Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mama 78

mama 78

22-05-2010 om 13:13

Droog haar na zwemmen

Nu het weer lekker zwemweer is drogen de haren van mijn kinders weer enorm uit, na het zwemmen.
Wat kunnen ze het beste gebruiken? Het wordt zo dof anders. Hoe kan ik dit voorkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dit wil je vast niet horen

maar een badmuts is de enige manier om het haar te beschermen tegen chloor en zon.
verder regelmatig wassen met babyshampoo en cremespoeling gebruiken.
Dat scheelt ook wel iets.

petje op in de zon kan ook nog.

Puck

Puck

22-05-2010 om 21:01

Sus-anne, leg uit

Dat een badmuts beschermt tegen de zon: dat begrijp ik. Maar een badmuts beschermt tegem chloor? In Frankrijk ben je vaak verplicht om een badmuts te dragen en wij hebben dan die condoomachtige badmutsjes maar mijn haar wordt daar gewoon nat in.
En tja... ik denk dat de meeste nederlandse kinderen idd liever stro-haar heeft dan met een badmuts gezien wordt.
Je hebt ook haarproducten die je voor het zwemmen in het haar kunt doen met een beschermingsfactor tegen de zon. Dat zal allicht al wat schelen en zou de kapper of drogist niet iets weten wat goed helpt?

Puck

toen ik vroeger zwemles kreeg was een badmuts verplicht( jaaaaaaaaa zo oud ben ik al.
en mijn lange haar werd niet nat in zo,n strakke badmuts.

Hoe ik dat oplos:

Mijn dochter heeft mooi lang haar, en al dat zwemmen is inderdaad funest, althans, dat chloor.

Ze gaat altijd zwemmen met een vlecht, geen strakke! Zodra ze uit het zwembad komt haal ik de vlecht eruit en gaat ze eerst een poos onder de douche staan, gewoon spoelen met water. Dan 2 x goed inzepen en uitspoelen met een goede shampoo en als laatste nog een cremespoeling.

En hoe lastig en bewerkelijk soms ook: wanneer ze tijdens vakantie elke dag in dat zwembad ligt, geldt dit ritueel elke keer.

Soms vindt dochterlief het vervelend, maar voor geen goud gaat haar haar eraf Die lokken zijn haar heilig.

Clarifying shampoo

Wat je zoekt heet clarifying shampoo -speciaal om build up (oa van chloor) uit haar te vewijderen. Wij zwemmen erg veel en gebruiken dit altijd, werkt erg goed! Gebuik na het wassen ook een goede conditioner.

Bijvoorbeeld:
http://www.saveonhaircare.nl/site/NL/producten/Haarproducten/Nexxus/Signature/Shampoo%27s/Nexxus%20Aloe%20Rid%20Gentle%20Clarifying%20Shampoo/

Tink

Tink

23-05-2010 om 16:55

Gliss kur hair repair

Dat helpt hier erg goed bij pluizige bollen. Het haar wordt er weer prachtig glad en zacht van.
En bij de zoon met de enorme krullekop doen we er krullenmousse in van ehhh, Andrelon is dat geloof ik? Die lila/paarse spuitbussen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.