Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Bak kaarsen

Die for some reason bovenop een keukenkastje stond. Veel kaarsen weggedaan - zeker wetend dat ik ze niet ga gebruiken en ze gaan echt niet meeverhuizen.

Morgen logees dus die kamer moet erg opgeruimd worden morgen - er wordt bruut gespeeld momenteel

Verder nog 1 plank van de muur geschroefd en geen zin meer verder.
Nog ultieme muurvul-tips?

Petr@

Petr@

13-11-2012 om 20:38

Ook begonnen....

dacht even het postmandje naast de eettafel in de keuken te doen.... ben de hele middag bezig geweest Ook meteen de bakjes opgeruimd waar papier uit dit postmand in terecht komt. Moet dat toch eens anders gaan doen...
Ben versleten van het heen en weer lopen om dingen op te bergen op andere plekken!
Wel een lekker gevoel dat alle afrekeningen e.d. in de daarvoor bestemde ordner zitten. En de declaraties voor ziektekostenverzekering liggen klaar om verstuurd te worden, levert weer geld op

JansjeRommy

JansjeRommy

13-11-2012 om 21:44

Goed allemaal!

Nb als jullie wegdoen zeggen gooi je het dan echt weg? Ik breng het meeste naar de charity shop of naar de weggeefwinkel. Dan gebeurt er nog wat mee.
Hier kastje met kaarten uitgezocht en allemaal van die vreselijke goede doelen kaarten weggebracht naar een van bovengenoemde zaken. Dat ruimt toch weer lekker op. En toen ook nog maar het handschoenenkastje uitgemest. Eenzame handschoenen heb ik maar wel in de prullenbak gekieperd.
Verder ook weer van alles verkocht via MP.
NB Mijk, leuk servies! Goed plan om er een seizoensservies van te maken, dan kun je het ene wegbergen als je het andere gebruikt.
NB De administratie gooi ik allemaal in een lade die ik af en toe uitzoek. Dan weet ik in ieder geval dat ik niets kwijtraak.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-11-2012 om 22:19

Krantenbak

Gisteren de mand met tijdschriften uitgemest. Wat Borstvoeding Natuurlijk bladen (gepasseerd station) en oude kranten weggemikt. De Flairs bijelkaar gezocht om weg te geven en alle oude Consumentengidsen op de trap naar zolder. En nu past alles weer netjes in de mand. En vanmorgen maar weer eens een abonnement opgezegd. Ik heb nog zoveel ongelezen tijdschriften liggen en het kost zoveel geld dat ik er maar eens mee ga stoppen voorlopig. Heb nu denk ik voor 500 euro aan rekeningen voor tijdschriftabonnementen liggen. Dat is toch niet normaal!!!

Ook even tussendoor door de stalling heen geweest en wat spullen voor op Marktplaats meegenomen en uitgezocht (had ik geloof ik al verteld, bak met auto's van oudste en ander speelgoed). En mijn mooie harige maar ook heel erg niet-waterdichte snowboots en het onderstel, schommelstuk en zitje van het loopautootje
van jongste in de kliko gemikt. Autootje zelf zal binnenkort ook wel volgen.
En nog wat verkocht op Marktplaats. Al met al geen slechte score.

Morgen ga ik de hypotheekspullen uitzoeken (en mijn afschriften en belastingspullen/kinderopvangspullen netjes in de pas aangeschaft klapper stoppen). Als het feuilleton dat tenminste toe laat.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-11-2012 om 22:24

Oja

Nog bakken met sokken van dochter uitgezocht.

En manlief zojuist mijn lijstje laten lezen. Eerst vond ie dat ik maar raar bezig was, want er is hier nog zoveel anders te doen dat veel meer in het oog springt. En dat klopt wel opzich.

Maar nu na mijn lijstje issie onder de indruk. Zegt ie met grote ogen. Zo ik heb mijn buit al binnen

Bellefleur

Bellefleur

14-11-2012 om 10:05

Zucht

Al dagen niets gedaan. Het is veel te druk thuis. Ik hoop dat er vanmiddag ruimte is voor een plank of een laatje. Gelukkig blijft de tafel in de woonkamer wel redelijk opgeruimd. Dat is al winst.

Guinevere

Guinevere

14-11-2012 om 11:14

Ach bellefleur

Die opgeruimde kastjes van de afgelopen periode blinken je toch nog steeds tegemoet? Dat is allemaal behaalde winst, die ben je niet kwijt door een paar dagen geen kastje te doen. Ik haal mijn target ook absoluut niet, maar het ziet er hier toch echt al beter uit dan voorheen. Zelfs de enorme eikenhouten kast die al jaren de ingang van de garage stond te blokkeren is nu weg (marktplaats), en de troep die erin zat ook. Elk stapje vooruit is een ergernisje minder, heerlijk.

mijk

mijk

14-11-2012 om 14:19

Twee dagen

bezig geweest met een begroting voor 2013. Ik ben er nog niet maar dit biet perspectief. Onder tussen ook sollicitatie de deur uit en nu plek maken voor mijn nieuwe servies!

Mijk

Petr@

Petr@

14-11-2012 om 16:35

Laatje keukentafel

Had geen zin in iets groots, dus daarom maar het rommellaatje.
Ben er dan toch altijd weer langer mee bezig dan ik dacht, hebben jullie dat ook?

mijk

mijk

14-11-2012 om 17:28

Biet?

Nou ja! het was ook wel een heel vermoeiend klusje... Het is het een of het ander Petra of veel korter dan ikdacht of langer. Ik probeer het nu te voorspellen en bij grotere klussen zet ik de timer op een half uur en als het niet af is dan ga ik de volgende dag verder....

Mijk

tonny

tonny

14-11-2012 om 18:14

Ja!

toch nog wat gedaan vandaag: in de schuur stond de friteuse vastgekleefd op een tafeltje. Ik denk al een jaar niet gebruikt of zo, noch schoongemaakt.
Nu is-ie weer blinkend.

Maar k vraag me af of ik gebruik nog ga toestaan,haha, ik vind het een vreselijk vervelend klusje. Dat krijg je met dingen die je te lang voor je uit schuift.

Petr@

Petr@

14-11-2012 om 19:35

Mijk

O ja, een timer gebruiken. Heb ik ook een keer gedaan toen ik een hele dag in huis bezig geweest ben. Elk kwartier ging de kookwekker. Bij sommige klussen zette ik hem dan 2x. Heel veel gedaan die dag. Want het blijkt dat je in een kwartiertje best veel kan doen!

Ook weer iets gedaan

Met het vieren van mijn verajardag in het verschiet moest de huiskamer opgeruimd. Dus allerlei vlakken die stoffig waren en waar teveel troepjes en rommeltjes lagen heb ik opgeruimd. best veel eigenlijk, ik voel nu ook mijn benen... Naast de broodtrommel, bij het koffiezetapparaat (waar ook allerlei werkzooi van Vondaman lag, daar heb ik nog 1 stapeltje met 2 laptops toegestaan!), de vensterbank stofvrij, het TV-meubel afgestofd en alles wat er bovenop lag, opgeruimd/netter ingeruimd, het dressoir idem en de kast (met glazen deurtjes die naar beneden open gaan zodat je er iets op kan zetten, hoe heet dat ook alweer?). Nou afijn, die dus ook. Veel knutselspul van dochter opgeruimd (eufemisme voor 'weggegooid') en sommige gefotografeerd zodat ze later evt. wegkunnen.
Jeetje, wat ben ik tevreden over mezelf! ben alleen erg moe...
Groetjes, vind het een superleuk draadje!
Vonda

Nowee

Nowee

15-11-2012 om 11:01 Topicstarter

Een raar potje

In de keuken staan op een plankje 3 emaille potjes, eentje met van die broodzakdichtmaakdingetjes, eentje met afgeknipte draadjes wol (ja, ik ben gek) en eentje met hele belangrijke dingen. Die met die hele belangrijke dingen had een deksel die niet meer dicht ging dus die heb ik gisteren even beet gepakt. Daar vond ik dus allemaal zakjes in met HELE BELANGRIJKE onderdelen van voor mij bijzonder onduidelijke dingen. Plastic tuutjes, raargevormde schroefjes en zo. Mijnheer Savon had ook geen idee waar het allemaal van was dus we hebben alles maar weggegooid. Gek hè, je bewaart dingen omdat ze heel belangrijk zijn maar 2 jaar later heb je geen idee waarom. In elk geval heb ik een bijna leeg potje nu. Dat is toch wel fijn.

Bellefleur

Bellefleur

15-11-2012 om 11:37

Vage tuutjes en puutjes

Gisteren tijdens het eten koken een plank voorraadkast gedaan. Ik kwam griesmeel tegen van de molen. We eten vanavond griesmeelpudding als dessert!
Ja, een raar fenomeen, die tuutjes en schroefjes. We hebben een paar weken geleden een nieuwe radiator in de badkamer gekregen. De monteur heeft een zakje laten liggen met bevestigingsmateriaal. Maar de radiator zit toch al VAST? Wat moet je nu met zo'n zakje? In een vaag laatje leggen? Zodat we over een paar jaar ons afvragen wat dat nu weer voor ding is? Of weggooien? Maar de schroeven en plasticjes zijn nog helemaal goed. Raar om zo maar in de container te gooien.

Annie

Annie

15-11-2012 om 12:30

Die vage dingen

Alle vage dingen wat ik aanzie voor iets van schroefjes ofzo mik ik meteen door naar het domein van mijn man: de schuur. Hij weet daar beter raad mee dan ik.
Wij proberen altijd eerst iemand anders blij te maken met de rommel die weggaat. Pas als echt niemand het wil hebben, gaat het de kliko in.
Hier verder geen vorderingen, behalve dat ik alle keukenkastdeurtjes aan de binnen- en buitenkant heb schoongemaakt, dus ze zijn weer terug naar hun oorspronkelijke kleur. Normaal ging er wel een half jaar overheen, voordat ik bedacht dat er ook een binnenkant aan een deurtje zit, die bevlekt is met zwarte vingers, jam, pindakaas, limonade etc etc. Nu alles zo netjes blijft, heb ik tijdens het koken het even snel tusendoor gedaan. Ik had niet eens een schuurspons nodig, het was met een doek binnen 10 minuten helemaal geregeld. Geweldig.

tonny

tonny

15-11-2012 om 14:12

Vage tuutjes, puutjes en schroefjes

die liggen hier ook in de rechterrommella. Ik denk dat ik ze maar eens wegga. Naar de schuur brengen heeft geen zin, daar komt mijn man alleen om zijn fiets neer te zetten

Heb trouwens de tijdschriftenmand gedaan, maar dat heeft nog niet enorm geholpen: er ligt nu een nette stapel in de computer/boekenkamer met daarop een briefje:'zoek jij deze even uit '

Nowee

Nowee

15-11-2012 om 14:15 Topicstarter

Vrijdag

wordt de kliko geleegd. Ik gok dat er zaterdag iets uit elkaar valt wat alleen in elkaar te zetten is met dat rare plastic witte tuutje, wordt vervolgd (ik hoop het niet!).

Egel

Egel

15-11-2012 om 19:30

Dat heet....

Zo'n potje met rare schroefjes, een fietssleutel die misschien van een reserveslot is maar misschien ook niet, een houten knopje dat je nog op het speelgoed van je kind terug moet zetten maar het is er inmiddels te groot voor, een stuiver, een afgehaalde postzegel die niet meer plakt, een klein restje secondenlijm dat misschien verdroogd is maar je wil het niet onnodig uitproberen omdat het daarna sowieso op is: dat is een knurftenbakje.
Ja, knurftenbakje. En elk van de spulletjes die erin zitten, heten knurften.
Het is maar dat jullie het weten.
Groeten, Egel

Oja egel

Knurftenbakje.. Mooi!

Ik heb een houten bak waarop geschilderd staat: 'dingenbakje'. Heb een haat-liefde verhouding met dat ding.

En Annie, hoe ziet jullie schuur uit?

Ik heb 1 blik waar ik alle ikea- knurftjes in stop. En van die ikea-plastic-hersluitbare-zakjes, waar ik per evt meubelstuk de schroefjes in verzamel.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-11-2012 om 23:22

Als het een naam heeft, dan mag het ook blijven. In mijn huis dan

En ik heb een hele bak met dat soort dingetjes. Het blijft een moeilijk iets. Ik heb bv een dvd speler op de badkamer, en die hangt aan de muur. Maar hij kan ook staan op een standaard. En die standaard zit in mijn knurftenbak. Nu is de kans niet zo heel erg groot dat die dvd-speler ooit ergens komt te staan, dus moet ik dat ding dan bewaren???? Ons lampjes boven de bank echter, daar zat ook zo'n raar hulpstuk bij, en dat heeft ook jaren in die bak gelegen. Maar die wordt dus tegenwoordig wel gebruikt. En dat soort ervaringen maken dat ik dus niet snel geneigd ben zoiets weg te gooien.
Gelukkig is het best een grote bak en staat ie op zolder.

Annie

Annie

16-11-2012 om 10:25

Onze schuur

Aangezien mijn echtgenoot allergisch is voor rondslingerende rommel, ziet de schuur, zijn domein, er bij ons altijd supernetjes en opgeruimd uit. Tot grote ergernis van de mannen van mijn vriendinnen.
Wauw Ginny, een dvdspeler in de badkamer, dàt zouden mijn kinderen echt "megavet" vinden!
Verder heb ik geen kastjebijdrage, ik heb de kerstkaarten alvast geschreven. Vandaag is wel het mandje van de papieren aan de beurt. In het kader van, nooooooit meer zo'n berg...

Guinevere

Guinevere

16-11-2012 om 11:06

Schroeven

De schroefjes en moertjes e.d. gaan gewoon allemaal in de verzamelkoffer voor schroeven. Ook als we ze ergens "vinden". Heel handig hoor, zo'n schroevenbak. We hebben altijd wel een schroefje op maat voor bv. een achterlicht ofzo.

Rafelkap

Rafelkap

16-11-2012 om 12:05

Niet zoveel actie

Hier niet zoveel actie, zit met een jarig kind dat niet weet dat hij jarig is.. Ik had de laatste tijd teveel andere taakjes, zieke kinderen, studiedagen etc. Kan maar even van een leeg aanrecht genieten of er liggen alweer spullen (van mijn man). Maar op zich beter dat hij het daar neer legt, want veel wordt ook hoog op een kast neergekwakt (in het kader van: geen idee waar dit te laten, dan maar hier) en ik ben een stuk kleiner en kan daar niet meer bij.
Volgende week ga ik bovenop alle kasten kijken, had ik bedacht, met een keukentrap.
Hier ook veel knurften?? Ik durf ze moeilijk weg te gooien, maar uiteindelijk verdwijnen ze wel in de schuur waar ik het ooit, ooit, ooit zal gaan uitzoeken. Ja, ik ben wel jaloers op Annie

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-11-2012 om 16:23

Valt hartstikke mee hoor annie

Ik zocht eigenlijk een radio/cd-speler die je aan de muur kunt schroeven. En die zijn tegenwoordig echt niet meer te vinden. Dit was het goedkoopste alternatief. En je kunt er wel dvd's op bekijken, maar dan alleen als je hem zowat in je bad legt. Geen optie dus...

Valkyre

Valkyre

17-11-2012 om 00:12

Poeh hee

Ik ben ontzettend moe de laatste tijd, en ben al blij als ik genoeg schone kleren voor man, Spruitje en mij heb. Dus de kastjes moeten maar even wachten tot ik met verlof ben (kan niet wachten!)

Maar ik blijf lekker meelezen. Hopelijk heb ik straks weer voldoende inspiratie om de laatste hand te leggen aan de babykamer enzo... Ik krijg nu ineens zin in stapels strak gevouwen, gestreken (!) hydrofielluiers. Bizar, wat hormonen met je kunnen doen. Ik strijk anders noooooit!

Valkyre

Merel

Merel

17-11-2012 om 08:01

Action

Bij de Action verkopen ze van die handige bakjes met vakjes, voor weinig (iets van 2 tot 3 euro) ze hebben ze ook wel bij andere winkels, maar die zijn dan veel duurder. Daar doe ik allerlei schroefjes en dingetjes in, is al zo vaak van pas gekomen.
Bij vagere tuutjes en houdertjes wil ik het nog wel eens op een briefje schrijven wat het is, en dat eraan nieten. Zo kom je later dan toch niet zoveel 'vaagheid' tegen. (maar ja, ik vergeet het ook vaak genoeg, dus hier ook eigenaardige dopjes en dingetjes die er op een of andere manier 'onmisbaar' uitzien. (m.a.w, iets wat je niet zomaar los in een winkel kan kopen, dus als je het ooit nog nodig hebt, heb je een probleem)
Ik wilde nu de gangkast boven uitruimen, want we hebben extra opbergruimte nodig, maar alles moest blijven vond ik. Dat schiet dus niet op. Een paar oude fotolijsten (maar ze zijn nog best leuk, voor ooit) 2 oude staande lampjes, de kap is stuk, maar de rest is nog goed...voor je weet maar nooit.) Twee draagbare radio cd-spelers, zijn ook nog goed maar niemand gebruikt ze op dit moment. Ski-kleding uit het jaar 0, maar ja, als ik ooit weer eens ga skieen, dan zou ik het best nog aankunnen.
Pff, ik heb nog genoeg gesprekken met mezelf te gaan, er moet wat weg daar

JansjeRommy

JansjeRommy

17-11-2012 om 13:00

Merel

ik zou zeggen: of je gebruikt die dingen uit de gangkast nu echt concreet binnen een half jaar of je geeft ze weg.
Fotolijsten dus voorzien van foto's en een leuk plekje zoeken of weg
Vervangende kappen zoeken voor de lampen en een plek zoeken of weg
Radio cd spelers ergens in huis zetten waar je ze gebruikt of weg
ga je skieen dit jaar? Zo nee, weg ermee. Je kunt altijd weer op MP toeslaan als je nog eens gaat

klinkt dat niet streng en georgansieerd?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2012 om 18:12

Ja marktplaats

Als ruilbeurs. Zo zie ik het ook vaak. Je levert eerst iets in en als je dan later weer iets nodig hebt dan haal je er weer wat vanaf...

Hier ligt het trouwens ook aardig stil. We doen vandaag een beetje aan couchsurfen. Heb alleen nog maar een paar boodschapjes gedaan en een keer aan de wasmachine gezeten. Ik heb hoop dat ik morgen wat meer energie heb...

Wat heerlijk merel!

De hele inhoud van de meterkast kan naar de kringloop!

Mocht je het ooit gaan missen (gaat never nooit niet gebeuren) dan kun je weer zoiets bij de kringloop kopen voor een euro.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.