Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Droogmolenvraagje

Even een vraagje met het oog op de plaatsing van een droogmolen in onze nieuwe tuin: kan je een droogmolen ook plaatsen in een (met zand verzwaarde) parasolvoet, of valt-ie dan om? Het ding staat hier nog in de grond, in het mos/grasveldje, maar de nieuwe tuin wordt deels bestraat en dan zou er in de bestrating ruimte voor een grondanker uitgespaard moeten worden. Een parasolvoet is handiger, maar hoe stevig is dat? Vooral als er een beetje wind opsteekt?

Iemand ervaring?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

13-06-2009 om 21:29

Is zo'n

Paal van een molen niet breder dan een parasol? En met veel was gaat dat dan niet kiepen? Hier dus ook een buisje tussen te stenen.

mee1977

mee1977

13-06-2009 om 21:37

Valt om

Hier een tijdje gehad, maar als de droogmolen dan goed vol hing (op een mooie zomer dag), dan viel hij met een beetje wind toch om..

Temet

Temet

13-06-2009 om 22:14 Topicstarter

Dank

Hartelijk dank. Het is duidelijk: grondanker hier uitgraven en meenemen. Ik had er nog niet eens aan gedacht dat zo'n parasolvoet in het 'droogseizoen' een obstakel is, maar Pandia heeft natuurlijk gelijk.
En wat Mee 1977 schetst, daar was ik dus ook bang voor. Met een paar flinke lakens eraan vangt zo'n ding behoorlijk wat wind, zelfs in een stadstuin.

Groeten,

Temet

Janeway

Janeway

14-06-2009 om 00:13

Zo'n ding

Kan je ook los kopen bij blokker, scheelt je een hoop graafwerk.

Hier wel

Wij hebben zo'n grote gietijzeren voet. Daar past de droogmolen in en ik kan hem verplaatsen ( gewoon beetje kantelen en opzijrollen) zodat de was in de zon staat.
Hij waait alleen om als het echt heel hard waait.(maar dan komt er vaak slecht weer aan en hang ik de was liefst binnen)

Temet

Temet

14-06-2009 om 20:11 Topicstarter

Mmm

Janeway, mijn ervaring met de Blokker is dat ze dingen die ik nodig heb altijd net niet hebben, tenminste, zodra het ingewikkelder wordt dan een plastic teiltje of een verpakking schuursponsjes. Dus als ik om een grondanker verlegen zit hebben ze m niet, dat kan ik vergif op innemen. Bouwmarkten idem, het is vziw een seizoensartikel en je moet er maar net op tijd bij zijn. En zo diep zit-ie gelukkig niet.

Zo'n gietijzeren voet zou wel een idee kunnen zijn, al blijft dan het sta-in-de wegprobleem, want ik zie me dat ding ook niet elke keer opzijrollen.

Nou ja, ik graaf zekerheidshalve dat grondanker maar uit en dan zien we later wel.

Groeten,

Temet

Millenia

Millenia

14-06-2009 om 21:57

Temet

waarom neem je geen Brabantia Wall fix? Dan heb je het hele probleem niet. (Nee ik heb geen aandelen, wel zelf zo'n ding en ik wil hem nooit meer kwijt).

Roos Vicee

Roos Vicee

14-06-2009 om 22:27

Hier ook ervaring

als ik de was aan de molen heb hangen en mijn man wil het grasmaaien dan zet hij de molen ook altijd tijdelijk in onze betonnen parasolvoet. En inderdaad, bij normaal weer blijft dit keurig rechtop staan. Maar als het wat harder waait (en dat doet het bij ons nogal eens (open vlakte)) dan ligt hij zo om.
Daarnaast heb ik aan de voorkant onder de carport ook een grondanker ingeslagen. Voor als het regent en toch lekker waait. Klinker eruit gehaald, halve klinker er weer terug in. Dopje er op en je ziet er alleen wat van als je er echt op let.
En Blokker heeft ze echt hoor! Bij ons zelfs meerdere op voorraad en ook nog in zeker 2 verschillende maten Een nieuw anker kost ca. 15 euro. Zou ik niet voor gaan graven denk ik

Milennia ot

Heb je die het hele jaar door buiten hangen of haal je hem in de winter binnen? Is het veel geboor om op te hangen, neem aan dat het grote schroeven zijn want een molen vol was weegt er wel in.

Het ziet er erg mooi uit, alleen wel duur vind ik!

Mariel (heeft helemaal geen droogmolen, alleen maar een lijn op het moment)

Temet

Temet

15-06-2009 om 13:34 Topicstarter

Millenia

Heeft zo'n wallfix net zoveel drooglijn als een gewone droogmolen? Mij lijkt-ie kleiner.

Groeten,

Temet

Temet

Temet

15-06-2009 om 16:36 Topicstarter

Inderdaad kleiner

Even de site van Brabantia bekeken, en zo'n Wallfix heeft inderdaad fors minder drooglijn dan een gewone droogmolen. Het scheelt ongeveer de helft (24 m vs 40-50 m).

Ik zal wel eens bij Blokker gaan kijken naar een grondanker, wie weet heb ik voor deze keer eens ongelijk in mijn kritiek op hun bevoorradingsbeleid.

Groeten,

Temet

2 losse rekjes

Hallo,

Ik heb een droogmolen gehad, maar vond het een onding: met het instabiele Hollandse weer heb ik heel wat net-niet-droge wassen moeten afhalen en later weer ophangen.

Ik gebruik m niet meer, heb 2 gewone staande droogrekjes gekocht die ik snel even binnen kan zetten al sik wegga of als het begint te druppelen.

Wat mij betreft veel handiger...

Marlies

Millenia

Millenia

16-06-2009 om 13:38

Mariel o.t. en temet

Het ding hangt bij ons altijd buiten, want er zit een beschermhoesje omheen. Is dus weerbestendig.
Ik heb nog even wat gegegevens gekopieerd:
Gewicht: 5,5 kg.
Afmetingen muurplaat: 13 x 45 cm
Gewicht: max. 20 kg wasgoed, mits gelijkmatig verdeeld
Het is even een werk om hem op te hangen, zei mijn echtgenoot.
Temet, ik hang er twee trommels aan en mis geen ruimte. Wel zorgen datie hoog genoeg hangt, zodat de lakens er ook op kunnen.
En tenslotte: inderdaad duur maar handig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.