Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

truus 42

truus 42

18-12-2011 om 20:45

Droger kapot

Ik vermoedde het afgelopen week al toen mijn droger uren langer deed over het drogen van handdoeken dan normaal: mijn Miele droger van 14 jaar oud is kapot: de was blijft nat, wordt wel warm maar droogt niet en een trommel handdoeken is na 4 uur nog steeds warm maar nat.

Ik ben alleenstaand en geen geld voor een nieuwe droger maar ook niet om de droger van mijn zolderverdieping naar beneden te versjouwen en/of laten maken. Ik heb geen idee bij wie ik aan kan kloppen om mijn droger of zo goedkoop mogelijk te laten maken of uit huis te krijgen en dan maar zonder droger.
Heeft iemand van jullie een idee of denkt met mij mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

18-12-2011 om 21:09

Hoi

je zou kunnen kijken of er een 'vrijwilligerscentrale' is bij je in de buurt; of er is soms ook een 'klus voor klus' iets. Even googlen denk ik. (voor het sjouwen).
En je kunt evt. op marktplaats een goedkope droger zoeken of kijken op www.gratisoptehalen.nl
en anders... dan maar ophangen die was
succes

tonny

tonny

18-12-2011 om 22:15

Aan een rekje, waslijn, op de radiator, etc

gewoon lekker ophangen.

Dat scheelt nog in je energierekening ook en je textiel gaat langer mee.

Een droger behoort in mijn ogen niet tot de eerste levensbehoeften, maar daarover wordt heel verschillend gedacht.

mix

mix

18-12-2011 om 22:41

Ho stop

soms is het iets heel eenvoudigs, zoals hier. Bij mij zit er behalve het filter in de deur van de droger ook nog een filter (wist ik voorheen niet) aan de onderkant van de droger. Even de schroefjes los, er uithalen en schoonmaken. Mijne droogt weer

Mijn droger is al 2 jaar kapot

En ik doe nog steeds zonder
We hebben afgesproken dat als het niet langer gaat we er onmiddellijk één kopen, maar dat moment is nog steeds niet gekomen Wij wassen voor 6 personen; 2 volwassenen en 4 kinderen die allemaal sporten (en waarvan 3 pubers
Kortom geen paniek en ga eerst eens googlen op voor de hand liggende problemen (zie ook de posting van Mix)

tube

tube

19-12-2011 om 08:27

Bekend probleem

Wat er al eerder aan wordt..... Maak de achterkant van de machine maar eens los. De stofzuiger erlangs halen wil nog wel eens helpen.

Wanneer bij ons het lampje van de warmtewisselaar Knippert dan is het tijd om die even schoon te maken. Die zie bij mij onderaan de machine achter een rooster.

Het probleem wat jij noemt hebben wij ook gehad en mijn eerste reactie was fez zelfde

tube

tube

19-12-2011 om 08:29

Grrr rotding....

Het zoveelste bericht dat te snel verzonden wordt.

Maar goed, bij ons hielp hey om de boel eens flink schoon te maken. Wie weet helpt het bij jou ook.

Succes!

Tube

Rosase

Rosase

19-12-2011 om 12:05

Schoonmaken

was hier ook de oplossing. Maar ook het begin van het einde. Ik zou dus als ik jou was alvast maar beginnen te sparen voor een nieuwe. Ben je meteen van je transportprobleem met de oude af. Want die kan de leverancier van de nieuwe dan meenemen.

Merel

Merel

19-12-2011 om 12:32

Openmaken inderdaad

Hier deed de droger ook raar, dus ik heb zelf (en zo handig ben ik nou ook weer niet) de droger uit zijn hoek getrokken en open gemaakt aan de achterkant/zijkant. En schoongemaakt en gekeken of de riem niet stuk was. Volgens mij deed ie het daarna weer een tijdje. Uiteindelijk een nieuwe gekocht (heb niet zoveel ruimte om alles op te hangen en ik hou niet van harde handdoeken, tevens vind ik dit gewoon sneller gaan, in een dag doe ik drie wassen, ligt 's avonds alles weer netjes gevouwen in de kasten, dat zou me zonder de droger niet lukken)
Maar als je alleenstaand bent en misschien ook op de centen moet letten, dan is de aanschaf van een droger niet de meest belangrijke, mocht je zelf wel absoluut een droger willen dan zou je t.z.t er eentje bij Wehkamp ofzo kunnen bestellen, ze zetten hem dan neer en nemen meteen de oude droger mee, wel zo handig (wat Rosase ook al schreef)

truus 42

truus 42

19-12-2011 om 14:43

Reaktie

Bedankt voor al jullie reakties.

Vanmorgen ben ik ad grote droger schoonmaak gegaan, er kwam heel wat prut en stof uit. Daarna heb ik hem weer aangezet maar nu krijg ik steeds meteen sluiting± de aardlekschakelaar gaat om en de hele groep springt er uit!

Ik ga er een nachtje over slapen wat ermee te doen.

Tihama

Tihama

19-12-2011 om 20:06

Sparen

"Ik ben alleenstaand en geen geld voor een nieuwe droger maar ook niet om de droger van mijn zolderverdieping naar beneden te versjouwen en/of laten maken. "

Het echte antwoord staat in deze zin. Gewoon droger laten staan en waslijn spannen op zolder. Je hebt namelijk een zolder
Stop elke week 1 euro in de pot (dat verdien je namelijk per 4 uitgespaarde droogbeurten) en na 1 jaar heb je geld om een klusjesman dat ding af te laten voeren. En geen nieuwe meer kopen natuurlijk.

Tihama

Vic

Vic

19-12-2011 om 22:06

Het klinkt toch echt als de warmtewisselaar

Heb je het klepje dat onderin aan de voorkant zit geopend, het apparaat eruit gehaald en alles weer goed vast gezet? Het lijkt me dat er iets nog niet goed bevestigd zit, als hij steeds kortsluiting maakt.
En als je hem toch wilt afvoeren, kun je hem misschien gratis af te halen op Marktplaats zetten. Voor de handige knutselaar of zo'n ijzermannetje. Zo ben ik van mijn oude wasmachine af gekomen. Of iemand vragen om hem te helpen sjouwen en dan gewoon bij de gemeente inleveren. Voor 100 euro heb je een andere droger via Marktplaats (moet je ook wel weer hulp vragen om hem op te halen). Of een nieuwe vanaf 250 euro bij de Block.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.