Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

aanhangertje

aanhangertje

09-09-2009 om 22:29

E achter b (rijbewijs)

Wij hebben een caravan. Niet zo'n zware hoor. En met de huidige combi mag man nog met B rijden. Maar je wordt wel erg beperkt als je nog eens een andere caravan of auto koopt. Dus dan maat E-rijbewijs. Plaatselijke rijschool gebeld (en nog wat andere) en er zijn tegenwoordig dagopleidingen mogelijk, inclusief examen ongeveer 500 euro.

Afspraak gemaakt voor intake-les. Die was vandaag. 120 euro voor 2 uur. Om te kijken of man voor de dagopleiding in aanmerking komt. Na 2 uur zegt de rij-instructeur, denk dat het beter is 5 a 6 lessen te doen ipv die hele dag. ok denkt man, 5 a 6 lessen van 1 uur a 60 euro, iets duurder dan die 500 euro, maar goed. Dan belt hij thuisgekomen om een afspraak te maken (geen agenda bij). Dan spreken we af voor dan en dan van 11 tot 1. Oh zegt man, is dat ook 2 uur? Ja, want 1 uur is wel erg kort. Snel gerekend, 5 a 6 lessen van TWEE uur a 60 euro per uur....Dan komen we al bijna op 1000 euro!!! En dan moet het examen ook nog! Dat kost 245!

En nu, ik zit echt met een nare smaak. Dat rijschool gewoon mensen dit adviseert om zoveel mogelijk geld binnen te halen. Dagopleiding 500 - lessen en examen meer dan 1000 euro, levert dus meer op. En ik ben er klaar mee. Dan maar geen E. Was puur voor het gemak. Niet voor de noodzaak. Man rijdt prima met caravan. En ik dacht nog wel, als hij het heeft, ga ik misschien volgend jaar wel. Altijd makkelijk. Nu niet. Van mij hoeft het niet. Of ben ik gewoon te paranoia?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Trekhaak

Trekhaak

09-09-2009 om 23:41

Ik ga dit draadje volgen

Ik heb ook een nieuwer rijbewijs, dus niet automatisch een E achter B terwijl ik soms een te zware aanhanger meeheul en daarom het officiële papiertje wil.

Misschien moet je gaan onderhandelen met andere rijschoolhouders in de regio en tot een prijs komen?

Amasja

Amasja

10-09-2009 om 00:40

Zelf oefenen

Heeft je man enig idee waar precies zijn minder sterke punten zitten? En is dat te oefenen met jullie eigen combi? Ik heb mezelf destijds helemaal suf geoefend met het leren achteruitrijden met een aanhanger (toen was dat nog een twee-assige, wat achteruitrijden een stuk lastiger maakt). Als ik dat allemaal had moeten oefenen met een instructeur naast me.....
Als hij zich op die manier alle ontbrekende missende vaardigheden eigen kan maken, kan hij vast wel een paar lessen uitsparen.

Claudia B

Claudia B

10-09-2009 om 14:43

Hier

mijn man heeft het een half jaar gelden gehaald.
Heeft toen niet in 1 dag gedaan maar 6 of 8 lessen (weet ik niet meer precies). Betekende dus 3 of 4 x lessen want inderdaad is standaard 2 uur per keer (= 2 lessen).
Hij was daar, inclusief examen, 595 euro kwijt, was gewoon een totaalprijs van dat pakket (en ook nog in 1x geslaagd

Altijd goed om zoiets te doen, ik vind het heel wijs! Zeker als je nog nooit of heel weinig met iets achter je auto hebt gereden.
Wij moesten wel omdat auto met caravan zwaarder waren dan 3500. Maar ook als hij het niet hoefde zou hij toch zeker een aantal lessen hebben genomen of bij de ANWB z'n cursus hebben gedaan.

Maar 1000 euro is wel erg veel hoor!

Groetjes,
Claudia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.