Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


dc

dc

06-11-2012 om 23:20

Valkyre

Mijn man heeft een grote blinde vlek voor pannen. Als hij de keuken opruimt, doet hij alles netjes in de vaatwasser, zet die aan, maakt sinds kort ook de tafel schoon (heeft wat aanmoediging gekost van mijn kant), maar als ik 's ochtends de keuken inkom, staan de pannen me altijd vrolijk geurend aan te staren.

Ik maak er weleens een grapje over, en probeer gewoon blij te zijn met alles wat hij wel heeft gedaan

Degene hier in huis die het beste is in praktisch opruimen is mijn zoon van 6 jaar. Die heeft binnen 5 minuten zijn kamer opgeruimd. En als ik dan z'n bed afhaal, vindt ik 10 paar vuile sokken onder z'n matras (en ik kijk ook maar niet meer onder z'n bed) (maar het ziet er bij binnenkomst echt heel netjes uit).

Bellefleur

Bellefleur

07-11-2012 om 09:18

Deksels

Als mijn man de afwas doet (en dat doet ie!) laat hij de deksels van de pannen liggen. Soms schoon, en soms nog vuil. Al naargelang mijn cyclus kletter ik de deksels woedend in de kast, of vlij ik ze zuchtend neer. Ook ligt de helft van de tijd de afwaskwast nog op het aanrecht. Wonderlijk. Zo gaat het eigenlijk met alles. Mijn man is het meest gesteld op orde. Maar kan het zelf niet. Als hij een opruimaanval krijgt, gaat alles in de afvalbak. Omdat hij het 'leeg' wil in huis. Bij het woord opruimen zie ik een waasje van paniek in zijn ogen flitsen. Omdat hij het gewoon niet kan. Perfect type dus om de tuinschuur op te ruimen. Harmless. Ondertussen heb ik geleerd om het opruimen in huis te beschouwen als de zee. Soms is het eb, en soms is het vloed.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-11-2012 om 10:16

Ha bellefleur

Hebben wij dezelfde man?

Nou ja een verschilletjes is er wel, de schuur is de laatste ruimte die mijn man gaat opruimen. Daar staan namelijk al zijn kostbaarheden.
En daar maakt ie het zo bont dat bij ons de fietsen al jaar en dag staan te verpietern voor het huis.

Maar voor de rest.... een spitting image.

Wat mij betreft is het net Hans van Hans en Grietje, hij laat door het hele huis een spoor na. Ik kan precies zien waar ie allemaal is geweest en wat ik daar gedaan heeft. Ik ben langzamerhand aan het accepteren dat het mijn taak hier in huis is om dat weer te herstellen. Anders gaat het niet goedkomen, vrees ik...

Vandaag gaat de sokkenla van dochter eraan. En ik ga een bestemming bedenken voor mijn lege la van het dressoir van de slaapkamer. Van de week de t-shirts met lange mouwen in de klerenkast gelegd en nu blijkt dat zomaar in de kast te passen zonder dat er iets anders uit moet.... Sciencedinges...

Guinevere

Guinevere

07-11-2012 om 10:47

Zat net aan mijn eigen man te denken

Om de een of andere reden ruimt hij de boodschappen niet volledig op. De pakken koffie zet hij naast het koffieapparaat. De extra kaaspapiertjes vouwt hij op en schuift hij achter de broodplank op het aanrecht. Een vuile schuurspons ziet hij kennelijk als een sieraad.
Nou ja, ik ben zelf niet veel beter dan hij. Ik ga vandaag mijn eigen rariteiten maar eens opruimen. Een mooi stuk goudkarton dat al 3 jaar achter dezelfde broodplank staat, voor het geval we het nodig hebben met de kerst om kerststerretjes te maken. Etc. Zucht.

tonny

tonny

07-11-2012 om 14:09

Hehe, eindelijk een kastje

de kast waar jassen hangen & kleding die nog niet weg mag van mij. Ik vond een fluwelen blazer die mijn moeder voor me naaide toen ik 17 was. Hij kan nog dicht en ik laat hem hangen. Pure nostalgie. Ook de japon van Laura Ashley die ik kocht toen ik 12 1/2 jaar was getrouwd - was een superfeest!

Nou ja, het kastje is leeg geweest, uitgesopt, maar bijna alles hangt er weer in

Valkyre

Valkyre

07-11-2012 om 14:12

Dagje pauze

Veel bekkenpijn vandaag, dus meer dan een wasje doen zit er niet in. Dus ik neem even een dagje pauze. Morgen maar weer kijken hoe het gaat...

Valkyre

Guinevere

Guinevere

07-11-2012 om 14:23

Kledingophaaldienst

Toevallig had ik gisteren eindelijk de volle vuilniszakken met kleding (die uiteraard al een half jaar in de weg stonden) bij de voordeur gezet om ze eens een keertje weg te brengen. En toen zag ik zo'n bus van het een of andere goede doel rijden, de kledinginzameling. Dus ik hoefde alles alleen maar aan de straat te zetten daarnet. Hoppa, weer een vierkant metertje meer ruimte in huis!

Bellefleur

Bellefleur

08-11-2012 om 08:58

Valkyre,

Nog een paar weken, en dan ga jij het ultieme kastje leeghalen. Je hebt dus geen dag pauze, maar je bent je geestelijk aan het voorbereiden .

Bellefleur

Bellefleur

08-11-2012 om 09:01

Bonen!

Ik heb gisteren een voorraadje aangepakt. We blijken veel meer taartdecoratie te hebben dan ik dacht. En... vandaag hoef ik geen pizza te eten. Ik heb gevonden gedroogde bonen in de week gezet. Hopelijk vandaag weer een plankje voorraad.

Annie

Annie

08-11-2012 om 12:51

Bezig bijtje

Grappig om te lezen van jullie mannen. Ik snap dat ik me gelukkig moet prijzen met een man die allergisch is, en ook nog zelf zijn troep achter zijn kont opruimt. Een uitzondering zijn de kastjes, hij mikt alles zo een kast in, zonder te kijken of het daar hoort en hoe het erbij ligt. In het kader van: ik doe het deurtje dicht en zie er niets meer van. Tegenwoordig ben ik allergisch voor troep in een kast, dus dat is voor hem een puntje van aandacht.
Vanwege de maandelijkse ongemakken, ging ik gisteren als een trein. Ik heb taarten en kruidnootjes gebakken, meteen een doekje over die plank van de voorraadkast gehaald en ook nog een hartige taart gemaakt, met ingrediënten die al heel lang in de vriezer lagen, ook meteen een doekje door die vriezerla gehaald. De oven en de koelkast heb ik schoongemaakt, en ik ben met stofzuiger, doek en dweil door het huis gerend. Ondertussen de was er door gejaagd en de wasmand, eindelijk leeg, een sopje gegeven. De berg met kleren op mijn slaapkamer opgeruimd, meteen een tasje kleding meegegeven met vriendin. Onder de berg kleren vond ik mijn sportschoenen. Wist ik meteen weer waarom opruimen zo handig is, want het was best frustrerend om iets kwijt te zijn, in een huis met voornamelijk opgeruimde kasten. Omdat ik nog tijd over had, heb ik ook de badkamer en de wc schoongeschrobt. Na lang wikken en wegen heb ik de mokkakoffie, niet geliefd, daarom bijna over de datum, in de voorraadpot gedaan en de miskoop limonade gemengd met de heel-erg-lekkere limonade, want ik vond weggooien toch wel zonde. De kinderen hebben niks gemerkt, en ik heb niks gezegd, toen mijn man opmerkte dat de koffie een beetje een bijsmaakje had, want wat niet weet, wat niet deert.
Dus ik heb gisteren het huis schoongemaakt, 5 kastklusjes gedaan en de wasmand. Vanavond staat een schoonmaakbeurt van de droger en wasmachine op het programma en de rest van de week gebruik ik om te relaxen, onder het genot van kruidnootjes, mokkakoffie en taart.

Valkyre

Valkyre

08-11-2012 om 13:08

Poeh hee

Annie, ik word al moe als ik eraan denk!
Bellefleur, hij is leuk: het ultieme kastje leeghalen.

Intussen is het best frustrerend dat ik fysiek (en ook qua werk; de komende twee weken zijn superdruk met deadlines en nakijkwerk e.d.) zo beperkt ben, want ik zou het liefst de hele dag wijden aan babyvoorbereidingen. Nestdrang die ik dus niet eens lekker kan uitleven, irritaaaant! Nou ja, ik doe maar wat kleins wanneer het zo uitkomt, en verder zien we 't wel. Moet manlief nog wel even achter de broek aanzitten voor de klussen die ik zelf niet kan, en naaihulp vragen aan schoonmoeder (die coupeuse is geweest). Hopelijk komt 't allemaal voor oud & nieuw af...

Valkyre

Zo annie!

Goed bezig!!
Hier ook maandelijkse ongemakken, maar die werken juist tegen, voel me niet lekker. En dus nergens zin in.. Naja dan maar even niet. Hopelijk binnenkort weer actie!

Mover

Mover

09-11-2012 om 13:42

Verkeerde volgorde

Vanmorgen boodschappen gedaan en bij de drogist groot ingeslagen. Thuis gelijk de voorraadkast met "verse" douche-drogist spullen inruimen. Kwamen daar nog 4 deo-rollers tevoorschijn Met mijn nieuw gekochte hoeveelheid van 3 (aanbieding) heb ik nu 7 deo's op de plank...
Volgende keer eerst maar de kast sorteren, en dan boodschappen doen.

Toch nog

Aan de slag gegaan- wc en wastagel schoongenaakt en zelfs de wasmachine, met een schuursponsje in die stinkring
Een paar ramen gelapt en vlekken van de witte muur gepoetst. En 3 keukenkastjes gesopt.

Nu nog even stofzuigen en dan is t mooi geweest!

Succes allemaal en fijn weekend.

tonny

tonny

10-11-2012 om 08:46

Kastje bij mijn dochter

gootsteenkastje. Ziet er nu weer kéurig uit!

Guinevere

Guinevere

10-11-2012 om 11:31

Gewoon poetsen niet ruimen

Ik ga vandaag gewoon op mijn knietjes vloeren dweilen, stofzuigen enzo. Onze huishoudelijke assistente is ziek en dus gaan we zelf aan de slag. Die kastjes kunnen wel wachten, maar wie weet krijg ik tijdens het poetsen nog wel een opruimaanval?

Guinevere

Guinevere

10-11-2012 om 13:37

Toch doorgeslagen

Hm, ben ik toch even alle gordijnen van beneden aan het wassen... Bovenaan waren ze bijna zwart, onderaan wit. :-p

Guinevere

Vloeren dweilen op de knietjes? Dat is anno 2012 wel het toppunt van ijver!

Guinevere

Guinevere

10-11-2012 om 22:19

Wil

Ik vermoed dat ik een Assepoestercomplex heb opgelopen... Doet me er trouwens aan denken dat ik de aslade nog moet legen.

JansjeRommy

JansjeRommy

11-11-2012 om 11:07

Weekend

Ja hoor, het is weer weekend. Vanmorgen mijn kettingen en oorbellen aangepakt. Ik heb zo'n rekje voor oorbellen en een kapstokje voor kettingen, maar alles zat door elkaar en aan elkaar. Kastjesonderhoud dus. Ben nu wel tevreden. Alleen als ik dat verhaal van die deo's lees denk ik hmmmmmm....de badkamerkast is ook wel weer idee.
Nb als bij ons de hulp weg is en we maken weer eens zelf grondig schoon dan zien we ook altijd ineens van alles. Dus van die gordijnen kan ik me helemaal voorstellen.

Eindelijk ook weer wat gedaan

namelijk mijn computertafel opgeruimd. Er lag zelfs nog een doosjes diskettes op (van heel lang geleen dus...)

lennest

lennest

11-11-2012 om 22:08

Ik kreeg andermans kastje

Mijn vriendin is ook aangestoken door dit draadje en heeft de kledingkast van haar dochters opgeruimd en zodoende kreeg ik twee tassen vol kleding. Meteen maar uitgezocht, laten passen en hup, een tas doorgeschoven naar andere vriendin. Normaliter ligt zo'n tas er vaak een week of 2/3 of 4/5 of... Niet dat ik ondankbaar ben, echt niet, maar ja, ik heb er niet altijd zin in want alles wat past, wil ik toch even wassen terwijl ik echt wel weet dat het ook daar gewassen is. Maar hoe lang lag het bij mijn vriendin in de kast of in die tas? Hoe dan ook we zijn 4 spijkerbroeken, 6 t-shirts, 1 trui, 2 vesten en 2 jurken rijker.

Nowee

Nowee

12-11-2012 om 09:30 Topicstarter

Kamer dochter

Ik ben eindelijk begonnen aan dochters kamer. Er staan van die Ikea-Trofast-kasten in met heel veel bakken. Ik ga nu maar iedere dag een bak uitzoeken, dan ben ik de komende weken zoet. Er staan ook nog bakken van middelste in die kast met Imaginext (het was eerst zijn kamer), dat moet in elkaar gezet worden, foto gemaakt en op marktplaats.

mijk

mijk

12-11-2012 om 09:48

Heb per ongeluk een heel nieuw servies

verworven zaterdag. Was met vriendin op rommelmarkt. Zag prachtige theepot, echt een Mijk theepot. Past bij mijn huis en bij mijn smaak, maar dus niet bij mijn servies. Zegt de verkoper maar er zit servies bij. €25 euro. Zegt mijn vriendin: weet je dat je van mij nog niets voor je verjaardag hebt gehad. Dus nu ben ik in het bezit van een behoorlijk compleet servies (theepot, roomstel suikerpot met onderbord, 8 kop en schotels 12 gebakbordjes 3 dekschalen met deksel, 1 zonder, 8 diepe borden, 5 dinerborden, 6 ontbijtborden een botervloot een groot bord (formaat pannenkoekenhuis) een vierkant serveerbord en twee sauskommen waarvan een met deksel). Voor de liefhebbers: dit servies http://tinyurl.com/cjd5j36

Maar wat nu 2 serviezen passen er niet in de kast. Misschien ga ik wel voor een seizoensservies. Dit is creme met bruin voor de herfst winter en mijn witte servies voor de zomer/lente. Dus dat is mijn taak vandaag en de financiën. Het werd dit weekend pijnlijk duidelijk dat we zo als het nu gaat niet rondkomen. Dus inruimen nieuw servies en reddingsplan!

Mijk

Mijk, totaal ot

Heb je nu een heel servies van Russell in plaats van alleen de theepot? Kun je een potje breken...

mijk

mijk

12-11-2012 om 10:56

Een theepot

met een heleboel manen ja Maar ik heb foto's ik kan het bewijzen!

Mijk

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

12-11-2012 om 15:07

Mijk

Genista was me net voor...!

mijk

mijk

12-11-2012 om 15:57

Voor de duidelijkheid

in het nieuwe OOL feuilleton is er een rol voor een theepot weggelegd. En ik ga daar straks een eind aan breien.....

MIJK

Thursday Next

Thursday Next

12-11-2012 om 22:06

Mijk (ot)

breien met spaghettislierten zeker...

Annie

Annie

13-11-2012 om 16:19

Even niks

Ik heb het zo druk, dat ik geen puf heb om iets te doen in de zin van een kastje. Gewoon bijhouden dus en man en kinderen achter de vodden aanzitten dat ze het ook netjes houden. En dan strakjes als de puf weer terug is, ga ik er weer lekker tegenaan met een nieuw stukje van de opbergkast.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.