Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maaike

Maaike

15-07-2009 om 22:42

Drinkbeker met deksel voor op school

Hallo,

Mijn zoontje van 5 had een flesje mee naar school, maar die vind ik vervelend om schoon te maken. Nu zoek ik een goeie, lekvrije beker, die voor hem ook lekker drinkt, dus niet met teveel ribbels op de rand.

Heeft iemand een tip?

Alvast bedankt,
Maaike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Salie

Salie

16-07-2009 om 09:05

Hier

hebben we zo'n soort bidon-beker. Heb je in allerlei varianten en je drukt op een knopje en je kan drinken. Hoeven ze in ieder geval niet zelf hun beker open te draaien.

Oja, deze kunnen gewoon in de vaatwasser en kunnen ook uit elkaar, dus niet moeilijk om schoon te maken.
Gr. Salie

Vreselijke dingen die bidon-bekers

hier ook zo'n ding in huis gehad, ik vond het een onding. Welliswaar kunnen alle onderdelen in de vaatwasser maar de dop/drinktuit moet dagelijks helemaal uit elkaar gehaald worden om schimmelvorming te voorkomen. Deze beker is hier snel naar het grijze archief verbannen. De normale schoolbekers met draaideksel voldoen hier goed, voor de zekerheid gaan ze altijd in een plasticzakje in de tas.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

16-07-2009 om 11:46

Andere oplossing

omdat ik een paar keer een schooltas onder de vieze limo, melk,of yoghi had gehad ben ik gestopt met het zoeken nar een goede lekvrije beker, het lijkt wel of ze gewoon niet bestaan ofzo, maar ik heb zo'n pakjes houdertje gekocht, daar met een dvd pen 100 x zijn naam opgeschreven, en ik geef hemnu iedere dag een pakje drinken mee, geen gekledder in zijn tas, en geen gekledderop school omdat hij per ongeluk in het pakje knijpt, houdertje blijft gewoon op school leggen, en leeg pakje kan de prullenbak in

gr. tess

Jet Burg

Jet Burg

16-07-2009 om 13:13

Ook zo`n bidon beker van mepal

We hebben er zelfs 2. Mijn zoon heeft een continu rooster, dus 2 bekers drinken mee. Ik vind ze ideaal. Alleen gelek als zoonlief een keer het tuutje niet terug heeft geduwd.
Ja, iedere dag moet je de dop uit elkaar halen en het kan in de vaatwasser. Maar daar heb ik geen probleem mee.

amk

amk

16-07-2009 om 20:12

Niet handig voor een kleintje

want dochterlief (3,5) krijgt hier het tuutje er niet uitgedrukt. Heeft niet de kracht om het knopje in te drukken. Tuutje terug duwen gaat ook maar net.

Water

Ha Maaike,

Wij gebruiken ook zo'n flesje, maar geven daarin water mee naar school. Gezond (niet zoet en wordt niet zuur) en lekker makkelijk schoon te maken.

Karin

margje van dijk

margje van dijk

16-07-2009 om 21:19

Geen bidons

Twee zoons zijn gezwicht voor zo'n bidon, maar ik vind het vreselijke ondingen. Ze zijn inderdaad veel viezer dan gewone bekers met draaideksels.

Overigens, Tess, wat een toestand dat je nou elke dag van dat wegwerpspul moet meegeven omdat de bekers lekken? Ik heb geloof ik in de hele schoolcarriere van mijn zoons (eentje is er net vanaf, eentje naar groep 7, eentje naar groep 4) welgeteld drie keer een lekke beker gehad. Daartoe mikte ik gewoon het hele rugzakje in de wasmachine en dan hadden we dat ook weer gehad.

Ik vind die Mepal-bekers juist ongekend sterk, ze zijn niet stuk te krijgen. Het is zelfs zo erg dat jongste echt niet langer met zijn "Muis"-beker gezien wilde worden (en die Muis-beker had oudste eerst ook al tot groep 4 mee gehad), maar hij is nog steeds heel, en dus loop IK nu op mijn werk elke dag met een Muis-beker bij mijn lunchpakket. Heeft me al heel wat gegniffel en opgetrokken wenkbrauwen opgeleverd. Maar ja, ik heb echt wel zo'n tic van 'als het niet stuk is, waarom zal ik dan een nieuwe kopen'.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

16-07-2009 om 21:20

Karin

In die bidons van mijn zoons gaat ook alleen maar water, maar dan nog vind ik ze een beetje goor...

Water

Hier kregen ze ook vaak flesjes water mee. Ben ik mee gestopt. Op school is ook een kraan, dus ze hebben een gewone beker tegenwoordig. En af en toe een pakje voor het lekker.

Tupperware

Ik heb sinds kort de bidon van tupperware. Die heeft niet zo'n ingewikkeld tuitje als Mepal, maar gewoon eentje als op waterflesjes.
Hiervoor de tumbo van tupperware. Het nadeel dat de dop er recht op doen voor een kleuter best moeilijk is.
In de Bidon past 400 ml (en je hebt hem ook van 700 ml dacht ik), dus gelijk voor 2x drinken. Met watervaste stift een streepje gezet, tot waar ze mag drinken.

tonny

tonny

17-07-2009 om 13:15

Op onze school

gaat actie gevoerd worden voor bekers - het afval loopt de spuigaten uit met al die pakjes en weggooiflesjes. Als jullie de toppers hier melden, kan ik reclame maken voor de Juiste Keus.

tonny
invaljuf, nu en dan

bibi63

bibi63

17-07-2009 om 15:46

Gewoon

zo'n (halve liter) flesje water kopen en die dan gebruiken voor het drinken. Zit een schroefdop op en lekt dus totaal niet.
Groetjes,
Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.