Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eau de toilette met 'zeepgeur'

Ik heb een hekel aan luchtjes met bloemengeuren. Maar ben juist dol op frisse zeepgeuren. Welk merk parfum of eau de toilette heeft volgens jullie nou de echte geur van o.a. zeep, wasmiddel of fris gewassen lakens?
Gewoon een geurtje dat je een schone frisse uitstraling geeft?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

28-04-2010 om 08:18

Geen idee

Maar, ik proef hier een gat in de (parfum) markt.
Of marseillezeep achter je oren smeren?
Ik zou het niet weten, maar lees mee, want dat is ook wel wat voor mij.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

28-04-2010 om 09:31

Jean paul gaultier-classique

Niet zepig maar ik vind het wel zo'n schone frisse zee/zomer luchtje.

Carmen

Carmen

28-04-2010 om 11:35

Loulou?

Van Cacherel. Die is wel een beetje zeperig, toch?

Carmen.

Essence

Ik had hem in het draadje hierboven aan Berber ook al genoemd, maar Essence van Narciso Rodriguez wordt ook beschreven als een cleane, soapy geur. Ik heb hem zelf geroken en kan me daar wel wat bij voorstellen. Of -ie echt zepig genoeg is, tja...

Chris

Flori

Flori

28-04-2010 om 11:57 Topicstarter

Geuren die ik wel lekker vind..

Misschien ter verduidelijking hierbij wat geuren die ik wel lekker vind ruiken:
- L'eau d'Issey
- Chanel 19

Overigens vind ik Dove producten heel lekker ruiken. Beetje zeepachtig, maar ik hou ook van 'poederachtige' geuren.

Berber, volgens mij hebben wij ongeveer dezelfde smaak!?

Flori

Flori

28-04-2010 om 13:06 Topicstarter

Brrrr loulou

Met alle respect hoor, maar inderdaad Loulou is dus echt niets voor mij (sorry!).
Te zwaar, te zoet, te bloemig etc.etc.
Dit soort geuren blijven te lang hangen en veroorzaken een knetterende hoofdpijn.

Misschien een leuk idee voor Dove om een luchtje uit te brengen??

Berger, 'eau the blanck' van Bvlgari is ook wel aardig maar heel licht, het is meer een eau de cologne.

Flori

Flori

28-04-2010 om 13:08 Topicstarter

Blanc dus...

Mijn frans is niet meer wat het geweest is

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-04-2010 om 13:36

Fris geurtje

Aqua di Gio van Armani is erg fris, net als Tommy Girl van Tommy Hilfiger en Cologne van Thierry Mugler. Te fris voor mij; ik prefereer frisse geurtjes die ietsje bloemig zijn zoals L'Eau par Kenzo of Cool Water van Davidoff. Verder heb je Philosophy "Pure", een zeepachtig luchtje en Clean "Fresh Laundry" (allebei Amerikaanse merken). Je zou ook eens kunnen kijken/ruiken of Bath and Body Works (BBW) iets heeft (verkrijgbaar in Nederland) en Avon heeft dacht ik ook zo'n luchtje. Adidas schijnt ook lekker frisse geurtjes te hebben.

Ben echt verslingerd aan Eau Vitaminee van Biotherm . Heel licht,lekker fris ,wel een echt zomergeurtje .En Glow van J Low vind ik ook heel erg lekker en dat vind ik eerlijk gezegd wel zeepig.

Zwitsal

Ik las ergens dat Zwitsal haar bekende luchtje nu ook als eau de toilette op de markt heeft gebracht. Dat ruikt in elk geval zepig, maar misschien te baby-achtig.

Lancaster

volgens mij heet het gewoon Lancaster (eau concentrate)
http://www.drogisterij.net/Lancaster_by_lancaster_concentrate_eau_de_toilette/P/LALN31226 (helaas niet altijd te krijgen)

Ik hou niet van zoete geurtjes en vind deze lekker, beetje poederachtig.

Ook hou ik wel van Calvin Klein ONE (unisex geurtje, ik vind em zowel bij mij als manlief lekker ruiken)

Flori

Flori

29-04-2010 om 02:05 Topicstarter

Zwitsal

Goed idee zo'n Zwitsal achtige geur. Dit komt namelijk wel heel dichtbij het poederachtige wat ik bedoel.
Ik vond het altijd heerlijk om mijn kindjes daar mee in te smeren en dan aan ze te snuffelen

Maar ook voor mij gaat het ietsjes te ver om het echt te kopen en op te doen, maar mocht een fabrikant iets in die richting uit brengen dan wordt ik klant!!

Tanneke

Tanneke

29-04-2010 om 02:23

Jill sanders

ER zijn meerdere geuren van Jill Sander,maar degene die ik bedoel zit in een wit vierkant flesje. Het doosje is ook wit met zwarte lijnen erop.
Die ruikt echt gewoon naar "schoon" als je begrijpt wat ik bedoel. Frisse lakens, wasmiddel achtig en helemaal niet zwaar.
Probeer deze zeker eens als je naar de winkel gaat. De prijs valt ook wel mee als ik me goed herinner.

( ik draag al jaren geen parfum meer ivm allergie van man,maar dit was mijn absolute favoriet!)

Heerlijk

Ik ben ook gek op zeepachtige en wasmiddelachtige geurtjes. Ik gebruik de after bath pearl van Mylene, een emulsie die ik zelf gebruik voor na het douchen. Er zit alcolhol in, als je het warm krijgt van inspanning komt er daardoor weer een heerlijk luchtje vrij (in plaats van zweet . Jammer is dat je dit alleen via parties kunt bestellen, dus telkens als het op is heb ik een probleem en moet ik kijken of er weer zo'n party is . Maar ik zweer erbij, heerlijk.
Overigens was ik mij al jaaaaren met Zwitsal, nog voordat ik kinderen kreeg. Zo lekker!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-04-2010 om 10:35

Chanel no 5

Die ruikt naar zeep vind ik. Een collega van mij gebruikte dat, en ze rook alsof ze zich elke ochtend grondig met groene zeep boende. Ik hou niet zo van zeepluchtjes, en zeker niet als je het al op afstand ruikt. Dat geldt trouwens ook voor andere luchtjes. Hier zit een collega in haar eigen kantoor en je ruikt haar parfum in de hele gang. Niet fijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2010 om 11:28

Naomi campbell

Als je een poederachtige geur lekker vindt dan vind je Naomi Campbell misschien ook wel lekker. Ik vind dat de dop iets op een goudkleurige gemanicuurde nagel lijkt.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-04-2010 om 13:17

Berber

Daar heb ik nou nog nooit aan gedacht. Misschien dat ik dat gewoon eens ga doen!

sita

sita

01-05-2010 om 20:21

Glow van jelo

Dat heb ik nu al jaren en ik vind het heerlijk zeepachtig ruiken, het is een subtiel en niet overheerdend geurtje.
Sita

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.