Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

10-08-2009 om 15:06

Duurzaam bakfolie schoonmaken?

Ik heb eens bij de Lidl van dat duurzame bakfolie gekocht, erg handig want nu heb ik niet steeds van dat bakpapier nodig.

Maar... hoe maak je dat schoon? Er staat wel op de verpakking een tekentje wat ik kan thuisbrengen als dat het in de vaatwasser mag maar hoe doe ik dat erin? Dan kan er niks meer bij Of kan ik het gewoon laten weken in de gootsteen met een sopje erbij ofzo? Of zijn er andere geweldige vondsten, want het wordt echt wel een beetje vies nu (en dan heb ik werkelijk waar geen smetvrees).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

10-08-2009 om 16:18

Is dat zo'n teflonvel?

Ik ken niet precies degene die jij bedoelt, maar is het net zoiets als die teflonvellen voor in de skottelbraai (of zegt jou dat weer niets?). Als het zo ongeveer hetzelfde is: die maak ik op vakantie altijd gewoon in het afwassop. En geen idee hoe je zoiets in de vaatwasser zou moeten doen? Oprollen en dan rechtop zetten? Of creatief vlechten en zigzaggen tussen de bordenrekken?

Minet

Minet

10-08-2009 om 16:59

Vaatwasser

Ik leg dat vel met de vieze kant naar beneden bovenop de vaat in het bovenste rekje. Werkt prima, wel even nadrogen na afloop, wat droog wordt het niet goed.

Wat ik doe

Ik doe het bij de borden, dus dubbelgevouwen over die staafjes heen. Werkt redelijk, hoewel niet perfect. Ga de methode-Minet maar eens uitproberen (als de vaatwasser het weer doet).

Geweldig spul overigens, dat eeuwigdurende bakpapier.

Groeten,

Temet

Waar koop ik dat?

Het klinkt top!
In mijn gloedje nieuwe keuken en even gloednieuwe vrijstaande SMEGfornuis wil ik natuurlijk niet meteen beginnen met druipende pizzakaas of overborrelende lasagna-saus.
Nu dus met bakpapier of aluminiumfolie. Wat ad 1) na paar keer wel heel zwart/verbrand wordt, en ad 2) blijft plakken en kapot scheurt.

Dit klinkt geweldig. Waar koop ik het?

Mare

Overal

Mare, dat spul is te koop bij iedere redelijk gesorteerde winkel in hh artikelen, en in elk geval bij Blokker. Ligt bij de bakproducten en -vormen. Opgerold, dus zie het niet aan voor een rol folie

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.