Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2010 om 23:41

E-on

Wij kregen een tijdje terug het aanbod van onze woningcorporatie om in te tekenen op een nog te houden veiling voor energieleveranciers. Een vorm van collectief energie afnemen tegen een laag tarief dus. Uit deze veiling is E-on als winnaar aangewezen. Met het verbruik van afgelopen jaar zouden wij 150 euro goedkoper uit zijn E-on dan bij Nuon, onze huidige leverancier. Dat betekent toch ongeveer 12,50 per maand. We betalen al weinig, we gaan komend jaar 108 euro per maand betalen, met dit aanbod zitten we zelfs onder de 100 euro.
Ik vond dit een aantrekkelijke gedachte en heb mij aangemeld. Ik heb vandaag de papieren binnen gekregen. Ik mag er komende week nog van afzien tijdens de wettelijk verplichte afkoelperiode van 7 dagen.
Een paar vragen:
1. Wie is er klant van E-on en wat zijn de ervaringen met de administratie en de betalingen?
2. Wie is na een contract bij E-on naar een ander overgestapt en hoe gedroeg E-on zich daarbij? Werkt men mee, of komen er opeens allerlei addertjes naar boven?
3. Wat ik niet wist is dat gas en elektriciteit verschillende contractdata hebben. Bij de een kan ik in december overstappen van Nuon naar E-on en bij het andere pas in maart. Achteraf wel begrijpelijk omdat de aannemer al eerder stroom gebruikte dan wij hier woonden en wij pas gas zijn gaan afnemen toen wij het huis hadden betrokken. Daar heb ik de afgelopen 20 jaar nooit meer bij stilgestaan. Dan komt het er dus op neer dat ik voor het een nog een kwart jaar bij Nuon moet blijven en voor het andere al bij E-on zit. Dat lijkt me niet handig. Of valt dat mee?
Man is zéér sceptisch, ook omdat het om een jaarcontract gaat. Maar als het tarief voordeliger uitpakt dan het tarief van Nuon kunnen we ons hier toch geen regelrechte buil aan vallen? Of toch? Veel twijfel dus. Wij zijn nog nooit bij een ander dan Nuon geweest en vooral man is toch wel bang dat overstappen problemen en minder voordeel op kan leveren dan beloofd is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vrouw van

vrouw van

14-11-2010 om 09:07

Mja

Mijn man werkt op een callcentre voor Eon.
Hi heeft zich eerst ingelezen, omdat hij niet voor een onbetrouwbare club wilde werken. Ze doen wat ze beloven, maar wij vonden het prive de moeite niet, vergeleken met onze eigen leverancier. Je weet natuurlijk niet hoe de prijzen zullen stijgen na dat jaar. De groep mensen waar hij mee werkt heeft service hoog in het vaandel staan, ze bellen ook terug als ze dat beloven.
Ik zou gewoon snel terugbellen met de vragen die je hebt, wat betreft de contractdata.

Kaaskopje

Hier zo`n twee jaar geleden overgestapt naar de E-on en het bevalt ons tot nu toe prima!

Ik kan geen negatieve dingen bedenken omtrent de E-on, wel van andere leveranciers die we daarvoor hadden. Goh wat een ellende hebben we met diverse energiebedrijven gehad. Maar ja, misschien is het wel ``puur geluk`` dat het nu goed gaat. Er zullen ook vast mensen te vinden zijn die ontevreden zijn over de E-on. Het blijft altijd lastig met dit soort dingen.

Succes ermee.

Groet,
Olijvje

Claudia B

Claudia B

14-11-2010 om 15:10

Net overgestapt

Van Nuon naar E-on.
Wij hadden vaste stroom bij Nuon en niets vast voor gas.
Voor stroom zouden we dus nog een hele tijd bij Nuon moeten blijven maar dat heeft E-on voor ons afgekocht. Kan dat bij jou ook niet zo zijn? Ze adverteren daar ook mee op hun site.
Wij hebben ook een jaarcontract, daarna zien we wel weer.
Ik vond het prima geregeld de overstap, geen problemen, allemaal prima.
Verder qua administratie heb ik geen idee omdat we net zijn overgestapt, administratie van overstappen e.d. was verder prima.
Het scheelde ons best veel van Nuon naar E-on dus echt de moeite waard.
Ook op internet kom ik geen rare verhalen o.i.d. tegen.

Groetjes,
Claudia

Rosase

Rosase

14-11-2010 om 19:19

Al jaren klant

En echt geen enkele klacht te verzinnen over E-on. Incasso's, jaarafrekeningen, opnemen meterstanden. Het verloopt allemaal vlekkeloos.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik als trouwe klant vast niet hetzelfde voordelige tarief heb dat jij als overstapper hebt. Hmmm, daar ga ik me toch maar eens op bezinnen...

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2010 om 00:05

Rosase

Jij zou naar Nuon kunnen overstappen voor een jaar

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2010 om 00:43

Claudia

Ik zie dat E-on inderdaad de boete betaalt als je voortijdig opstapt bij de huidige leverancier. Dat gaat tot 350 euro. Daar is in de brief die wij gekregen hebben niet over gerept. Ik denk dat ik morgen maar even telefonisch contact op neem om dit soort vragen te stellen.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2010 om 00:45

Tevreden dus

Als ik het goed begrijp zijn jullie tevreden. Ik neem ook direct aan dat er mensen zijn die niet tevreden zijn, maar dat hou je toch. Morgen hak ik de knoop door

Kaaskopje

Kaaskopje

16-11-2010 om 00:07

We blijven bij nuon

Ik had er al rekening mee gehouden dat het zou gebeuren en ja hoor... Nuon wist niet hoe snel ik een tegenaanbod moest krijgen die voordeliger uit zou pakken. Al met al zullen we bij Nuon nog steeds iets duurder uit zijn, maar zo weinig dat het de overstap niet waard is. Daarnaast kan het voordeel van E-on ook nog eens kleiner worden doordat de prijzen in januari naar beneden gaan. Iets waar ik bij Nuon iets van merk, want variabele kosten, en bij E-on niet, want vaste kosten.
Tussen de aanvraag en vanavond heb ik heel wat af gejojood tussen wel of niet doen, maar nu is dus besloten
Volgend jaar kijk ik opnieuw of er een laag aanbod komt en wie weet is het dan meer de moeite.

Handige tip kaaskopje?

heb je nuon gebelt met de mededeling dat je gaat overstappen?
of heb je gemailt?
ik wil namelijk ook wel minder gaan betalen,maar vind overstappen zo,n gedoe.
welke goede tip heb je voor mij?

Weet je

Bij ons kwam Nuon destijds ook haastig met een tegenbod. Principieel hebben we dat niet gedaan, want blijkbaar hebben ze ons al die jaren vlijtig afgeknepen. Pas als je aankondigt over te gaan stappen, doen ze een tegenbod.
Sus-anne, of je nu belt of op een andere manier opzegt, ze komen toch wel met een tegenbod. Zomaar, spontaan.

Rosase

Rosase

16-11-2010 om 12:30

Nee niet nuon

Die vertonen zulke enge colportagepraktijken hier. Daar word ik uit principe geen klant van.

Ivm de herkenbaarheid ga ik hier even geen voorbeelden van geven, maar je mag van mij aannemen dat ze heel veel moeite doen om mensen onder valse voorwendselen Nuonklant te laten worden.
Maar eens een keertje overstappen is wellicht niet verkeerd.

Zo simpel is het dus

ik bel met nuon dat ik over wil stappen vanwege te hoge prijzen,ik word direct doorverbonden met *iemand die daar over gaat*( afdeling sales natuurlijk).
ik krijg een voorstel voor prijsverlagingen.
ik heb zeven dagen bedenktijd of ik dit wil.
ik ga na het telefoongesprek eens op independer vergelijken,en kom er achter dat het voorstel van nuon heel aantrekkelijk is.Mijn huidige contract blijft hetzelfde,alleen de prijzen gaan omlaag.
ik blijf dus bij nuon,geen gedoe met overstappen(waar ik negatieve ervaring mee heb) en toch goedkoper gas en stroom.
zo simpel is het dus.

Independer ot

niet op independer natuurlijk,die was voor de zorgverzekering( ben druk aan het bezuinigen.

Claudia B

Claudia B

16-11-2010 om 21:51

Hier ook gehad

Een nieuw aanbod van de Nuon.
maar dat was een variabel contract, kreeg wel korting op gas (5% volgens mij) en electriciteit (20%?) maar dan konden de kosten dus wel gaan stijgen (of dalen) en wist ik nog niet waar ik aan toe was. En al met al kwam het niet voordeliger uit. We hebben gevraagd of mw. later terug wilde bellen zodat we alles even rustig konden vergelijken en berekenen. Nuon bleef voor ons dus duurder en we zijn toen wel overgestapt naar E-on.
1 prijs was iets goedkoper de andere een stuk duurder, na berekenen bleek het voor ons dus niet goedkoper te zijn om bij Nuon te blijven. en ze konden verder geen lagere aanbieding doen dus was het voor ons duidelijk. Hup naar E-on.

Sus-anne en kaaskopje

Voelen jullie je nu niet verschrikkelijk getild door Nuon? Als je niet gebeld had, had je nog jarenlang teveel betaald. En doorredenerend: als je een paar jaar geleden had gebeld, had je al veel eerder minder betaald. Wij vonden het een schoftenstreek en dat alleen al was voldoende om naar een ander te gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2010 om 00:49

Sus-anne

Ik heb Nuon gebeld met de vraag hoe hoog de boete is als ik voortijdig bij ze wegga. Ik had het aanbod van E-on achter de hand en heb de gegevens daarvan aan de Nuondame doorgegeven. Met wat rekenen zag ze dat het inderdaad best een interessant aanbod was en voilà 'wij kunnen u ook een aanbod doen'.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2010 om 00:52

Genista

Nee, ik voel me niet getild. Ik denk geloof ik commercieel genoeg om te begrijpen dat het zo werkt. Ik vind het wel leuk dat ik hier nu op ingespeeld heb.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2010 om 01:02

Claudia

Het zou best zo kunnen afkomen dat we toch iets meer betalen bij Nuon dan bij E-on, maar dat moet de praktijk uitwijzen. Als wij nu naar E-on waren overgestapt hadden we een jaarcontract met een váste prijs gehad. Nu dus. Terwijl de prijzen bij Nuon in januari omlaag gaan. Het zou best kunnen dat het voordeel van E-on dan een stuk kleiner wordt. Vervolgens wordt in juli opnieuw de prijs bepaald en dan kan het nadelig voor ons uitpakken t.o.v. de vaste prijs van E-on. We zijn hoe dan ook nu op een lager tarief gezet en het lijkt mij dat we daar geen al te grote buil aan zullen vallen, zelfs niet als E-on toch iets goedkoper blijft.
Ik kreeg overigens een compliment over hoe zuinig wij zijn met gas. "Dat mag ook wel eens gezegd worden!" Nou ja... toen kon ik niet anders meer dan bij Nuon blijven, hè!) (Grapje uiteraard!)

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2010 om 01:04

Sus-anne

Ik las net dat je al gebeld hebt.

Genista

nee, ik voel me niet getild,want zoals het bij nuon werkt,werkt het bij alle energie maatschappijen.
zo is nou eenmaal de markt.
de enige manier om altijd te profiteren van de laagste prijzen is elke jaar overstappen naar een andere maatschappij,met de op dat moment geldende *nieuwe klant aanbieding*.
maar dat is zo,n gedoe.

Wel een streek

Als Nuon ballen had gehad, dan hadden ze hun trouwe klanten al eerder een scherp aanbod gedaan. Maar dít... Bah!

Pelle

Nee, dat vind ik niet hetzelfde. Want na de aanbieding ga je het normale tarief betalen voor dat tijdschrift en bij de energiebedrijven is dat niet zo. Overigens zitten wij nu wel degelijk goedkoper dan bij Nuon.

Heel logisch

ik vind het heel logisch dat het zo werkt,het is en blijft tenslotte een commercieel product,er moet geld verdient worden,zo simpel is het.

Rosase

Rosase

17-11-2010 om 14:40

Waar dan wel?

Waar kan ik dan wel de energieprijzen vergelijken? Wie heeft er een goeie tip. Ik had al een beetje gegoogled, maar twijfelde een beetje aan de betrouwbaarheid van sommige sites.

Rosase

http://www.vergelijkenergie.nl/?gclid=CKrC-_mIqKUCFQaGDgodyyzTGg

op bovenstaande link kun je vergelijken.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2010 om 22:21

Genista

Als Nuon ballen had gehad, dan hadden ze hun trouwe klanten al eerder een scherp aanbod gedaan. Maar dít... Bah! ===
Wij krijgen wel eens klanten aan de telefoon die op dezelfde manier reageren en ik vind dat persoonlijk nogal kinderachtig. Als trouwe klant kan ik wel gebruik maken van aanbiedingen van o.a. een energiebedrijf, zorgverzekering, anwb (stel dat ik daar lid van was). Zo zijn er meer bedrijven die wel eens iets aanbieden waar alleen klanten gebruik van kunnen maken. Is dat gemeen tegenover niet-klanten?
Ik heb mij nu ergens voor aangemeld waarvoor ik 6 maanden veel minder betaal dan het gebruikelijke bedrag. Een proeflidmaatschap.
Ik heb bij het aangaan van een abonnement van de Libelle in een grijs verleden wel eens iets gehad, wat vaste klanten niet thuisgestuurd hebben gekregen. Etcetera.

Trouwens Genista... heb je je eigen energiebedrijf al gebeld met de boodschap dat je er over denkt om over te stappen?

Kaaskopje (en anderen)

Wat een rare redenering vind ik dat. Als niet-trouwe klant (want net een maand geleden overgestapt) heb je net zoveel recht op die acties als de klant die al 10 jaar bij Nuon zit. Dat heeft dus helemaal niets met "trouwe" of "vaste" klant-zijn te maken, maar alleen met het klant-zijn. Het argument dat het "gewoon een commercieel bedrijf is", snijdt wat mij betreft evenmin hout. Om even bij die vergelijking met het tijdschrift te blijven: Je stapt dan in met een korting als nieuwe abonnee, maar voor het overige is het abonnementsgeld gewoon voor iedereen hetzelfde. Degene die al 10 jaar lid is, betaalt hetzelfde als degene die een jaar lid is. Logisch, wat mij betreft. Bij Nuon en anderen dus niet. Die hebben de markt zo ondoorzichtig weten te maken, dat je als vaste klant blijkbaar veel meer betaalt dan iemand die een jaar geleden klant is geworden. En als je zelf niet af en toe dreigt weg te gaan, blijf je kennelijk veel te veel betalen. Dat heeft niets met kinderachtigheid te maken, Kaaskopje, maar alles met rechtvaardigheidsgevoel. En ja, nu blijven we gewoon af en toe vergelijkingssites opzoeken en kijken of we nog goed zitten. Onze huidige energieboer stemt ons nog immer tevreden.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-11-2010 om 11:56

"trouw"

Met 'trouw' bedoel ik bestaande klanten.
Onze, Nuon, energieleverancier stemde ons ook tevreden. Nooit klachten gehad, maar aangezwengeld door het advies toch eens iets vaker van leverancier te wisselen, ben ik ingegaan op een overstap naar E-on. Met als gevolg dat ik nu dus minder ga betalen bij ... Nuon. Niet alleen energiebedrijven werken zo. Overal waar je een abonnement hebt is het mogelijk om te kijken of je voordeel kunt hebben aan opstapdreigtaal. Bij tijdschriften en kranten zal dat waarschijnlijk niet gaan. Ze moeten nog wel wat aan je verdienen, bovendien hebben die wel eens acties waardoor je korting op het een of ander kunt krijgen, of een evenement voor leden, maar als je ergens zegt op te willen stappen omdat je wilt ingaan op een aanbieding bij een ander, is er soms opeens het een en ander mogelijk. Alles om de klant maar te behouden. Ze krijgen liever minder van je, of delen liever iets aan je uit, dan helemaal niets of je kwijt te raken. Zo is dat nu eenmaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.