Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

14-03-2011 om 13:09

Duiven verjagen van plat dakje?

op onze dakkapel zitten regelmatig vogels (duiven en andere vliegsels), vooral als het zonnig is hoor je ze lopen rennen en springen.. is niet zo lollig, vooral straks als het vroeg licht wordt.

hoe kom ik van die stomme vogels af? hoe maak ik mijn dakkapel-dak een onaantrekkelijke plek voor vogels?

iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

14-03-2011 om 15:00

Hoe groot is dat dakje?

Je kan misschien op de hoeken van het dakje 4 stenen neerzetten (of iets anders wat een beetje hoogte geeft) en dan een netje spannen? Dan kunnen de vogels niet op je dakje zitten en lopen, dat net (net zoiets als wat ze over een vijver spannen) is denk ik niet echt lekker om op te zitten (is slap en wiebelig)

Rafelkap

Rafelkap

14-03-2011 om 19:17

Een valk

Een valk daar z'n nest laten bouwen
Als je googelt op de steekwoorden: duiven verjagen of duiven overlast kom je allerhande tips tegen. Op de dakgoot helpen van die speciale pinnen, heb ik ooit gekocht bij een ijzerwinkel. Of dit op een plat dak werkt weet ik niet, maar ik zou het googelen.

Be creative!

Ik herken het probleem. Hier al twee jaar een stel duiven die een nest proberen te bouwen op een richel. Die overigens vol stenen staat maar die duiven zijn behoorlijk star.

Wat hier heeft gewerkt, volhouden met wegjagen. Zodra die beesten in mijn boom gingen zitten op weg naar de richel, stond ik klaar met 2 deksels, de tuinslang of een groot-groen-lelijk-boe-gezicht. Ja ja, ik had er dan ook even de tijd voor

Maar een touwtje spannen met wat belletjes en daaraan trekken van binnenuit zodra die beesten er zitten werkt ook goed.

Jouw probleem is niet eenvoudig. Een plat dakje van een dakkapel is toch een ander verhaal. Dat speelt zich boven je hoofd af. Duivenpinnen zullen daar ook niet helpen.

Maar wat een voorganger zei, een roofvogel. Dat helpt zeker. Ons duivenechtpaar is voorgoed verleden tijd toen er een kiekendief op het dak landde en zich vergreep aan een van de duiven. Ik wist niet wat me overkwam! Maar zo fijn die natuur.... weg echtpaar duif!

Google er maar eens op, want er zijn speciale valkeniers die duiven wegjagen. Zit natuurlijk wel een prijskaartje aan, maar is wel effectief.

Succes!

Henriette123

Henriette123

15-03-2011 om 10:25

Stekels

Toevalllig zat ik laatst in het Hema restaurant in het centrum van Amsterdam, vlak bij de Dam.Vanuit het raam zag je dat er op ale platte richeltjes en daken pennen/stekels zitten.
Volgens mij helpt dat goed, want op die plekken lag ook geen duivenpoep. Waar de richels weg waren, zag je wel poep liggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.