Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

06-07-2011 om 06:37

E-books

Nu ik een vakantie heb geboekt neem ik de e-reader van mijn vriend mee.

Iemand tips voor geweldige boeken die ik er op kan zetten? En waar kan ik (goedkope) boeken downloaden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ineke P.

Ineke P.

06-07-2011 om 08:47

Bibliotheek

Als je lid bent bij de bibliotheek kun je ook lid worden van eportal, de digitale bibliotheek.(Hier tenminste, maar ik dacht dat het bij alle bibliotheken zo kan) Je kunt er lees en luisterboeken downloden die dan 3 weken op je ereader blijven staan, je mag ze ook verlengen.Het is allemaal gratis, ideaal.

Via internet

.. gratis te downloaden. Ik heb hier zelf inmiddels van A t/m Z schrijversnamen, sommigen met meerdere boeken, zo'n 80 schrijvers.

Mocht je belangstelling hebben, dan kan ik je ook wel wat mailen. Moet ik wel weten waar je belangstelling naar uit gaat (thrillers, romans, oude boeken zoals we ze nog op school moesten lezen ..)

Pluk53

Pluk53

07-07-2011 om 09:35

Project gutenberg

ik weet niet of het hier al genoemd is: http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page 36000 gratis e-boeken (engelstalig, waar de auteursrechten van zijn verlopen, dus niet de laatste van Grunberg)

Tihama

Tihama

10-07-2011 om 23:22

Bronnen

heb ik ook een e-reader gekocht. Manlief was namelijk van mening dat er geen kuub boeken meekon op vakantie. En ik word helemaal zenuwachtig als ik niet een voorraad heb van minstens 1 boek per dag.

Gutenberg is een goeie, maar het is gelukkig niet alleen engelstalig. Ik heb er wat leuke van Couperus vandaan gehaald. Een andere leuke is deze: http://www.society30.com Die mag je betalen met 1 tweet. Hij staat op mijn vakantielijstje. Nederlandstalig.

De bieb viel me tegen. Via deze link kun je maximaal 2 e-boeken en 2 luisterboeken downen: www.netlibrary.com. Ik moest eerst een account aanmaken op lokatie van onze eigen bibliotheek. Daarna kon ik thuis inloggen. Je kunt pas nieuwe lenen als je 4 weken voorbij zijn. Je kunt ze dus niet eerder inleveren en dan weer nieuwe uitzoeken. Dat heeft te maken met de DRM-beveiliging, die vanzelf afloopt na 4 weken. De keuze is rond de 500 boeken. Het zijn wel actuelere titels, 2008-2011.

Op de bieb zei de mevrouw voorzichtig tegen me dat ik op het net wel meer kon vinden, hoewel ze dat eigenlijk niet mocht zeggen. Ja, dat klopt, maar iets als spotplanet.org is natuurlijk niet legaal, he

Tihama

Schrijfster

Schrijfster

11-07-2011 om 11:58

Downloaden

Ik ben schrijfster. Er zwerven een paar illegale kopieën van mijn boeken op internet, tot mijn stomme verbazing.
En dat terwijl ze officieel nog niet als ebook zijn verschenen. Realiseer je dat je elke keer als er een boek illegaal gedownload wordt, je de schrijver ongeveer met 1 euro per keer besteelt?

Pluk53

Pluk53

11-07-2011 om 13:08

Schrijfster

Gutenberg is volledig legaal; dit zijn alleen boeken waarvan de rechten zijn verlopen.
Downloaden geeft natuurlijk optie tot misbruik. Het creeert ook kansen: je kunt je boek buiten de uitgeverijen op het net zetten en verkopen.

Schrijfster

Schrijfster

11-07-2011 om 13:37

Pluk

Ik heb het natuurlijk niet over boeken waarvan de rechten verlopen zijn.

Downloaden/ebook geeft inderdaad ook kansen. Heb je helemaal gelijk in.
Zo kunnen er ook boeken uitgegeven worden voor een hele kleine, specifieke doelgroep of boeken waarvan een herdruk op papier de moeite niet meer waard zouden zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.