Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Valkyre

Bedankt voor de linkjes!

Jij bent ook voortvarend bezig. Wat papierwerk: ga eerst eens door alles en haal eruit wat weg kan. En haal gelijk de brieven uit de enveloppen, scheelt ook. Nu is je stapel gereduceerd tot een kwart van wat het was.

Maar je hebt het over een site.. welke bedoel je? er zijn een aantal sites langskomen.

Stap 2

Ik heb nog een paar kleine moertjes, schroefjes, waar-hoort-dit-ook-weer-bij en kunnen-we-vast-ooit-een-keer-gebruiken dozen .Het is te overzien. Daarna de studeerkamerlaatjes (14 stuks) maar die heb ik vorig jaar ook al onder handen genomen. Veel werk zal het niet zijn. Ik ga maar eens voorzichtig wat moed verzamelen om de zolder te bekijken. Daar ben ik al twee jaar niet geweest.

Trip down memory lane

Net de la van de grote kast in de kamer uitgeruimd. Jeetje wat kwam daar een hoop uit waarvan ik niet meer wist dat ik het had. Geboortekaartjes, rouwkaarten, krantenknipsels etc. Maar ook, de felicitatiekaartjes nav de geboorte van onze jongste. Gelukkig maar want zij was altijd een beetje sneu dat zus dat wel had en zei niet. Ik zal haar straks even blij maken.

Wat minder fijn was: mijn afwasmachine begon water uit te spuwen toen ik bezig was *zucht*...........

Valkyre tip

als je (man) die stoel gaat doen: eerst de onderdelen beitsen, en dan in elkaar zetten. of is dat juist ingewikkelder?

klinkt goed, je schone huis en was!
heb je al een poezelig minirompertje gekocht om bij te zwijnelen? ondanks dat er niet zoveel te zwijmelen viel so far..

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-10-2012 om 20:01

Hahaha judith

Ja dat is een feestelijke oplossing.

Daar kan ik me wel in vinden

Ginny

Ik heb gekeken, vanuit allerlei hoeken, een inschatting gemaakt en een plan; over een maand ongeveer ga ik dat varkentje eens wassen. Alle lege dozen weg, snoertjes en ander klein spul in een doos. Ik wil er 1 dag over doen.

Valkyre

Valkyre

23-10-2012 om 21:59

Judith

Die blog waar ik het over had, is volgens mij de blog waarover Savon sprak in haar beginposting:
http://eenkastjeperdag365.blogspot.nl/

Trouwens, zo voortvarend ben ik niet geweest hoor, Judith - ik heb heel veel hulp gekregen bij het leegkrijgen van de babykamer, en ook bij het klussen. Anders was het nu nog een enorme bende geweest... Ik kon het fysiek zelf niet (sjouwen vooral), dus ik ben heel erg opgelucht dat het ergste is gedaan.

Valkyre

Valkyre

23-10-2012 om 22:02

Vertigo

Ik weet eigenlijk niet of het handiger is om de schommelstoel eerst te beitsen; ben eigenlijk een beetje bang dat het hout dan gaat "werken" en de onderdelen niet meer in elkaar passen... Nou ja, eerst maar eens zover komen dat we 't ding uit de doos halen!

Alle kleertjes voor de baby liggen wel klaar, denk ik. Ik had nog wat (niet veel, maar toch) van Spruitje, en heb ook veel gekregen van anderen. En ik heb inderdaad wat schattig-stoere outfitjes zelf aangeschaft, gewoon, om de voorpret (die verder inderdaad nogal afwezig is). Van dat soort dingen kan ik gelukkig nog wel genieten. En nu is het aftellen - nog iets meer dan 12 weken!

Valkyre

Valkyre

23-10-2012 om 22:07

En intussen...

...heb ik mijn eerste "kastje" aangepakt: het (mini-)Lundiabureautje van Spruitje! Voelt als een hele overwinning.

Het ding staat in de woonkamer, en was me toch een eye sore (hoe zeg je dat in het nederlands..)! Het bureaublad was bedolven onder een dikke laag zooi. Ik heb alles gesorteerd en ook een aardig bakje rommeltjes weggemikt. Ik heb een hoop gratis Toy Story poppetjes in de vuilnisbak gedeponeerd, maar wel van elk eentje bewaard, anders krijg ik vast ruzie met Spruitje... Nu kan hij weer aan zijn bureau zitten en tekenen! (Zijn lievelingstijdverdrijf.) Misschien moet het bureaublad trouwens wel weer eens versteld worden, anders kan hij er met zijn lange benen niet meer onder.

Van de weeromstuit ook de hoogste plank in de keuken gedaan. Er stonden allerhande doosjes op waarvan we de inhoud nog nooit nodig hebben gehad. Even gecheckt, daarna alle doosjes linea recta in de vuilnisbak gemieterd. Hè heerlijk. Lapje erover, klaar.

Geen idee of ik er morgen weer aan toekom, maar goed. Het is een mooi begin. Er moet overal nog veel gebeuren: in de keuken/hal staat die grote mand met papier, in de woonkamer liggen overal stapels boeken, tijdschriften, CD-hoesjes en losse CD's, DVD's, en nog wat speelgoed dat vast handiger opgeborgen kan worden. Daar heb ik al wat op bedacht, maar dan moet ik eerst naar IKEA, en daar wil ik in de herfstvakantie niet heen - veeeeel te druk! Maar goed, er zijn zat andere klusjes te doen.

Zo, moe maar voldaan!

Eye sore valkyre

een eye sore (hoe zeg je dat in het nederlands..)!

Een doorn in het oog.

Beetje zwangerschapsafasie? Had ik bij de oudste behoorlijk last van. Zei ik voorarrest terwijl ik ondertrouw bedoelde.

skik

Valkyre

Valkyre

23-10-2012 om 23:56

Haha skik!

Weet je zeker dat dat "voorarrest" niet freudiaans was?

Ik heb inderdaad enorm last van hormonale warrigheid, maar afgezien daarvan breng ik ongeveer de helft van mijn week engels sprekend door (zowel op mijn werk als thuis/online/skypend). Dus ook buiten de zwangerschap heb ik regelmatig last van niet te stuiten anglicismitis.

Valkyre

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2012 om 09:53

Valkyre

You go girl! Maarre... je bent by far het meest georganiseerde mens waar ik ooit heb gewerkt hoor, dus geen zorgen..)

Valkyre

Valkyre

24-10-2012 om 10:43

Whahaha fio

Je bent nog niet aan de zolder toegekomen he...

Valkyre

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2012 om 11:31

Valkyre

Nee, maar beneden meid, al die laatjes waarop staat wat er in zit, idem met de knutselspullen...bij mij zijn knutselspullen een ondefinieerbare hoop op een plank..)

Nowee

Nowee

24-10-2012 om 11:39 Topicstarter

Brrrrrr de servieskast

Ik heb vanochtend de servieskast helemaal leeggehaald. In diverse kopjes zat een mega zilvervis (of papiervis) met een hoop ondefinieerbare zwarte spikkeltjes, eitjes? Ik word gèk van die beesten, overal komen we ze tegen. Maar goed, ik heb de hele handel in de vaatwasser gezet, kast helemaal schoongemaakt en nu blinkt hij me tegemoet. Toch maar weer mooi gedaan!

Valkyre

Valkyre

24-10-2012 om 12:27

Savon

Ja, daar hebben wij ook last van, die griezelige beestjes. Er zijn drie dingen die (enigszins) helpen:
1) goed ventileren, want ze houden niet van een té droge omgeving (nogal lastig in een kast)
2) vochtvreters in de kasten
3) lijmvallen (te koop bij Kruidvat)

En dan maar volhouden, brrr...

Valkyre

En...

De glazen/kopjes op z'n kop wegzetten...

Tink

Tink

24-10-2012 om 16:05

Lol fio

Wat ben ik blij dat te lezen, hahaha!! Ach ja, hier heb je ook van die kasten, je moet weten hóe je daar iets uit trekt anders krijg je de inhoud op je hoofd... (okee ik overdrijf een beetje, maar u hebt het plaatje )

Nowee

Nowee

24-10-2012 om 16:06 Topicstarter

Valkyre en genista

Ventileren gebeurt altijd en vochtvreters en van die lijmdingen zijn in ruime mate aanwezig. We vinden ze door het hele huis, maar vooral bij ons op zolder en in de keuken. Op zolder vrijwel dagelijks, maar in de keuken is het zo raar. Dagen zie je er geen een en dan opeens zit er een megading in de gootsteen als je 's ochtends beneden komt en dan kan je er donder op zeggen dat er op het aanrecht nog zeker 7 of 8 rondlopen. Daarna weer dagen niets.

En waarom heb ik zelf nooit bedacht dat ik die kopjes op z'n kop kan zetten?

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2012 om 18:31

Tink

Ik heb het plaatje en de kast..)
Maar deze week ga ik lekker de schuur beitsen en het trapgat witten, in de kerstvakantie ga ik weer eens wat laden uitharken.

Gisteren

De kledingkast van jongste dochter gedaan. Er staat een hele zak te wachten om door gegeven te worden.
Vandaag staat de kledingkast van oudste op het programma. De kleding die haar niet meer past kan dan weer in de opgeruimde kast van jongste. Heerlijk.

rosa

rosa

25-10-2012 om 08:43

Die visjes

Hier zitten ze vooral bij mijn bureau. Zullen wel papiervisjes zijn dus. Vanochtend schoot er een grote over mn bureau heen en alsje iets gaat zoeken om ze mee dood te drukken ben je te laat natuurlijk dus ik deed in een reflex BAM met mijn vuist. Ieeeuw.
Maar de servieskast is een goed idee, Savon, die ga ik vanochtend ook doen.

Gisteren

een hele kast verkocht en die werd opgehaald, dus de kleding van zoon eruit en in een andere kast, beddengoed wat daarin zat bij een andere kast (die nu wel erg vol is).

heb nu alle kinderkleding in 2 smalle kasten, dat is een fijn gevoel

Tijgeroog

Tijgeroog

25-10-2012 om 18:32

Dat is wel radicaal vertigo

Een kastje per dag verkopen. Voordeel is wel dat als je klaar bent je niet opnieuw hoeft te beginnen.

dc

dc

25-10-2012 om 20:51

Lol

Dat is wel een goeie, ik ga eens kijken wat weg kan aan kasten!

Maar waar laat ik dan al die spullen die erin zaten?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-10-2012 om 21:49

Ach wat nou..

Die verkoop je toch gewoon mee! Een gat in markt dames

Ik ga vandaag mijn plankje in de kast met administratie doorzoeken. Op zoek naar de jaaropgave kinderopvang en de brief van de belastingdienst.

En ik ga een mandje met boekjes van jongste op z'n kop gooien en daar mogen alleen nog maar de stoere grote jongens boeken in terug. De rest gaat naar de rommelmarkt.

Kleine toevoeging

Is wel dat we gaan verhuizen.. En wel 800km En in het nieuwe huis Moet Alles Anders: praktischer. Dus alle onpraktische (bijv lage) kasten moeten van tevoren weg.
En zo nog meer spullen! Het werkt wel louterend (1 memory spelletje is zat, enz.).

Wel jammer dat we in NL nog een berging vol 'dingen' hebben.. Maar we zien wel wanneer we daar gaan kijken, haha.

JansjeRommy

JansjeRommy

25-10-2012 om 23:43

Dressoir verkocht

...nou nee, leeggeruimd. Er lag een irritante berg papieren. Alles keurig gesorteerd en weggeborgen. Alleen de bekende zichzelfvullende fruitschaal vol prulletjes heb ik nog even laten staan voor een andere keer. De koelkast begon namelijk kuren te vertonen, dus die hebben we vanavond ook nog moeten ontdooien. Nou ja, dat is dan ook maar weer gebeurd. Is ook een kastje toch? De naam zegt het al

Valkyre

Valkyre

26-10-2012 om 10:42

Wat goed zeg!

Wat zijn jullie goed bezig allemaal, tjonge. Ik heb gisteren alleen een paar haakjes opgehangen voor onze sleutels - er waren altijd meer sleutelbossen dan haakjes, en als ik sleutels moest pakken, viel er steevast een bos op de grond. Waardoor ik weer moest bukken met die dikke buik (zucht, steun, kreun...). Dus dat is nu opgelost: 1 haakje voor elke sleutelbos. Dat ik daar nou drie jaar over moest doen zeg!

Verder alleen het aanrecht leeggeruimd van dingen die daar niet hoorden - ennn het staat nu alweer vol, zucht. Vechten tegen de bierkaai.

Vandaag maar een ander kastje proberen - een bijzettafeltje dat altijd vol ligt met papieren, breiwerkjes etc. We hebben geen lectuurbak oid; misschien is dat het probleem?

Valkyre

Annie

Annie

26-10-2012 om 11:00

Niet gelukt

Gelukkig geen zilvervisjes of andere beestjes hier, wat heel wonderlijk is, gezien het papier die hier in huis verzameld wordt. Het valt me wel op, dat niet alleen ik, maar ook man en kinderen nu kritischer zijn naar wat ze bewaren en wat niet. Mijn krantenbak en het mandje voor "bewaar" papier groeien niet meer zo hard als eerst.
De deadline om de papierberg weg te hebben voor de verjaardag is overigens niet gehaald. Ik heb wel goed mijn best gedaan, de berg is getranformeerd naar een stapel. Er staat een rustig weekend voor de deur, dus dan kan ik de klus afmaken. Daarna is de bergkast aan de beurt. Ik heb al een voorzichtige blik geworpen en als er iets een puinhoop genoemd kan worden... Als dat gedaan is, heb ik alle kasten, lades en ruimtes hier in huis gehad. Met uitzondering van de kasten van de kinderen, want ik heb beloofd om daar vanaf te blijven.
Met het opruimen van de voorraadkast waren behoorlijk wat vergeten taartmixen/ bloem e.d. tevoorschijn gekomen, dat ik voor de verjaardag aan het bakken ben geslagen om het voor de houdbaarheidsdatum weg te krijgen. Tot nu toe is het een geslaagde missie. Naast dat die pakken uit de vooraadkast verdwijnen, smaakt een eigen gemaakte slagroom-, appeltaart en cake veel beter dan zo'n taart uit de supermarkt, al zeg ik het zelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.