Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Valkyre

Valkyre

26-10-2012 om 15:19

Toch nog

Een klein klusje tussendoor gedaan vandaag: loszittende pootjes onder een kastje vastgeschroefd. Maar toen bleek dat op twee van de (stalen) pootjes geen beschermdopje meer zit... Staat het ding weer een week op z'n kop, grr! Want ik heb geen tijd om naar de ijzerhandel te gaan. Nou ja. Morgen misschien...

Valkyre

Valkyre

Valkyre

27-10-2012 om 15:13

Ha!

Missie ijzerhandel volbracht. Nu nog man vragen om het kastje weer op z'n pootjes te zetten.

En verder een beetje speelgoed opgeruimd en in het laadje voor klein gereedschap drie (3!) setjes bandenplakspul gevonden... Even in twee doosjes gedaan. Kennelijk konden we dat nooit vinden als we 't nodig hadden, en kochten we dan steeds nieuw...

Nu geen puf meer. Even slapen, want ik heb nog een drukke avond... Spruitje is op een kinderfeestje, dus ik heb lekker even tijd voor mezelf. Heerlijk!

Valkyre

mijk

mijk

27-10-2012 om 16:39

Even rust

Weekje met de kinders bij, mijn ouders geweest Hoop nieuwe kleren gekocht. Gisteren en vandaag alle kleren die mee waren inclusief alles wat mijn ouders nieuw gekocht hadden gewassen (Ze roken dus alles stonK!) en de strijk gedaan dus nu ben ik nog steeds bij met de was en dat vind ik dan dus wel weer even genoeg!

MIjk

Gisteren

Gisteren een vrije dag en ben goed bezig geweest: op de zolder, waar ik mijn bureau/kasten heb, heb ik de printer weggehaald van mijn bureau. Ik print tegenwoordig toch altijd draadloos op die van Vondaman. Printer gaat naar familie. De computer'bak' (hoe noemn je zoiets) zou ook van mijn bureau naar onder het bureau en dan zou mijn installatie weer op mijn bureau kunnen uit de kast. Op die manier weer ruimte in mijn kast gevens voor ordners e.d. Wat een stof op het bureau! Alles goed schoongemaakt en ik zit nu aan een relatief leeg bureau, nog opnieuw in te richten. Maar ik wil het uiteindelijk minder vol hebben dan het was, en wat meer overdacht ingericht. Onderweg zie je dus nog 20 klusjes a la 1 kastje per dag: 4 laden van een buraukastje, 6 kastplanken, een kast met een bovenkant die vol staat en 18 gevulde vakken. Verder nog een verhuisdoos met stofjes e.d. die niet meer goed onder het bureau past nu de snoeren in de weg hangen. Te verdelen/ anders in te ruimen met de andere 4 dozen die nog onder mijn bureau staan.
Ben wel blij met het resultaat tot nu toe!!!
Groetjes,
Vonda
PS zo, nu even weer hier bijlezen!

Nowee

Nowee

28-10-2012 om 09:00 Topicstarter

De poef

Een paar weken geleden heb ik via marktplaats een jaren 50 poef met inhoud gekocht. Soms gluurde ik er even in en dan zag ik vele honderden knopen, garen, naalden en dat gaf echt zo'n schatkist-gevoel. Kennen jullie dat: dat je iets leuks gaat uitstellen omdat je je er eigenlijk zo op verheugt om het uit te pakken (of ben ik de enige gek hier?).

Afijn gisteren was DE dag, ik ging de poef leegmaken. Halfafgemaakte merklappen uit 1937, werkelijke prachtige knopen, garen in alle kleuren, stopwol (kostte ooit 5 cent), enz. Het voelde niet eens als opruimen maar echt als een cadeautje uitpakken. Nu ga ik mijn eigen naaizooi erbij doen en dan richt ik hem in en ga ik hem echt gebruiken.

Voor de geinteresseerden, het is deze: http://www.oretro.nl/a-24050134/verkocht-vintage/poef-jaren-50/

Guinevere

Guinevere

28-10-2012 om 10:05

Erg leuk savon

Erg leuk die poef Savon, ik ben een beetje jaloers! Typisch dat ie mét inhoud is verkocht eigenlijk. Stopwol is handig, soms stop ik hier thuis nog wel eens een sok, heel ouderwets. Met zo'n stopei.
Ik heb gisteren de hal flink onder handen genomen. Wat kun je een hoop troep kwijt op 2 vierkante meter, ongelooflijk. Alles aan winterspullen is nu per plankje gesorteerd, per persoon. Ik heb iedereen ingelicht dat het vanaf nu niet meer door elkaar gekieperd mag worden, kijken of ze het volhouden.
Heel fanatiek doe ik nog niet mee aan deze draad, het is eerder een kastje per week. Maar ik zie wel voorzichtig resultaat komen als ik zo om me heenkijk. Als er nu iemand langskomt hoef ik me niet altijd meer vooraf te excuseren voor ons huishouden van Jan Steen. :-S

JansjeRommy

JansjeRommy

28-10-2012 om 10:21

Gaaf die poef

Ik heb een hele oude geerfde naaimachine met meubel vol van dat soort schatten. En dan zit alles weer in kleine doosjes, heerlijk. Echt uit een andere tijd.

Gisteren niet veel puf, maar toch een klusje aangepakt, namelijk de planten die binnen overwinteren naar binnengehaald, de potten afgesopt en alles over het huis verdeeld.

Vandaag verder wegens verjaarsbezoek etc geen tijd. Op het programma staan nu de ingebouwde en suite kasten die deels uitpuilen met knutselmateriaal, inpakpapier, etc etc. Typisch gevalletjes van je doet de deur ope en er rolt wat uit.

Maar ik merk wel door dit draadje dat we hier weer wat meer opruimdiscipline hebben en dat is erg fijn. Jansjeman doet ook leuk mee, nu Jansjedochter nog. ...

Vic

Vic

28-10-2012 om 11:22

Oma's naaidoos

Mijn zus heeft een paar weken geleden oma's naaidoos gekregen. Die zat ook boordevol klosjes, garen, knopen, etc. en een apart doosje met een sokkenstopbolletje en wolletjes. Nichtje heeft zich een hele regenachtige zondag vermaakt met het uitzoeken van alle spulletjes.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-10-2012 om 12:01

Kledingkast

Een kastje per dag lukt me echt niet, maar geïnspireerd door dit draadje heb ik van de week wel zoons kledingkast opgeruimd. Daar kwamen twee volle vuilniszakken uit! Heerlijk om nu zijn kamer binnen te lopen en tegen een overzichtelijke kast aan te kijken. Nu de andere kasten nog...

Kaaskopje

Kaaskopje

28-10-2012 om 18:01

Fruitvliegjes

Ik doe niet mee met elke dag een kastje, maar ik ruim wel af en toe iets op. Nu min of meer gedwongen door een horde fruitvliegjes die maar niet naar de vliegjeshemel wil verkassen. We worden er dol van. Dus ben ik elke dag een stuk aan het opruimen en schoonmaken. Ik heb broodbeleg weggegooid, verouderde potjes specerijen en kruiden weggedaan, flink gepoetst. Ik heb de keukenapparaten op het aanrecht gezet en het broodbeleg naar de kast verhuisd waar de keukenapparaten in stonden, enzovoorts. Morgen doe ik de rest van die kast. Hopelijk raken die verdraaide vliegjes daarvan onder de indruk.

Vliegjes

Kaaskopje, hier vertrekken die vliegjes ook maar niet. De plaag van dit jaar zeker..

Kaaskopje

Kaaskopje

28-10-2012 om 19:33

Vertigo

Het rare is dat ze pas na de zomer zijn gekomen. De hele zomer geen last gehad, in tegenstelling tot eerdere jaren.

Vic

Vic

28-10-2012 om 20:00

Nou dat is gek!

Hier ook fruitvliegjes. Ik heb ze de hele zomer niet gezien, en dan is het oktober en vliegen ze ineens door het huis. En waar ze nu op afkomen?

Tink

Tink

28-10-2012 om 20:42

Zowaar

Ik had helemaal geen plannen vandaag. En toen was de jongste zoon opeens aan het zoeken naar een passende schone trui voor morgen. En voor ik het wist zat ik met een stapeltje te kleine truien naast me op de grond.
(Iemand nog belangstelling? Tegen verzendkosten stuur ik ze op, het is allemaal spul rond maat 110/116.)
Broeken moet ik nog even kijken.
Meteen bij zijn grote broer maar het te kleine spul eruit gevist en in zijn kast gedaan, en zo is iedereen weer blij.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2012 om 00:25

Pak van mijn hart

Oh gelukkig ligt het dus niet aan ons dat we zo'n last van die beestjes hebben. Nou, ik blijf toch maar even schoonmaken en onaantrekkelijk maken in de hoop dat de lol er dan afgaat voor ze
Man was in ieder geval wel blij met mijn veranderingen. "Ik heb al veel eerder gezegd dat het zo moest!"

Valkyre

Valkyre

29-10-2012 om 14:36

Lukt even niet

Gisteren heb ik de hele middag in bed gelegen; vandaag bezoek aan de gyn, werken, en Spruitje uit school halen. Vanavond en morgen weer werken... Ik ben nu al moe! Woensdag dan maar verder. Zelfs het gerepareerde kastje staat nog op z'n kop. Nou ja.

Valkyre

Maar hee!

Wel van de koffiemolen af! Das toch echt een opruimactie hoor.

Valkyre

Valkyre

29-10-2012 om 22:02

Haha vertigo!

Da's waar! Misschien kan ik via OO nog wel meer spulletjes kwijt op termijn.

Verder nog 1 schamel wasje gedraaid vandaag. Nou ja, voel me niet zo fit, moest vandaag naar de gyn (die bijna een uur uitliep met zijn spreekuur!!) en ben nu eigenlijk lessen aan het voorbereiden voor morgen, dus ik zit ook werkontwijkend gedrag te vertonen, sjongejonge. Niet zo productief, maar whatever. Morgen de lange werkdag weer overleven en dan woensdag kijken hoe 't met de energie staat... Misschien dan een rommelplekje aanpakken wat me al een tijdje dwars zit.

Welterusten maar vast!

Valkyre

Annie

Annie

30-10-2012 om 10:24

Dip

Gaaf zo'n poef met verrassingen, ik hou daar wel van
Ik zit in een dip, ik heb geprobeerd de stapel papier weg te kijken, maar hij gaat maar niet uit zichzelf weg. Daarna heb ik hem genegeerd, maar weglopen doet hij ook al niet. Het probleem heb ik tijdelijk opgelost door zelf weg te gaan: ik heb mijn moeder gebeld en we zijn ouderwets gezellig samen gaan stadten. Met het opruimen van mijn schoenenkast had ik twee paar versleten laarzen weggedaan, dus kon ik er mooi weer twee paar nieuwe voor aanschaffen.
Ik heb wel heel veel profijt de reeds opgeruimde kastjes. In plaats dat we veel tijd kwijt zijn aan het zoeken naar batterijen, lampen, beterschapkaarten, reserveschoolbekers etc etc, vinden we alles nu razendsnel. Mijn systeem met gekleurde opbergbakjes en mandjes werkt als een tierelier. Ook zitten de laders, snoeren e.d. niet meer met elkaar in de knoop, dat scheelt ergernis.
Alleen dat papier hè, hoewel ik echt al een berg heb weggewerkt, zijn de laatste loodjes echt het zwaarst, die laatste stapel ligt er nog steeds. Deze week weer een nieuwe poging om hem weg te krijgen.

Nowee

Nowee

30-10-2012 om 11:22 Topicstarter

Annie

Jij ging ook als een trein toch, niet zo gek dat je even geen zin hebt. Jammer dat die stapel niet vanzelf weg gaat hè, dat zou soms zo lekker zijn.

Ik heb ook niet elke dag zin, maar ik heb vanaf dag 1 per dag opgeschreven wat ik heb gedaan en als ik dan even terugkijk zie ik wat ik aan resultaat heb geboekt en dan ga ik toch maar weer door (lijstjefreak hè). Gisteren heb ik allerlei achterstallig frutseldingen uit de naaidoos gedaan: medaille vastmaken aan koord, losse granny square vastgenaaid, knoop aan broek gezet, dat soort dingen. Niet echt een kastje, maar wel hard nodig. Ik had het ook pontificaal op tafel gelegd, niet meer wegmoffelen, ik moest dus wel.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-10-2012 om 13:49

En hier

Zit ook een beetje in een dip. Voel me ook niet al te fit ook.

De puzzels en boekjes van jongste zijn uitgezocht en en passant ook nog even een paar andere bakjes beneden, op z'n kamer, op zolder en in de stalling doorgespit. Daarna alles in een paar grote bakken gestopt en daarmee naar de rommelmarkt gegaan. En daar best aardig verkocht. Het restant zit nu achter in mijn auto te wachten totdat het opgeruimd gaat worden. Een gedeelte mag op Marktplaats en in de stalling voor een volgende keer en de rest mag naar de kringloop. Maar daar zit ik nu dus een beetje tegenaan te hikken.

En ik moet nodig mijn belastingpapieren gaan uitzoeken. Dat dan maar de klus van vandaag. De auto wacht nog maar eventjes...

Mijn lijstje staat hier, maar ik denk dat ik ook maar een apart lijstje ga aanleggen. Dat motiveert wel.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-10-2012 om 13:53

Oja

En tussen de bedrijven door ook nog even de zonnebrand uitgezocht. Heb nu alleen nog maar een paar flessen en tubes met factor 50. En wel een stuk of 8 flessen met factor 2,4,12 weggegooid. Dat gebruikt ook echt niemand meer hier. Stiekem tussen door doe je toch wel wat zo.

De bak met autootjes staat ook nog op het programma. Jongste heeft een mooie stoere garage gescoord en nu kan de babygarage van Fisher Price met bijbehorende autootjes op Marktplaats.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-10-2012 om 13:55

En!

De lade met ondergoed van jongste. Ook even zo tussen de bedrijven door.

Geloof eigenlijk dat het best wel goed gaat hier.

Heb ook al best wel wat weggegooid.

Nowee

Nowee

30-10-2012 om 14:55 Topicstarter

152

fotorolletjes heb ik ingescand, nou ja de negatieven dus. Wat een heidens karwei zeg. Nu nog dateren, boeken maken en zorgen dat ik bij blijf!

JansjeRommy

JansjeRommy

30-10-2012 om 15:39

Annie

Een dip hoort erbij hoor. Het goede van de kastje per dag aanpak vind ik juist dat je het steeds weer kunt oppakken omdat je in stapjes denkt.
Wat die papieren betreft, misschien helpt het om te kijken waar het echte probleem zit waardoor je met een hardnekkige stapel papieren blijft zitten. Eerst sorteren en het probleem identificeren helpt misschien?

Annie

Annie

30-10-2012 om 17:30

Analyse van het probleem

Ginny, voor iemand die in een dip zit, heb je toch behoorlijk veel gedaan!
De stapel is al gesorteerd en ligt gewoon te wachten, tot ik ze perforeer en in de mappen opberg, die pal naast de stapel staan, met daarnaast de perforator... Het probleem is dus dat ik, hopelijk tijdelijk, een lui varken ben. Erg hè, ik zei toch al dat ik in een dip zit

Annie

Er is toch altijd 1 hoekje in je huis waar Iets Ligt Te Wachten..? Dat heeft iedereen. Niet erg dus

Valkyre

Valkyre

30-10-2012 om 20:16

Nou annie

Dat vind ik toch heel keurig, hoor. Hier ligt nog een enorme stapel ongesorteerd in een bak - kindertekeningen, onbetaalde rekeningen, tijdschriften, reclamefolders, brieven waar ik nog "iets" mee moet..,

In jouw geval zou ik zeggen: zet je kookwekker op vijf minuten. Alles wat na vijf minuten niet klaar is, laat je liggen voor morgen. Heb je toch IETS gedaan.

Valkyre

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-10-2012 om 22:06

Dip

Ja dat viel mij ook al op. Dat het stiekem best meeviel. Daarom ga ik ook een lijstje maken, omdat je blijkbaar soms dingen tussendoor gaat doen, die je dan in het totaal niet meer opvallen. Want bv. die zonnebrand, dat was in minder dan 5 minuten klaar. En lijkt daarom een klusje van niks. Maar dat is het natuurlijk niet. Zo'n klusje telt net zo goed mee, en ik denk zelfs heel erg belangrijk in het proces.

Want ik gooi nu opeens zomaar dingen weg. Terwijl die flessen echt niet in de weg stonden. Paste prima in mijn kastje. Maar over 10 jaar staan ze er waarschijnlijk nog, en nu heb ik ze dus zomaar perongeluk opeens weggegooid. Ben trots op mezelf!

Relithe

Relithe

30-10-2012 om 23:47

Lekker bezig geweest

vandaag! Ik heb vanalles gedaan, de afzuigkap een poetsbeurt gegeven, de planken in de keuken ontdaan van rommel, schoongemaakt en ingedeeld, stoelhoezen in de was en voor de verandering ga ik ze morgen ook eens strijken
Ik heb poetsmanie, zal wel met de hormonen te maken hebben vrees ik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.