Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pien69

Pien69

07-01-2010 om 23:17

Easy glider assist

Hallo,

Vandaag easy glides gekocht voor mijn dochter, maar het schaatsen viel een beetje tegen. Dus mijn man de assist gehaald. Op de verpakking staat dat je hem moet vastklikken maar dit lukt niet. Wie heeft deze ook en kan mij vertellen hoe dit zit?

Groetjes, Pien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet echt klikken

Wij hadden ze ook voor dochter maar kwam al geirriteerd van het ijs dat dat niet werkte en dat ze zonder wilde, en dat ging ook goed.
Je drukt ze er gewoon op en als de schoen erop staat kunnen ze niet meer los. Hoeft niet perse een klik te horen

Puck

Puck

08-01-2010 om 11:11

Hier gelijk over op gewone schaatsen

2 jaar geleden heeft jongste (toen net 6) ook geprobeerd te schaatsen op die easy gliders maar ook dat ging voor geen meter. Toen ze het daarna even op de verstelbare ijshockeyschaatsen van oudste mocht probeerde schaatste ze dus zo weg. Toen dus maar snel de easy gliders de deur uitgedaan en verstelbare hardschalige kunstschaatsen gekocht. Dat gaat beide kinderen veel beter af. Misschien omdat ze ook al skates hebben?

Iris

Iris

10-01-2010 om 15:25

Vreemd..

Onze kinderen schaatsen al jaren op easy gliders en dat bevalt prima. Wel stevige bergschoenen aan en het geheel zit als een huis. Voordeel is dat je niet ieder jaar schaatsen hoeft te kopen en je kunt ze makkelijk aan doen. Ze hoeven inderdaad niet te klikken.
Ik denk dat het wel heel belangrijk is dat je een stevige schoen aan hebt.(en geen rubberlaarzen zoals je wel eens ziet)
Ik heb ze toen voor de helft van het geld bij V en D gekocht, een hele partij, S, M en L en mijn man schaatst er ook op!
Je kunt er lange slagen mee maken, het is een voorloper van noren. Op hockeyschaatsen is het toch heel anders schaatsen, kun je kortere slagen mee maken.

Sluit me aan bij cobi

Oudste is op zijn zevende op die dingen gaan staan (met bergschoenen, tip van Margje geloof ik). Dat was vorig jaar en hij reed er zo op weg. Had zichzelf op de bso al leren skaten met grote maat inline skates.

Hier dus ook heel enthousiast vooral omdat ze meteen de goede zijwaartse afzet aanleren.

En vandaag wilde hij wéér niet van het ijs afkomen (komt ook door het wollen ondergoed natuurlijk want jongste bleef ook gerust 2 uur hihi)... ik vind het echt geweldig hoe hij al het echte schaatsgenot voelt en heel goed vaart maakt.
Ach, het is maar wat je belangrijk vindt... buitensport en klassieke muziek zijn zo'n beetje het fundament van ons bestaan dus die kinderen doen gewoon mee. Voor zolang als het duurt

o.t.: ik moet mijn aanbevelingen voor wollen ondergoed dus weer enigszins intrekken. Sinds de jongens het dragen én we warme thee meenemen in een thermosfles willen ze niet naar binnen. Maar goed dat sluit dan weer aan bij mijn draadje dat wij de sneeuwwinter helemaal geweldig vinden...

Heirthe

Heirthe

11-01-2010 om 10:50

Gisteren besteld

voor mijn dochter van 7. Ze had van die dubbele ijzertjes, maar die passen niet meer. Toen zag ik de easygliders met assists, dat leek me ideaal want ik zie haar nog niet op enkele ijzers schaatsen..
We hebben ook kunstschaatsjes geprobeerd maar daarmee zwikt ze zo door haar enkels, lijkt me ook niet echt veilig.
Ben heel benieuwd hoe het hier mee gaat, ik hoop goed want vind ze wel prijzig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.