Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

69er

69er

20-01-2013 om 23:05

Duette shades

Het is lekker koud buiten dus wie kan me een ervaringsvraag beantwoorden. Duette shades van luxaflex of andere merken hebben een verduisterende versie en ook met een extra laag binnen in de shades die isolerend zou zijn. Merk je inderdaad minder stralingskoude van de ramen en hangen ze dan in of op de dag. Goede ervaring met een b- merk ? Ik wil liever geen overgordijnen, kan het dit vervangen?
69er

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
evy

evy

21-01-2013 om 21:04

Wij

Wij hebben duettes en volgens mijn technische man isoleren ze erg goed. Hij is nu biljarten maar als je andere vragen hebt dan kan ik die morgen even stellen.

69er

69er

21-01-2013 om 21:30

Evy

Ik heb een ventilatierooster aan de bovenzijde van het raam en alles wat daar voor hangt wordt gewoon erg goor. Ik wil liever geen overgordijnen, dus zoek iets dat indien mogelijk isoleert en top down is. Inmiddels heb ik ook gevonden dat er in jalozieën ook zoiets is. Ervaringen ( breedte) met ook b- merken graag.
69er

Ik wil dit draadje graag volgen

Wij hebben voor 3 ramen waarvan 2 in de keuken, helaas durf ik duette niet in de keuken aan, ben toch bang dat het snel vies wordt, maar voor de woonkamer lijkt het me wel wat.
Overgordijnen is erg onhandig i.v.m te weinig ruimte, aan 1 kant heb ik buizen in de hoek en aan de andere staat een secretaire die ik niet kan opschuiven.

Er hangen nu al zo lang we er wonen horizontale luxaflex, maar ik zou iets willen hebben wat beter isoleert en geluiddempend is.
Dus alle ervaringen van Duette en dergelijke zijn welkom, zowel positief als negatief

evy

evy

22-01-2013 om 19:55

Duettes

Ik heb alleen ervaring met de duettes van luxaflex
Het is ons tweede paar, we hebben nog 3 originele duettes maar de grootste voor het raam-voor hebben we vervangen.
De 3 oudste duettes zijn nu 10 jaar en zien er nog prima uit. ze zijn gebroken wit, er zitten hier en daar wel vlekjes op maar die zie je bijna niet en ik krijg ze er ook niet uit.
De jongste is een jaar of 2 a 3
We hebben die moeten vervangen omdat hij gescheurd was op een plek doordat we de touwtjes gingen vervangen. We hebben de touwtjes vervangen omdat de grote steeds scheef hing . Nu hebben we een nieuwe met een ketting om het omhoog en omlaag te hijsen en dat werkt tot nu toe erg goed.
Mijn man zegt dat het heel goed isoleert en dat je dat oa kan zien omdat er 's ochtends aan de binnenkant water onderaan het raam zit.
Het voorraam is zo'n 2.50 m en kostte 700 euro
Gr Evy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.