Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

14-07-2010 om 00:17

Dvd schermpje auto

Hallo,

Voor de aankomende vakantiereis wil ik graag zo'n DVD schermpje voor de achterbank hebben zodat zoonlief films kan kijken. Nu heb ik een paar vragen, misschien heeft iemand hier ervaring?
Zoonlief wordt snel wagenziek, hij kan niet lezen en zelfs niet met de lego spelen. Zou hij dan wel tv kunnen kijken?
Als ik ga kijken voor zo'n ding waar moet ik dan op letten?
Zijn er aan- of afraders qua merken?
Bedankt alvast.
Groetjes
Manon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tips

hoi manon
afrader qua merk is philips. We hebben er een keer een gehad, en die ging na 3/4 jaar niet-intensief gebruik al kapot. Het bevestigings mechanisme zat slecht in elkaar, zat niet strak.

we hebben nu een Lenco met 2 schermpjes, al ruim 2 jaar. we zijn er erg tevreden over. kwaliteit is goed, eenvoudig te bedienen (dochter van 5 kon het zelf), eenvoudig op te hangen.

om op te letten bij de aanschaf
- kwaliteit van beeld en geluid
- bevestigingsmechanisme aan de stoel
- aantal schermen, aantal mogelijke koptelefoons

over wagenziekte kan ik niets zeggen, geen ervaring.

Gruffalo

Annet

Annet

14-07-2010 om 08:54

Wagenziekte

Hier een zoon die snel wagenziek wordt. Een dvd kijken gaat prima, lezen en spelen niet.

Wij hebben een goedkoop ding gekocht van onder de 100 euro. Doet het nu al drie jaar.

Maxime.M

Maxime.M

14-07-2010 om 10:35

Hier ook

dvd kijken gaat prima, bij andere dingen wordt mijn dochter wagenziek. Ik denk dat het komt omdat ze haar hoofd recht vooruit houdt, niet naar beneden kijkt. (zoals bij spelen of een boek)
Let er even op hoe je het ding bevestigen moet. Wij hebben een setje ooit bij de hema gekocht. Maar het zit zo rommelig vast op onze hoofdsteun, terwijl ik dan wel eens in andere auto's kijk en het veel strakker vindt zitten. Dus ik zou dat ook even nagaan,bij ons moeten we het tasje waar het ding inzit bevestigen aan de hoofdsteun met riempjes en in het tasje hangt de dvd speler, ik vind het nogal gammel hangen, maar het is trouwens nog nooit gevallen.

Maxime

Tip

Wij hebben wel al een paar keer gehad dat de zekering kapot ging. Dat is een klein glazen buisje dat in de autostekker zit (die kun je dus losdraaien en eruit halen).

Manlief heeft toen een zekering gehaald die meer aankon en er liggen altijd twee reservezekeringetjes in de auto

Mocht ie het niet doen, kijk dan eerst even of de zekering nog heel is. Zo niet, en je bent onderweg: bij elke auto-werkplaats hebben ze die dingen.

Is misschien toch een handig weetje wanneer ie het ooit eens niet zou doen.

Wij hebben een goedkope versie bij de BCC gehaald, doet het al jaren prima.

Mijn dochter kan ook niet lezen ofzo in de auto en is gevoelig voor wagenziekte, maar ze heeft nergens last van als ze naar dat schermpje kijkt.

Yvie

Yvie

14-07-2010 om 11:40

Alleen op de snelweg

Hoi Manon,

Onze jongens zijn wel een keer goed misselijk geweest van een ritje dvd's kijken, maar dat was over een zeer bochtige bergweg en sindsdien mogen ze alleen nog dvd'tjes kijken als we op de snelweg rijden. Gaat hartstikke goed.

Het is een enorme aanrader, zo'n dvd-schermpje! Het maakt een lange rit een stuk aangenamer voor iedereen, is mijn ervaring!

Alvast een goede vakantie,
Yvie

Inderdaad

alleen tv kijken op de snelweg!
Bij bochtige wegen is het misselijk worden het ergste en dan is het belangrijk dat ze goed meekijken!

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

17-07-2010 om 16:42

Klinkt positief

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Fijn dat zoonlief waarschijnlijk niet wagenziek wordt als hij dvd's kijkt. Die van de bochtige wegen zal ik onthouden. Ik ga er eentje kopen met nog een nieuwe film erbij en met wat van de dvd's die we al hebben komen we die 8 dagen wel door.
Groetjes
Manon

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.