Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Miss M®

Miss M®

05-07-2009 om 20:32

Dvd-speler voor in de auto

Over een paar weken is het zover: dan gaan we voor het eerst met z'n vieren 1000 km rijden met de auto naar onze vakantiebestemming.
Om het aan de kinderen niets te ontbreken leek het ons wel een goed idee om van die DVD-spelers aan te schaffen voor in de auto. Uren kijkplezier... of niet?
Hoe ervaren jullie dat? Worden jullie kinderen er misselijk van? Of vinden ze het echt te gek en is het onmisbaar in de auto?
Ik las vorige week ergens dat er een storing kan optreden met de navigatiesysteem. Slecht ontvangst, en de DVD-spelers zouden het ook minder goed doen als zowel die spelers als de tomtom aan zouden staan.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ben benieuwd!
Groet, Miss M.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anja

Anja

05-07-2009 om 22:53

Ik zou het nooit doen.

Maar dat is mijn idee hoor, ik zou het nooit doen. Ten eerste zou ik nooit 1000 km gaan rijden met kinderen, maar goed dat was niet de vraag.
Kinderen moeten altijd maar vermaakt worden met films en zo. Waarom geen boekjes, spelletjes, gewoon naar buiten kijken af en toe, raadsels, een dutje doen, leuke liedjes? Is misschien iets meer werk en vraagt wat van de creatieviteit van de ouders. Wij nemen ook altijd voetbal mee of anders spelletje en veel stoppen, picknicken, wandelingetje, even voetballen of badmintonnen. Onze kinderen hebben zich echt nog nooit verveeld op de achterbank. (Maximaal 500 km gereden)
Je kunt ook af en toe zelf op de achterbank plaatsnemen, als dat kan en wat met ze doen. Verder lezen en puzzelen ze veel en ze bedenken zelf spelletjes.

Inge M

Inge M

05-07-2009 om 23:01

Kijk even in het archief

daar vind je veel enthousiaste reacties over dvd spelers en tips.

Mamba

Mamba

05-07-2009 om 23:19

Enthousiast

Hier een enthousiaste gebruiker. Van spelletjes worden de kinderen misselijk en lezen kunnen ze nog niet. Ik rij in mijn eentje dus achterin gaan zitten is geen goed plan. Ik laat ze pas na de lunch kijken, anders worden ze erg gaar. Verder een koptelefoon, via een verloopstekkertje kan ik tot 3 koptelefoons op de dvd-speler inpluggen. 1000 Kilometer met Disneygetetter in je oren is lang . Het stoort niet bij de Tomtom.

Mamba

amk

amk

05-07-2009 om 23:19

Hier geen (en anja)

last van interferenties.
Dochterlief heeft 1x per jaar een dvd speler op de achterbank. Als we naar Frankrijk rijden. Op het vakantieadres en daarna vraagt ze er niet naar. Ik heb een redelijk goedkope, wel met 2 schermpjes zodat ik het geheel kan regelen vanaf de bestuurdersstoel.

Anja: hoe kom ik dan in Frankrijk als ik bij mijn dochter moet gaan zitten om boekjes te lezen? Dan rijdt de auto niet. Ben het wel me je eens dat ze niet de hele dag met hun neus naar de dvd hoeven te kijken maar het is af en toe wel erg makkelijk.

Rafelkap

Rafelkap

06-07-2009 om 07:17

Anja

helemaal mee eens! Altijd maar die tv als zoethouder! In de auto vind ik het ook onzin.
amk: je kan ook zingen en praten, naar buiten kijken, tekenen (magic tekenbord) enz. enz. enz. En slapen!

maargoed, dat was de vraag niet. Als je zonder zo'n apparaat denkt de reis niet te overleven..

Minnie

Minnie

06-07-2009 om 08:54

Wat 'n..

..vooroordelen!

Ja, wij hebben een DVD-speler in de auto, maar geen TV in de huiskamer. Mijn kinderen kijken hooguit 30 minuten TV per WEEK! Dus als wij dan eens uren achter elkaar in de auto zitten, dan mogen ze 'los'. Mapje Dvd's gaat mee, twee koptelefoontjes en de kinderen hoor je niet meer.

Nou, boe zeg. Slecht hoor! Foei, die arme kinderen...

En ja, wij hebben nu ervaring: zingen en praten, spelletjes doen. Hartstikke leuk als je 'n uurtje in de auto zit. Maar na 7 uur zingen, praten en spelletjes doen kan je mij opvegen (en dan heb ik het nog niet eens over mijn man, die ook nog 'ns auto moet rijden!).

De kids vermaken zich prima op de achterbank met de filmpjes en Duckies. Ik kan het iedereen aanraden! Aan die paar uur TV extra per jaar houden ze echt niks over.

Linda99

Linda99

06-07-2009 om 09:08

Inderdaad

Vooroordelen......Ik had ze eerst ook wel een beetje en we gingen naar zuidelijk Frankrijk zonder dvd. Een spijt dat ik daar van kreeg Nu gaan we dus met dvd naar Italië. De tip van na de lunch pas aanzetten vind ik wel een goede trouwens. Sowieso mogen ze maar beperkt kijken. Maar zeker voor de jongste van 3 die zich nog niet echt kan vermaken met spelletjes en lezen is het gewoon echt een uitkomst.

Wij hebben trouwens pas een Philips variant bij MM in de aanbieding gekocht. Prima ding. De meiden hebben laatst toen we hem gingen testen nog nooit zoveel lol op de achterbank gehad met Mickey Mouse Clubhuis. Zingen, dansen in de autostoel....heerlijk toch als je kids zich zo vermaken?

Oh ja, en ook hier geen storing op de TomTom.

MaximeM

MaximeM

06-07-2009 om 09:27

Hier ook

Hoi,

Hier hebben we er ook twee (kinderen 13 en 11) vinden het leuk, mogen van mij de hele rit kijken maar doen dat eigenlijk nooit hoor. Ze kijken een film en gaan wat lezen of slapen of doen er een muziek cd-tje in en gaan luisteren. Ze storen niet op de tomtom trouwens. En op de bestemming zelf worden ze eigenlijk nog amper gebruikt.

maxime

Jetske

Jetske

06-07-2009 om 09:33

Heerlijk!

Wij hebben ook, speciaal voor de vakantiereis, een dvd-speler met 2 schermpjes voor onze kinderen van 8 en 5 gekocht. Heerlijk! Vorig jaar veel plezier van gehad.

Natuurlijk zingen we onderweg, doen we wel eens een spelletje en stoppen we veel om even de benen te strekken. Maar ik vind het ook heerlijk als ze even een dvd-tje kijken en ik in een boekje kan bladeren zonder ze bezig te houden.
En ja, wij rijden gewoon wel een heel eind naar onze vakantiebestemming.

Op de bestemming zelf wordt de dvd-speler overigens niet gebruikt; hij is er echt voor de reis.

Jetske

amk

amk

06-07-2009 om 09:57

Nou

als ik op de perifirique mag rijden ben ik niet zo gezellig dat ik ook nog liedjes kan gaan zingen. Dan moet ik gewoon op de weg letten en heb ik liever niet dat dochterlief haar waarom-vragen-uurtje gaat houden.
En slapen dat doet deze dame niet in de auto, nog nooit gedaan. Ook niet toen ze nog in de maxi-cosi zat.

Nee hoor, die 2 pedagogisch onverantwoorde dagen per jaar die mogen wel.
Zo, en nu ga ik weer pedagogisch verantwoord muizetrappetjes vouwen met mijn 3,5 jarige. We zijn een octopus aan het maken.

Vic

Vic

06-07-2009 om 11:14

Tuttut

Hmm leuke reacties staan er tussen Ik ben dus zo'n moeder zonder fantasie, die er geen zin in heeft om tijdens het rijden ook nog spelletjes te verzinnen of liedjes te zingen. Als ik 1000 km moet rijden (wat ik altijd in 2 x 500 doe), wil ik mijn eigen autoradio horen. De kinderen moeten dan zichzelf maar vermaken. Ik vertel ze ook van tevoren dat ze me alleen lastig mogen vallen in geval van nood. Op de pauzeplekken doen we wel altijd wat leuks. Ik heb een DVD-speler als noodmaatregel, maar tot nu toe heb ik hem in drie vakanties bij elkaar een uur of 6 gebruikt. Ik had het ook geen probleem gevonden als de kinderen de hele rit filmpjes hadden willen kijken, maar ze vermaken zich ook lange tijd met lezen of auto's tellen.

angel3

angel3

06-07-2009 om 11:28

Lezen?

Nou dan heb ik meteen kotsende kinderen achterin.
Ik kan dat zelf ook niet dus spelletjes met kaartjes of voorlezen of iets gaat echt niet lukken.
Ze mogen van mij wel een dvd kijken. Ze zijn 6 en bijna 4 en we rijden meestal heeeeeeeeeeel vroeg weg. We kletsen wat. Tegen een uur of 6 vallen ze weer in slaap om dan rond 8 uur wakker te worden. We zijn dan inmiddels al ruim 3 uur onderweg.
Dan houden ze het nog wel even vol en meestal na een uitgewbreide ontbijtpauze ook nog wel even en dan voor het laatste stuk gaat de dvd nog even aan.
Overigens hebben wij een soort hoorspel luister cd's die werkelijk hilarisch zijn. Ik luister daar zelf ook graag naar. Bijv van Hakim over roodkapje. Daar zitten veel volwassen grappen in die de kids niet eens meekrijgen. Al die jip en janneke liedjes enzo daar hou ik niet van maar een leuk luisterboek vind ik prima.

Ideaal

Nu gebruiken we 'm zelden omdat we geen auto meer hebben, maar in de vakantie gaat de speler mee in de huurauto. Er zijn zat dingen te doen in een auto, maar ook op kortere stukjes vinden ze het juist leuk. En niets is leuker dan een nieuwe DVD uitzoeken in een grote hypermarche (en er dan lekker niets van te verstaan...)

Rafelkap

Rafelkap

06-07-2009 om 16:23

Ach

Ik snap wel dat het niet erg is maar ik snap niet dat men opeens niet meer zonder kan en in paniek raakt hoe de kinderen te vermaken. En ik vind het heel goed voor kinderen om zich te vervelen (worden ze creatief van), maar als je alleen rijdt (had ik niet begrepen) met kinderen en dan 1000 km, dan lijkt me dat wel een crime, dan wil je niet dat ze creatief worden Een luisterboek lijkt me wel heerlijk (moet je wel een cd speler in de auto hebben- hebben wij niet) alleen wel afleidend voor de bestuurder (vooral als het spannend wordt)

Veiligheid

Strontvervelende kinderen in de auto omdat ze zich vervelen zijn een groot gevaar voor de verkeersveiligheid. Dat zichzelf vermaken leren ze maar op een ander moment. Trouwens, met een DVD vermaken ze zichzelf toch ook?

Julia64

Julia64

06-07-2009 om 17:26

Luisterboeken

Luisterboeken zet ik altijd op de iPod voor zoon. Ze kunnen natuurlijk op elke willekeurige MP3-speler. Dan kan hij gewoon met de koptelefoon op luisteren, vind ik prettiger dan op de CD-speler van de auto. Hoef je tenminste ook niet de HELE tijd stil te zijn omdat je anders weer een stuk van het verhaal mist...

groet
Julia

Maylise

Maylise

06-07-2009 om 19:23

Bevalt goed

Wij hebben nog niet zo heel lang een dvd speler voor in de auto maar ik vind het wel een succes verhaal. Natuurlijk is het niet noodzakelijk. Wij hebben ook jaren gereisd zonder DVD speler en ook dat ging prima. Echter het is nog makkelijker met DVD speler dus waarom zou ik mezelf dat gemak ontzien? DVD speler is heerlijk om die uurtjes door te komen dat niemand echt meer zin heeft, moe is, geen zin meer heeft in andere activiteiten enzovoorts.

Van mogen ze de hele reis kijken, geen probleem als is het 12 uur achter elkaar. Doen ze niet want ze spelen ook met hun nintendo (maar dat is ook al niet pedagogisch verantwoord vrees ik), lezen boeken/strips en spelen (kaart) spelletjes.

Het enige wat soms lastig is om een dvd te vinden die iedereen aanspreekt. Disney films zijn meestal wel leuk voor uiteenlopende leeftijden.

Combinatie met de tomtom heeft nog niet voor problemen gezorgd maar ik heb beperkte ervaring want we hebben de dvd speler nog niet zo lang en de tomtom gebruik ik vrij weinig.

Maylise

Nasha 1st

Nasha 1st

06-07-2009 om 19:44

Oei

wat een ontaarde moeder ben ik dan zeg! DVD-speler, 3 DS-en op de achterbank met koptelefoon voor ieder, wellicht een klein spelletje onderweg en verder niks.....

Miss M®

Miss M®

06-07-2009 om 20:16

Nou...

... wat een hoop reacties! Helemaal geweldig!
Fijn om te horen dat bij de meesten (allemaal eigenlijk?!) geen storingen optreden met zowel de tomtom als de speler zelf! Hiephiep!
Jullie kunnen al raden wat we gaan doen: wel of niet aanschaffen? Wel dus
Welke DVD-speler raden jullie aan? Goede kwaliteit-prijsverhouding?
Groeten, Miss M.

Nasha 1st

Nasha 1st

06-07-2009 om 20:53

Eh...

het is dat wij hem al hebben, maar ik zou nu kiezen voor 2 aparte....wij hebben nu 1 met 2 schermen, maar daardoor 3 die wat anders willen kijken soms....dat had ik enigszins kunnen beperken...maar goed, als ie stuk is koop ik 2 losse.

Vic

Vic

06-07-2009 om 20:57

Denk ook aan

Je hebt ook zo'n verloopstekkerdingetje nodig waarmee je van je auto-aansteker twee gaatjes maakt, een voor je Tomtom en een voor de DVD-speler.

Nasha 1st

Nasha 1st

06-07-2009 om 21:04

en als je ook nog een DS-lader hebt is 1 met 3 gaten wel handig!

Linda99

Linda99

06-07-2009 om 21:45

Auto

Ligt aan de auto, of je een verloopstekker nodig hebt. Wij hebben dus gewoon 3 contact punten in de auto. Erg handig!

Nasha 1st

Nasha 1st

06-07-2009 om 22:34

Pelle

je wil niet weten waar die 3 gasten ruzie over kunnen maken! Echt, zelfs ik verbaas me er soms over!!

Een opgeladen DS kan.....heel lang of heel kort mee Die van oudste is echt vreselijk snel leeg, is al 2 jaar oud, heeft een nieuwe batterij die langer mee zou gaan, maar nog is hij snel leeg. Schijnt ook te maken te hebben met het spel, hoe ingewikkelder het spel, hoe meer stroom zeg maar....vandaar dus een autolader!

amk

amk

07-07-2009 om 00:28

Goedkope

ik heb een redelijk goedkope van akai. Maar daar kreeg ik dan wel weer een gamepad bij zodat er ook spelletjes op gespeeld kunnen worden.
Hij heeft 2 schermpjes zodat ik 'm kan bedienen op de voorstoel. Dus ik heb nog steeds de regie in handen over hoeveel en wanneer er gekeken wordt.
Maar ik heb dan ook maar 1 kind op de achterbank zitten.

Jolijt

Jolijt

07-07-2009 om 06:47

Heerlijk

Wij hebben een vaste dvd speler in de auto, echt super. De eerste weken moest ie natuurlijk ook aan voor 5 minuten boodschappen doen of werd er gejuigd over een reis naar 'tante' waar niemand ooit naar toe wilde, maar zoals met alles wordt de situatie al snel weer normaal.
Soms wordt er uren niet gekeken, soms maar door 1 kind. Het is gewoon een extra keuzemogelijkheid voor de momenten dat een kind niet veel kanten op kan. En gek van Disney? Probeer eens de serie "Er was eens", uren lang leerzame pret.
Ook met het rijden van groepen kinderen (voetbal, scouting etc) vind ik het een uitkomst. Kinderen zijn dan uitgelaten en niet alle kinderen krijgen geleerd de chauffeur niet te storen met gillen, zwaaiende armen etc... film aan (dan meestal iets korts; spongebob, flintstones, tom & jerry) en je hebt rust in de tent.

Jacoline29

Jacoline29

07-07-2009 om 11:31

Werkt goed

Wij hebben er wel 1 in de auto.staat niet aldoor aan,maar wel met grote ritten(2 uur of langer)
Is voor ons erg prettig,anders hebben we continue ruzieende kinderen op de achterbank (7,5,2)
Tom tom en dvd staan tegelijk aan,geen storing niks, wij hebben een 12v adapter gekocht waar je meerdere 12v apparaten op kan aansluiten.Geen misselijkheid oid gehad,met de kids.Heel veel rust en geen geirriteerde ouders die de kinderen steeds moet vertellen dat ze moeten stoppen.Voor ons is het voor lange ritten ideaal.

Jacoline29

Jacoline29

07-07-2009 om 11:35

O ja,

Bij ons mogen ze om ste beurt kiezen voor een film.
Hebben een Lemco met 2 beeldschermen en 3 koptelefoons erbij,geen gezeur dat we stil moeten zijn.
Op weg naar onze vakantiebestemming,gaan we vroeg weg en gaat de dvd pas om een uurtje of 8 ofzo aan,als de kids dan al wakker zijn.we vertrekken rond 5:00.rit van ong 800km.

Monique D*

Monique D*

08-07-2009 om 20:58

Pas op!

De auto van de vader van mijn kinderen had ook DVD-spelers achterin. Leuk vermaak voor de kinderen op de achterbank. Maar dat hield op toen die auto gejat was... met de van buiten af zichtbare DVD-schermpjes op de achterkant van de hoofdsteunen!
Ik weet verder niets van DVD-spelers in de auto, maar ik zou er sowieso ervoor zorgen dat je ze kan ontkoppelen en mee kan nemen als je uit de auto stapt.

Monique,

dat moet je natuurlijk met al je waardevolle goederen doen, uit het zicht leggen.

groetjes van Charlotte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.