Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Peetje

Peetje

01-09-2009 om 11:10

Een goede blender...

Hallo,

Al een poos ben ik op zoek naar een echt goede blender. Zo heet toch zo'n ding waarmee je smoothies enzo kan maken: alleen fruit erin mikken, dop erop, knop indrukken en joepss: sap klaar. Volgens mij kun je zelfs in die dingen ijsklontjes doen die dan gecrusht worden.
Nu hadden we er eentje die fruitschillen apart hield: veel te groot en erna een half uur bezig om alles weer af te spoelen... Wat ik bedoel is met zo'n metalen (oid) voet en daarboven een glazen deel. Heet dat inderdaad blender? Peetjekinderen drinken graag sapjes en smoothies, maar de combinatie ijs(klontjes) en (heel heel oude) staafmixer durf ik niet aan...
Dus mijn vraag is: wat is een goede (en betaalbare ).

ik hoor het graag,
groeten,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Peetje

Peetje

01-09-2009 om 13:21

Ja, gezien

Hoi Pandia,

Grappig, de link die jij geeft is dezelfde als waar ik net voor het posten zat te kijken...
(ook het koffiezetapparaat is kaduuk, dus ik wilde maar beiden tegelijk bestellen ).
En die ijsklontjes lijkt me nou juist zo handig, of in ieder geval dat ik er een schep vanilleijs in kan kiepen. Maar die besthome bevalt je dus goed, voor gewoon het blenderen (of hoe dat ook heet) van stukken fruit?

ik hoor het graag,
groetjes,
Peetje

Ijsklontjes?

Waarom ijsklontjes?
In de horeca gooien ze er bevroren aardbeien of banaan erdoor ipv ijsklontjes!!! Een heerlijke koude smoothie heb je dan!

Peetje

Peetje

01-09-2009 om 21:06

Pandia en vivo

Hallo,

Wow, Pandia, dat is wel helemaal stoer; zomaar ijsklontjes in je blender ... Ik zou niet zovaak ijsklontjes doen, maar het lijkt wel helemaal gaaf om een keer een drankje ofzo met gecrusht ijs te hebben dat niet met de hamer is kapot geslagen (in een plastic zakje met theedoek erom).
Maar ik denk dat ik het met iets ontdooid gewoon ijs dan wel aandurf
Enneh Vivo, ja, dat is natuurlijk ook helemaal handig, nooit aangedacht. Heb alleen nooit toevallig een banaan ofzo in de vriezer liggen, en smoothies maken is bij ons meestal omdat het fruit opeens tegelijk rijp is en op moet...

groetjes,
Peetje

Blunder

Blunder

01-09-2009 om 22:14

Mijn ervaring

Ik had een Blender met een IceCrushing stand. Dus ik dacht dat dat ding ook wel harde brokken kaas kon vermalen. Dat kon hij. Ongeveer tien keer. En toen was het mes afgebroken. En helaas was het mes niet los verkrijgbaar, maar moest ik meteen een hele kan kopen! Dus sindsdien gaat de kaas weer op de rasp, met gevaar voor mijn vingers...

Bevroren fruit

Dat doe ik juist met fruit dat overrijp dreigt te worden en ik nog geen zin heb het op te eten. Banaan pellen en in stukjes in de vriezer en ook schoongemaakte aardbeien enzo. Voor een smoothie gooi ik ze dan in de beker van de staafmixer met bv yohurt of appelsap erbij en dan maar lekker mixen. Klein beetje ontdooien is wel beter voor behoud van staafmixer...

Peetje

Peetje

03-09-2009 om 14:17

En het wordt...

Hallo,

Tjonge, wat een blunder mt je blender maar zulke dingen gebeuren vrij standaard bij mij Hier ook af en toe kaas met een reepje vel... En Triple, dat vind ik nou een geniale tip, om het in de vriezer te gooien tot gebruik, doe je dat ook met nectarines en aardbeien enzo?
Ik ga waarschijnlijk de Braun blender MX 2050 kopen; collega-moeder-van-schoolplein had die gekocht nav test in de consumentengids en is erg enthousiast erover.

groeten,
Peetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.