Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An

An

20-06-2010 om 17:59

Droger lekt water

hallo

mijn wasdroger (condens) lekt af en toe water.
hij doet het niet altijd naar mijn idee, eigenlijk als ik een volle wasdroger heb heb ik het idee

ik heb hem bovenop de wasmachine staan en daar onder weg loopt dan water ?????

heel vreemd eigenlijk dacht ook eerst dat het aan mijn wasmachine lag maar dat is dus niet zo.

wat zou dit kunnen wezen ???

het is een condensdroger en de afvoer zit gelijk op de afvoer dus niet in het bakje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Filters

de stoffilters zijn allebei schoon?

Ivanka10

Ivanka10

20-06-2010 om 19:55

Filters schoon

ja de filters zijn schoon

heb nu weer handdoeken in de droger en heb nu eens een handdoek ook achter de droger gelegt en die blijft droog terwijl de handdoek die voor de wasmachine ligt (die niet aan staat, alleen de droger) zeik nat is !!

dus waar het water nu wegkomt ?????

Vic

Vic

20-06-2010 om 20:04

Condensator

Onderin je droger, aan de voorkant, zit een klep. Daarachter zit de condensator. Die moet je elk half jaar schoonmaken anders gaat hij lekken.

Ivanka10

Ivanka10

20-06-2010 om 20:30

Condensator?

ik heb aan de voorkant een knop zitten als je daar op drukt springt er een deurtje open en daar achter zit een soort bak die ik regelmatig uitspoel is dat de condensator of is dat weer iets anders??

ik heb trouwens een aeg lavatherm

Vic

Vic

20-06-2010 om 21:36

Boekje?

De condensator is een groot apparaat met allemaal ribbels. Ik weet niet precies wat het doet, maar als je het niet regelmatig schoonmaakt, raakt het helemaal vol met pluizen. Dan duurt het langer voor je was droog is, en kan de droger gaan lekken. Staat er in je boekje niets over? Ik weet bijna zeker dat dit het probleem is.

Vic

Vic

20-06-2010 om 21:39

Even gegoogled

In de handleiding van AEG heet het apparaat dat ik bedoel de 'warmtewisselaar'. Had ik het bijna goed Maar die moet je dus schoonmaken.

Warmtewisselaar?

ik noem dat ook gewoon een filter weer wat geleerd.
inderdaad 1 filter in de deur maak je na elk gebruik schoon ,en het andere ( onderin ,achter de klep ) elk half jaar.
dat bedoelde ik dus.
als mijn filter vol is gaat de droger aan de voorkant lekken,niet aan de achterkant.

Maxime.M

Maxime.M

21-06-2010 om 08:49

Afvoer checken

Hoi,

Dan zou ik toch die afvoeren checken. Misschien zit daar iets niet goed en komt er water uit... valt aan de achter kant op de vloer en stroomt naar voren toe, zo onder je wasmachine uit.

Maxime

Herkenning

Ik heb dit probleem dus ook, niet zo heel veel water, maar wel dat er altijd iets water ligt op de wasmachine (daar staat de droger op).
Ik maak na iedere droogbeurt de stoffilter schoon. En zeker iedere 2 maanden die condensator oid. Daar ligt het dus niet aan. Kan verder geen water ontdekken.
Ik heb er geen last van, dus laat het maar zo.
Onze droger is trouwens ruim 7 jaar oud (Bosch).

Hoe condensator schoonmaken?

Bij mijn droger lekken er ook af en toe druppels uit de condensator (die bak met ribbels, ik heb een Bosch Maxx) Maar hoe maken jullie dat ding schoon? Ik zit met een schroevendraaier of aardappelschilmesje de pluizen eruit te peuteren omdat ik die bak niet open kan maken. En helemaal pluisvrij wordt ie dan niet omdat ik niet heel diep kan komen met mijn gereedschap. De pluizen zijn vochtig dus uitzuigen lukt ook niet.

amk

amk

21-06-2010 om 11:28

Onder de kraan

ik spoel de condensator gewoon uit onder de kraan. Of met de douche. En dan laten drogen aan de lucht.

Maxime.M

Maxime.M

21-06-2010 om 11:34

Onder de kraan

Onder de kraan ja, en volgens mij mag je er helemaal niet met scherpe dingen in poeren.

maxime

Douche

Ik spoel het er met de douche uit. Doordat ik het regelmatig doe, is het ook niet zo heel vuil.

Margriet*

Margriet*

21-06-2010 om 20:17

Oeh dat

vraagt om verstoppingen uitspoelen onder de kraan. Tenminste was bij ons het geval... Nu maak ik hem niet zo heel vaak schoon....
Ik heb hem pas buitengezet in de goot en de tuinslang er op gezet, werkte prima.

amk

amk

21-06-2010 om 20:42

Margriet

het lijdt natuurlijk pas tot verstoppingen als je de pluizen weg laat spoelen.
Die vang ik dan wel op idd door er een theedoek onder te leggen.

Techneuten...

Zeg techneuten: een CONDENSATOR is een elektrisch component dat wordt gebruikt in elektrische filters.

Het ding dat in een wasdroger zit is een CONDENSOR ofwel warmtewisselaar. De warme natte lucht van de droogtrommel wordt over de condensor geblazen. In de condensor zit koude vloeistof of gas, zodat het water in de warme natte lucht condenseert: er komen druppels op de condensor (vgl je glas met koud drankje waar druppels op komen als het vochtig weer is). Die druppels vallen weer naar beneden en worden afgevoerd naar de opvangbak.

Een CV-radiator is ook een warmtewisselaar: het hete water in de radiator geeft de warmte af aan de lucht in je woonkamer. Om het contact tussen warme en koude zijde zo groot mogelijk te maken zitten er allemaal van die ribben op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.