Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

19-04-2009 om 08:42

Dvd recorder

Hallo allemaal,

Mijn dvd speler heeft het begeven helaas, dus ik moet een nieuwe kopen. Nu vraag ik me af of ik dan niet beter een dvd-recorder kan kopen. Maar ik heb een normale televisie met kabel. Werkt een dvd-recorder daarop? Of werkt een dvd=recorder alleen met digitale tv?

Wie weet hier meer van? Voordeel van een dvd-recorder lijkt me dat ik dan mijn video weg kan doen.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

19-04-2009 om 09:35

Hier ook normale tv

Ik heb ook een normale TV staan met ouderwets kabelabonnement (kijken bijna nooit tv en geen zin om meer te betalen voor digitaal terwijl het uiteindelijk niks toevoegt voor ons).

Hier dus een dvd-recorder en werkt prima hoor!! We kochten hem destijds als vervanger voor de cdspeler die het had begeven (met in gedachten dat de video het ook elk moment van ouderdom kon begeven). Enig nadeel aan dit apparaat vind ik zelf dat ik geen cd's meer kan shuffelen.

Verder is het een prima apparaat, we hebben er eentje met harde schijf dat was destijds niet standaard, waarschijnlijk nu wel.

Geen probleem + tip

Wij hebben ook nog "gewone" televisie én een dvd-recorder. Dit gaat prima.
Mag ik je nog een tip geven? Als je een dvdrecorder koopt neem er dan eentje met harde schijf (HDD). Dat scheelt je een heleboel dvd'tjes. Als ik nu iets wil opnemen wat niet bewaard hoeft te worden, dan neem ik het op de HDD op en kan het na het kijken wissen. Ideaal vind ik.
groetjes, Sonja

liora

liora

19-04-2009 om 13:00

Oh geweldig

Jeetje hee, ik wist niet dat je van de harde schijf dingen op een dvd kunt zetten. Ideaal voor mijn zoon inderdaad. Dan kan ik speciale dvd's voor hem samenstellen.

Ook handig voor het broertje straks, kan ik mijn eigen Teletubbies en Pingu dvd's maken! Oh ik krijg er helemaal zin in.
Ben zelf ook een enorme tv-junk, dus dat komt goed uit. En met nachtvoedingen in het verschiet, vind ik een lekker serietje altijd erg fijn.

Nog tips over merken?

Liora

Inge M

Inge M

19-04-2009 om 16:13

Aanvullende vraag over het geluid

Onze dvd-speler wordt ook gebruikt als cd-speler, met surround boxen erbij (dus niet het geluid via de tv). Volgens mijn man zit er een versterker in de speler. Dit zou niet standaard zijn bij een dvd-recorder of dvd-speler en dan lopen we kans op het extra plaatsen van een versterker.
Wie weet hoe dat zit>

Kaaskopje

Kaaskopje

19-04-2009 om 16:13

Maan e.a.

Ik ben zelf erg enthousiast over digitale televisie. Is het niet vanwege de beeldkwaliteit dan is het voor mij wel dat je meer mogelijkheden hebt. Je hoeft er geen speciale tv voor aan te schaffen. Dat denken veel mensen, maar ook met een gewone tv gaat het prima. Als je bij Ziggo zit hoef je niets extra te betalen voor basisdigitaal. Bij UPC wel maar daar betaal je weer niet voor de digitale ontvanger.
Ik voel me bij UPC heel erg verwend met onze hardeschijf ´mediabox´. Echt ik zou niet meer anders willen. Het enige nadeel met zo´n ontvanger is dat je niets op kunt slaan op een dvd´tje. Je slaat het op in het geheugen en kunt het daar zolang je wilt laten staan, maar net als bij een computer raakt die schijf een keer vol en dan zul je toch weer het een en ander moeten wissen. Persoonlijk zit ik daar niet mee, maar ik kan me voorstellen je met kleine kinderen ook behoefte hebt aan de mogelijkheid om een dvd te branden en af te spelen.

Sony

Ik heb een Sony, met harde schijf idd, type weet ik niet meer, maar ik ben er heel erg tevreden over. Kijk anders ff op kieskeurig, daar kun je je eisen invoeren (onder "uitgebreid zoeken"), en de merken die voor jou in aanmerking komen, en dan rollen er vanzelf een paar opties uit.
Ik heb er ook lol in, zelf dvd'tjes voor de kinderen maken. Tip alvast: programmeer ruim in, want m.n. die korte ochtendprogramma's zoals Bumba en Pingu beginnen vaak een minuutje eerder of later. Ik nam altijd een uur of zo op, en daar filterde ik later de leuke programma's uit.
Ik heb trouwens geen digitale televisie.

maan.

maan.

19-04-2009 om 19:52

Kaaskopje

het klinkt hardstikke leuk hoor digitale tv maar ten eerste vind ik het niet nodig om meer te gaan betalen; de tv staat hier hooguit driemaal per week aan? En bij onze kabelaar betaal je voor digitaal dus wél meer.
Ten tweede vind ik een nadeel je kunt zelf niet meer je zenderindeling kiezen.
En ten derde, je kon destijds maar één apparaat op het digitale gebeuren zetten, dus dat was dan óf de tv óf de dvd-recorder. Later kwam er (tegen betaling) volgens mij de mogelijkheid om een uitbreidingapparaat te nemen maar dat kon dan weer niet met een tweede tv ofzo?

Misschien wel een kwestie van onbekend maakt onbemind. En een kwestie van geen-behoefte; het is goed zoals het nu is.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2009 om 00:21

Zenderindeling

Maan, niet om je over te halen hoor. Als je zo weinig tv kijkt zou ik er ook niets teveel voor willen uitgeven, maar bij digitaal kun je een persoonlijke zenderindeling maken. Als jij dus een favoriete 1 tot en met 20 hebt zeg maar, dan kun je dat zo instellen. Wij zouden dat ook eens moeten doen bedenk ik me nu. Bij digitaal kun je ook een kinderslot zetten op zenders die niet voor ze bedoeld zijn.
Bij digitaal is het inderdaad zo dat je op elk toestel een eigen ontvanger moet zetten. Het zal aan onze geweldige technische kennis en twee linkerhanden liggen, maar wij kregen in huis geen mooi beeld op de tv´s van de kinderen. Dat hebben we dus weer opgeruimd en nu kijken ze via digitenne. Anderen lukt het wel en zijn heel tevreden over al hun aansluitingen. Tegen dat wijzelf ook een tv op onze slaapkamer nemen wil ik het toch ook weer proberen.
Mijn kennis beperkt zich tot Ziggo en UPC. Bij Ziggo kun je tegenwoordig voor 1 bedrag door het hele huis digitaal kijken, mits je uiteraard door het hele huis ontvangers hebt staan. Je betaalt dus maar 1 abonnement, of meer als je die hebt, en die kun je op alle tv´s gebruiken. Bij UPC krijg je als ik het uit mijn hoofd zeg 1 digitale ontvanger voor de volle prijs en een tweede met korting. Ik zou dat weer eens na moeten kijken.

Jolijt

Jolijt

20-04-2009 om 07:32

Nikus

Er zijn bedrijfjes die dat voor je over kunnen zetten. Om daarvoor een dvd-recorder aan te schaffen heeft mi geen zin. Het moet allemaal maar net op elkaar aangesloten kunnen worden en je zit heel snel met kwaliteitsverlies.

Mathilde

Mathilde

20-04-2009 om 13:18

Mediabox (ot)

Kaaskopje, ik geloof dat ik je nog zou laten weten hoe de mediabox van UPC bevalt. Hij staat hier sinds begin januari en onze meningen zijn verdeeld. Ja, het digitale beeld is erg mooi. Maar die bediening! Ik vind de menu's niet handig en het programmeren ook niet (raar dat je via niet-handmatig programmeren alleen de eindtijd kan verschuiven en niet de begintijd). Bovendien ziet het er allemaal heel lelijk uit qua vormgeving (sorry). Dan heb je nog het ongemak dat je niks op een schijfje kunt branden. En bovendien blijkt onze aansluitkabel te lang (meer dan tien meter), dus kan de mediabox het retoursignaal niet ontvangen dat nodig is voor uitzending gemist en betaalde kanalen. Alhoewel dat laatste nog net zo erg is, want daar heb ik geen behoefte aan. En het 'doorspoelen' gaat me ook te traag. Maar ik weet niet of ik nog wel doorzet over drie maanden (als de aanbiedingsperiode is afgelopen).
Wij hebben naast de mediabox nog een videorecorder (voor oude films) en twee hdd-recorders staan. De ene recorder is van Philips, met een hemels bedieningsgemak, echt superlogisch allemaal. Nadeel: hij kraakt. Maandenlang hoor je geen bijgeluiden en dan ineens zo hard dat je het tv-geluid niet meer hoort. De technische dienst hoort natuurlijk niks, dus het is niet repareerbaar. Daarom toen een Panasonic gekocht. Minder bedieningsgemak, hij 'onthoudt' niet waar je bent gebleven als je halverwege wilt stoppen en een dag later wilt verder kijken en grootste nadeel: je kunt niet terugspoelen tijdens live televisiekijken. Dit kan bij de Philips wel, ook als je van kanaal wisselt (en dat laatste kan de mediabox weer niet). En live terugspoelen is echt geweldig! Je kunt op elk gewenst moment naar de wc of iets lekkers halen. Wachten tot de reclame is dus niet meer nodig. Sterker nog, je kunt die reclame vervolgens lekker 'doorspoelen'.
Mathilde

Kaaskopje

Kaaskopje

21-04-2009 om 00:48

Mathilde

Je kunt zowel de begintijd als de eindtijd aanpassen. Als je een programma op ´opnemen´ hebt gezet druk je nogmaals op de opneemknop. Dan kun je met je pijl naar links of de pijl naar rechts de tijd oprekken.
Bij een hele lange kabel kan het nodig zijn om een versterker tussen de kabelaansluiting en de ontvanger te zetten. 10 Meter is tamelijk lang voor een goede ontvangst.
Doorspoelen gaat inderdaad niet zo snel. Toch hebben we daar veel plezier van. We slaan hele reclameblokken over in een opname, dat scheelt minúten.
Bedoel je met de lelijke vormgeving het uiterlijk van het apparaat? Dat interesseert me persoonlijk niet zo. Het ding doet wat het moet doen en dat vind ik belangrijk.

Mathilde

Mathilde

23-04-2009 om 13:18

Nee, de software

Het apparaat zelf gaat wel (staat toch in een kast haha), ik bedoel de vormgeving van de menu's en zo. Maar dat is een afwijking van mij: ik vind Mac ook veel mooier dan Windows . Ja, dat doorspoelen is een uitkomst, maar mijn Philips recorder kan in 1 keer blokken van vijf minuten doorspoelen en dan ben je met 'n paar keer klikken door de reclame heen. De mediabox doet er langer over, dat is gewoon jammer want het is ook een apparaat uit de Philips fabriek.
Ja, we zouden een versterker moeten aanschaffen. We hebben namelijk twee aansluitpunten in de woonkamer voor de tv, eentje voor (dus korte kabel) en eentje achter (dat is tien meter). In de zomer wisselen we namelijk de meubels om en kijken we aan de voorkant tv. Dat gaat binnenkort gebeuren en ik ben benieuwd of die extra functies dan wel lukken . Hoeven we de harde schijf niet meer te vervuilen met oude journaalopnames en kan man kijken via programma gemist.
Goeie tip van je, over dat opnemen. Ga ik proberen! Enne, manlief vindt de mediabox trouwens prima. Ik ben gewoon een zeikerd haha.
Mathilde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.