Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sjalot

sjalot

01-04-2010 om 16:34

Dure bril is betere bril?

Bij mijn man is de afgelopen maand twee keer zomaar bij het afzetten een glas uit zijn bril gevallen. Op de grond, pats, kapot.
Beide brillen waren van Pearle. Ik heb zelf twee brillen van een vrij dure brillenwinkel en daar is nog nooit iets uitgevallen.
Moet ik sjalotman nu meeslepen naar die winkel? Zou een duurdere bril ook steviger zijn? Hij heeft overigens een vrij breed hoofd en hij moet sowieso een bredere bril kopen, want hij heeft nu steeds twee groeven aan de zijkant van zijn gezicht, waar de poten van de bril zitten. De duurdere winkel heeft waarschijnlijk ook meer keus.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-04-2010 om 16:47

Kan, hoeft niet

Ik ga altijd gewoon naar de Specsavers, daar koop je 'voor weinig' een bril en krijg je de tweede gratis. En nee, er is echt nog nooit een glas uitgevallen of zomaar iets stuk gegaan. Ik heb natuurlijk wel eens wat met mijn bril gehad, maar dat kwam bijvoorbeeld door een stoeipartij met de kinderen. Daar kunnen brillen niet altijd goed tegen, ook dure brillen niet.
Ik vind dat ik iedere twee jaar een nieuwe bril mag (wordt ook deels vergoed door de zorgverzekeraar). De laatste keer was de sterkte gelijk gebleven, ik heb dus nu vier prima brillen liggen (een bruine, blauwe, rode en een paarse, heb dus wat te kiezen). Voor de vier brillen heb ik in totaal 400 euro betaald, waarvan ik denk ik zeker 250 euro van de verzekering heb teruggekregen. Dus als er al eens een bril zou stuk gaan (wat dus nog nooit is gebeurd), tja, jammer dan.

tonny

tonny

01-04-2010 om 22:27

Let op!

zorgverzekeraars worden minder scheutig met brilvergoedingen, kijk eerst in de voorwaarden!

Ik kreeg vijf jaar geleden mijn leesbril nog vergoed, nu niet meer.

debby pronk

debby pronk

02-04-2010 om 07:45

Zou niet moeten gebeuren

hoi sjalot,

ik wil je een advies meegeven want ik werk zelf bij de pearle..
ga terug waar je hem hebt gekocht en geef aan wat er is gebeurt.. dit zou namelijk niet mogen gebeuren en er zou naar een goede oplossing gezocht moeten worden..

het makkelijkste kan je het spelen via de bedrijfsleider..

wil je niet meer terug naar het originele filiaal kan je evt ook bij een ander filiaal terecht.. pearle is pearle en die zullen het dan voor je oplossen.

wordt er niks aan gedaan dan moet je een mail sturen naar het hoofdkantoor en dan zorgt die dat er actie ondernomen wordt..

succes, en dit is echt niet zoals het zou horen dus gaa echt terug!!!

groetjes

debby

Ook goedkoop

Hier ook al jaren goedkope brillen....(jaartje of 8 denk ik) en er zijn nog nooit glazen uitgevallen of andere rarigheid. En jongste (nu 12) wiasselt elk jaar van bril omdat haar ogen nog achteruitgaan...dus we hebben ondertussen heel wat brillen gehad. Ik stuk of 3, en dochter dus stuk of 10 (?), omdat bij de goedkopere winkels nieuwe glazen of nieuwe bril meestal niet erg in prijs verschillen krijgt dochter gewoon altijd als ze andere glazen moet een andere bril. Ik denk ook dat er gewoon écht iets mis is met die bril van je man...Ik heb het ooit erg lang geleden ook gehad en dat was nog hij een dure zaak. Uieindelijk bleek daar dat mijn glazen niet goed in het montuur zaten, die waren op kop gemaakt en er wel goed ingezet....voor het kijken dus en daarom wipten ze eruit, ze hadden ze verkeerd om voor het monutuur geslepen zeg maar...(beetje lastig uit te leggen) maar daar kwam de brillenzaak ook pas achter toen glas nummer 2 eruit viel 2 weken na glas 1...Ik kreeg wel andere/nieuwe glazen...maar ik twijfel er niet aan dat bij zo'n fout ook een goedkope brillenzaak je nieuwe glazen zal geven. Het is hun fout tenslotte. Maar wij gaan naar Hans Anders dus met die van jouw geen ervaring.
Nog een tip voor een goed passend montuur. In de binnenkant van brillepootjes staan nummertjes...die geven de breedte van de bril aan. Jongste heeft een erg smal hoof (geen kindermaat meer hoor) en moet een montuur van 46/47, mijn montuur moet 51/52 zijn. Misschien voor jouw man iets als 56/57/58??? Let daar dus op als je ooit weer een bril koopt...o en dit foefje van de maat van de bril hebben ze me gewoon geleeerd/uitgelegd in de Hans Amders winkel. Maar ik heb gezien dat ook bij de dure winkels er zo'n nummertje in staat.
groeten albana

Tia

Tia

02-04-2010 om 21:43

Terug gaan!

Je verhaal uitleggen en vragen of ze de volgende glazen iets kleiner willen slijpen zodat ze beter in het montuur passen. Als het tenminste een montuur is met een hele rand rondom.

Bij bijna ieder montuur staat de maat in het pootje. Maar een nummer zegt ook niet alles. Bovendien is dat ook niet jouw zorg; degene die aan jou een bril verkoopt moet de glazen goed inslijpen! En de bak goed aandraaien natuurlijk.

Succes.

Tia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.