Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dure kado's die ze vragen regelmatig een fiasco of hit?

dochter speelt laatste tijd veel met playmobil en ze wil het playmobil circus met bijhorende setjes, idioot duur vind ik dus ik heb op marktplaats nu 1 gevonden vrijwel nieuw in de doos en 2 bijhorende setjes gevonden. Al met al toch (ondanks 2ehands) Een euro over de 70 euro.

Dit jaar is het de eerste keer dat ik zoiets duurs koop voor haar verjaardag. Daarvoor heb ik altijd voor rond de E 50 uitgegeven aan meerdere kleinere dingen.

Is jullie ervaring dat juist dit soort grote dure kado's die ze zelf met klem vragen meestal een succes of juist een fiasco zijn ?

Ik zit nog steeds te twijfelen, ik moet vandaag of morgen het geld overboeken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

dat hangt bij ons wel erg van de vraag af. Als de dames met klem iets vragen van playmobiel, kleuren/stiften, barbie, polly pocket, dan kan ik ervan uitgaan dat er veel, heel veel, mee gespeeld wordt. Zijn het dingen als ... zo'n babyborn die kan plassen (of weet ik wat), een babyknuffel die geluidjes kan maken, dan kan ik 90% zeker garanderen dat er heel, heel even mee gespeeld wordt.

Playmobiel wordt hier echt door alle 4 gebruikt, bijna dagelijks, net als duplo en lego.

Je kent je eigen dochter het best, toch?

Groetjes,
Jons

Dat weet je natuurlijk nooit

Het kan alle kanten opgaan, misschien speelt ze er eerst heel veel mee, en dan niet meer, het kan ook nog zijn dat ze het dan weer herontdekt. Playmobil is natuurlijk wel een veilige keuze, want het is duurzaam en gaat veel leeftijdscategorieën mee en valt ook vaak goed bij spelende vriendjes en vriendinnetjes. Omdat het duurzaam is kun je het zelf ook weer wat makkelijker verkopen. Heeft je dochter ook alternatieve wensen waar je je veiliger over voelt? Heeft ze het circus al eens gezien bij anderen zodat ze weet hoe het uitziet en het niet eventueel kan tegenvallen? Risico blijft altijd dat je iets duurs koopt en ze liever spelen met het prulletje van 5 euro dat ze ernaast hebben gekregen.
Nu heb ik je geloof ik niet echt geholpen?

Manda Rijn

Manda Rijn

30-01-2009 om 10:14 Topicstarter

Moeilijk

ze heeft geen alternatieve wensen. Ze is er heel uitgesproken over, had het playmobil boekje erbij gehaald en aangekruist wat ze wou hebben. Aan opa en oma heeft ze ook 1 ding gevraagd wat ze dan ook krijgt.

Ze heeft het circus bij niemand anders gezien en dat is dan ook wel weer leuk want dan kunnen de gastkinderen (die zeer regelmatig zitten) met haar er samen echt iets mee doen.

Althans zo zie ik dat even voor mij....

Nou ja, ik kan het idd anders weer verkopen wat ik eigenlijk nooit doe met lego of playmobil, dat bewaar ik eigenlijk altijd.

Ik moet de gok maar wagen en dat geld over gaan maken en dan hopen dat ze er ook werkelijk iets mee gaat doen. Het is ook wel een groot ding dus ruimte slurpend als het hier staat. Nou ja, we doen het maar.

Polly Shearman

Polly Shearman

30-01-2009 om 10:24

Playmobile is nooit verkeerd

Er komt toch een tweede aan, nou als 1 er niet mee speelt dan 2 misschien ooit wel. Playmobile vergaat nooit, en blijft gewoon leuk. Mijn kinderen spelen nu met de playmobile van mijn oudere ooms en tante's. Dus de kinderen van jou kinderen kunnen er nog mee spelen.

Lego is ook zoiets. Dat zijn nooit miskopen!

Manda Rijn

Manda Rijn

30-01-2009 om 11:41 Topicstarter

Kratten

ja daar moeten we maar eens werk van maken, nu ligt alles in 2 kasten en een mand door elkaar heen. Playmobil zit wel in een aparte bak maar daar past straks dat circus niet in (heeft ook lampjes dus is wat kwetsbaar).

MaximeM

MaximeM

30-01-2009 om 11:49

Toch

Hoi,

Onze kinderen hebben ook wel eens sets van playmobiel gekregen. Het grootste was hier trouwens alleen de caravan met toebehoren en de vuilniswagen met accessoires. Dus niet echt héle grote dingen. Zelf heb ik ooit in een heel creatieve bui 2 playmobiel huizen gemaakt van kartonnen dozen (een kant open) zag er erg mooi uit (behang gemaakt door papier met een behangprintje te printen) muurverlichting (fotootje van lampje uitprinten en opplakken, net echt was het) en voor zoon het politieburo. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ze toen ook heel veel met de losse spullen speelden, en het werd nooit écht in zijn geheel gebruikt. Ze waren het meeste dol op de losse poppetjes hier. Dus ik zou mijn kinderen toen het meest blij hebben gemaakt met een lading van die kleine doosjes (poppetje met accessoire) en dan een wat groter dingetje.
Ach inmiddels spelen ze helemaal niet meer met playmobiel (ze zijn 10 en 13) maar ik bewaar het wel allemaal, vind het zonde om te verkopen.

Maxime

liora

liora

30-01-2009 om 13:42

En hier

Hoi Manda,

Vorig jaar voor zoon een Playmobil ridderkasteel gekocht voor 80 euro! En hij speelt er veel minder mee dan ik dacht. Af en toe zet ik het midden in de kamer met allemaal ridders en wapens en ander toebehoren en dan is het weer even helemaal hot.
Maar het kan best dat hij het volgend jaar nog enorm leuk vindt, en inderdaad zou de tweede er ook nog mee kunnen spelen. Nadeel is wel dat het een groot ding is dat dan weer ergens staat.

Ik zou het circus wel kopen, zo leuk! En koop meteen bij Ikea van die doosjes met deksels voor alle kleine spulletjes, anders raak je die kwijt.

Liora

maan.

maan.

30-01-2009 om 14:01

Playmobil

playmobil is niet goedkoop maar gaat lang mee. Hier wordt volop gespeeld met playmobil waaronder heel veel al dertig jaar oud. De voorbedachte dingen zijn minder populair, ze hebben het circus van begin jaren '80 en een nieuwe trouwkoets dat zijn dus de minder populaire dingen. Daar kun je namelijk alléén maar 'circus' of 'trouwkoets' mee spelen.

Vooral de losse dingetjes zijn erg populair, de poppetjes en de beestjes, en ook de meubeltjes. Met een simpel hout bouwpakkethuisje en een beschilderde houten plaat kunnen ze alle kanten op fantaseren.

Soms staat het wekenlang te verstoffen, terwijl op andere momenten er dagelijks mee gespeeld wordt.

Vera*

Vera*

30-01-2009 om 15:25

Manda

als je wilt heb ik nog wel een (oud) blauw circus voor je. Ik kan het morgen meegeven aan iemand bij jou uit de buurt. Laat maar even weten.

Manda Rijn

Manda Rijn

30-01-2009 om 16:35 Topicstarter

Dank

Vera maar ik heb net het geld voor het circus overgeboekt maar bedankt voor het aanbod.

Vera*

Vera*

30-01-2009 om 16:46

Manda

Ach ja, nu heb je wel een bijna nieuwe.

Maylise

Maylise

30-01-2009 om 17:05

Blijft leuk

Ik heb de afgelopen 20 jaar of zo een enorme hoeveelheid playmobiel en lego verzameld en het blijft mooi en leuk. We hebben ook een aantal grotere playmobiel stukken waaronder victoriaans poppenhuis met tig uitbreidingen, boerderij, kasteel, manege, romeinse arena, wild west ranch en fort, ruimte station en weet ik veel wat nog meer. En er wordt echt veel meegespeeld. Mijn zoontje van 9 is dol op playmobiel. Hij is de jongste dus na hem is het echt afgelopen maar het heeft zijn geld zeker opgebracht door de jaren heen.
Het enige grote playmobiel ding waar relatief weinig mee gespeeld is zal de ark van Noah zijn. Daar haalden ze liever de beestjes uit en speelden dan alleen met de beestjes. Ik heb het idee dat die ark te lastig was om mee te spelen omdat je het ding steeds open en dicht moet doen.
Op dit moment speelt hij met zijn nichtje van 7 met de playmobiel hier in de woonkamer. Het staat helemaal vol maar ze hebben al minstens 1,5 uur leuk gespeeld met z'n tweeën weer.
Ik kan me voorstellen dat zo'n circus ook heel leuk is. Voorstellingen verzinnen en alles. Volgens mij wel een goede aankoop. En omdat het redelijk waardevast is kan het ook weer makkelijk verkocht worden.

Maylise

Manda Rijn

Manda Rijn

30-01-2009 om 20:19 Topicstarter

Ja daar

ben ik een beetje bang voor, dat met de poppetjes gespeeld wordt en dat die dure grote tent met lampjes weggeschoven wordt. Ik vind het qua thema wel passen bij haar, ze heeft regelmatig zelf allerlei truucs en voorstellingen.

Jesse_1

Jesse_1

30-01-2009 om 22:04

Hangt van kado af

Het circus hebben wij onlangs nieuw aangeschaft. Via een Duitse internetsite (stukken goedkoper dan in Nederland) en vanwege verjaardag en Sint gelijk een hele hoop.
Vooral wij als ouders vinden het geweldig . Kinderen spelen er niet superveel mee, maar het heeft ook een geweldige aantrekkingskracht op vriendjes (die thuis niet zo'n circus hebben staan).
Dure kado's heb ik niet zo'n moeite mee, als het kwaliteitsspeelgoed is, waarvan ik vermoed dat ze er ook echt veel mee gaan spelen.
Zoon wilde eigenlijk Erg Graag de pyramide of de Sfinx van Egypte. Ik had idee dat hij zelf niet goed wist wat het voorstelde en dat hij er niet veel mee zou gaan spelen. Daarin wilde ik dan dus niet 'investeren'.
Jesse

Tirza G.

Tirza G.

30-01-2009 om 22:30

Soms helpt het

Als ze er mee op tafel spelen, dan heb je een andere invalshoek en zie je die lampjes enzo beter. Playmobil wordt altijd van voren gefotografeerd, je kijkt er doorheen als het ware. Maar als je er op de grond mee speelt, kijk je er van bovenaf op. Hier had "op de grote tafel spelen" altijd iets magisch, dan was het toch weer aantrekkelijk ineens.

Ik ben een enorme playmobil-fan Ik kijk hiervandaan tegen de cavia-stal aan en heb met Kerst altijd de kerststal staan

Tirza

Jesse_1

Jesse_1

30-01-2009 om 23:56

Waar tirza!

Als ze echt met het circus gaan spelen zetten we het op tafel, zodat ze er vanaf alle kanten goed bij kunnen.
Jesse

Manda Rijn

Manda Rijn

31-01-2009 om 12:07 Topicstarter

Aha

ja dat is een goede tip, want tot nu toe wordt er met playmobil op de grond gespeeld. Hier is de kerststal net opgeruimd Wel jammer dat we na elke kerst wel weer een onderdeel kwijt zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.