alle kasten door (niet echt 1 kastje per dag maar dat mag wel he?) om overtollige kleding, schoenen, speelgoed, voorraden te verzamelen. Als ik snel ben kunnen de kinderen nog wat van het speelgoed krijgen op 5 december. En nu weet ik eindelijk waar die zeep heen moet waar er hier eentje allergisch voor is, die koffie die we toch niet lusten, etc.
Denk je dat ze mijn oude fiets die al 6 jaar staat te verstoffen in de garage mag aannemen?

Ehm

Hoe bedoel je 'mag'? Mag ze geen giften krijgen? En meer nog: wil ze die oude fiets wel? Of is ie helemaal tiptop?
Lijkt me sowieso lastig inbte schatten: voelt iemand zich dan niet betutteld? En kun je gebruikt of afgedankt speelgoed geven?

Wel een heel goed idee hoor, ik ben nu veel aan t opruimen en was heel blij met de buur allerlei speelgoed voor een school kon gebruiken.

Guinevere

Guinevere

28-11-2012 om 12:03

Tiptop

Ik weet het niet, ik begreep elders op dit forum dat je moet uitkijken met wat je aan giften binnenkrijgt. Die fiets is nog tiptop in orde, maar ik vind mijn nog oudere barrel lekkerder rijden.
Het speelgoed dat die kant opgaat is grotendeels tiptop in orde, de rest kan de moeder gewoon bij hun normale speelgoed neerzetten. En nee, ze voelt zich niet betutteld, ik heb het haar gevraagd, behalve van die fiets, dus dat zit wel goed. Misschien mijn kerstpakket ook maar eens doorschuiven aan haar.

Hanny61

Hanny61

28-11-2012 om 13:51

Guinevere

Wat aardig van je om deze moeder te helpen. Ik kan me niet voorstellen, dat je haar geen fiets mag geven. Het is een gebruikte fiets, neem ik aan, dat is geen extreem duur iets waar schuldeisers moeilijk over zouden kunnen doen. Eventueel zou ze het aan haar begeleider (of hoe zo iemand ook mag heten) kunnen vragen.

Guinevere

Guinevere

28-11-2012 om 14:09

Hele stapel

Hm, mijn actie ruimt niet echt op, ik heb nu een hele stapel spullen midden in de woonkamer staan die doorgeschoven kunnen worden. Kom, ik ga eens een rondje garage doen om te zoeken naar aanvullingen om die stapel nog wat hoger te maken...
Die fiets zal ik idd met haar afstemmen.

Valkyre

Valkyre

28-11-2012 om 18:35

Wat lief

Guin. Fijn dat je er iemand direct mee kunt helpen; da's toch leuker dan de kringloopwinkel, nietwaar?

Valkyre

Valkyre

Valkyre

28-11-2012 om 18:40

De gangkast

Vandaag veel gerust, want Spruitje speelde elders. En zowaar ook nog even twee plankjes van de gangkast (waar oa de jassen hangen) uitgemest. Alle handschoenen, sjaals en mutsen liggen weer voor het grijpen, fijn. En wat ik vond (durf het haast niet te bekennen): luierbroekjes maat 6. Spruitje draagt al 2,5 jaar geen luiers meer overdag, en 's nachts al twee jaar niet meer... Haha.

Valkyre

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-11-2012 om 23:28

Nog steeds te druk

Ben vandaag van 10 tot 9 ofzo amper in contact geweest met de bank.

Geen kastje dus.

Enne Guinevere: ik denk dat ze de fiets in ieder geval wel mag "lenen".

Annie

Annie

29-11-2012 om 11:35

Niets

Guin, gewoon geven die fiets. Ik heb mijn vriendin ook op die manier gesponsord, toen ze in de WNSP zat.
Ik sta even stil. Ik stik al dagen van de spierpijn van het sporten, ik denk dat ik iets te rigoureus van start ben gegaan. Het lukt me nu om mijn armen enigszins omhoog te brengen, maar iets optillen is nog steeds niet prettig. Mijn benen willen ook niet erg en over mijn buik zal ik het helemaal maar niet hebben. Auw.

Guinevere

Guinevere

29-11-2012 om 15:25

Goed zo annie

Je moet af en toe ook wel onderuit zakken om te genieten van je VT-wonen sfeer! Dus die spierpijn is goed!

Vandaag

Standaard schoonmaken en opruimen voor vertrek van een weekje. Een en ander gaat mee naar het nieuwe huis, niet teveel natuurlijk

Raar soort zijn we eigenlijk, proberen alles op te ruimen en na sint zijn er weer kilo's spullen bij ..

Succes allemaal!

Annie

Annie

30-11-2012 om 16:57

En daarom

krijgen mijn kinderen van de Sint een bedrag op hun bankrekening gestort, dat geeft minder troep.
Weer niks gedaan, ik heb nu spierpijn rondom mijn schouders, waardoor het opnieuw pure ellende is om mijn armen omhoog te doen. Dus ik mag nog langer genieten op de bank.
Ze hebben me verzekerd dat de spierpijn de eerste week het ergste is en dat het minder wordt naarmate je langer sport. Dat is mooi, want het is duidelijk dat mijn schone en opgeruimde kastjes zich heel langzaam transformeren naar minder schone en minder opgeruimde kastjes. Dat vind ik echt zonde van mijn werk, dus zodra het enigszins te doen is, ga ik er, gewapend met mijn doek, snel wat aan doen.

dc

dc

01-12-2012 om 21:55

Beteuterde gezichten

als er in de sintpakketjes allemaal opbergspul blijkt te zitten om het speelgoed in huis nou eindelijk eens overzichtelijk te houden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.