Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dringend vraagje: hoe zit het nu met vloeistoffen in handbagage vliegtuig?

Dames,

morgen vlieg ik, direct vanuit het werk door, met mijn collega's naar Londen voor een weekendje. Afspraak is allemaal alleen handbagage mee te nemen ivm snelle doorloop.

Maar; ben nu aan het pakken en bedacht me ineens hoe zat het ook alweer met handbagage en vloeistoffen. Net gegoogled maar begrijp ik van site KLM nou goed dat je geen potjes nacht/dagcreme, schuimversteviger, lotion, deodorant etc mee mag nemen?? Hoe doen dan anderen dan dan? Moet je anders dus toch je bagage inchecken? Of moet ik toch morgen nog in allerijl naar een winkel om van die kleine verpakkingen te kopen, en zo ja, waar verkopen ze dat?

Kortom: even paniek hier want morgenochtend om 8 uur moet de koffer mee naar 't werk.
Dus, even help!

Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

09-09-2010 om 20:11

Mare

Maximaal verpakkingen van 100 ml en het moet samengepakt worden in zo´n doorzichtig plastic zakje (ziplock achtig) Dus je kunt wel vanalles meenemen maar bijvoorbeeld haarschuim is in een standaardverpakking te groot om mee te nemen. Dagcreme etc lukt wel, net als tandpasta en kleinere toiletartikelen.
Fijn weekend in Londen, heerlijk

Hillary

Hillary

09-09-2010 om 20:19

Beetje laat

Je bent rijkelijk laat om het te bedenken, maar misschien woon je ergens waar het nu koopavond is? Bij de Etos, Kruidvat oid kun je het meeste wel kleine verpakkingen kopen. Je mag dus vloeistoffen meenemen die niet meer zijn dan 100 ml per stuk (ook je mascara en lippenstift vallen hieronder).
Dat doe je allemaal bij elkaar in een ziplock zak van 1 liter, die kun je oa bij de AH kopen en anders kun je ze nog op het vliegveld krijgen, maar dat is lastig, want dan moet je ter plekke je spullen er nog in doen.
Mogelijk heb je nog wat proefmonstertjes ofzo liggen van cremepjes, die zijn voor dit doel heel handig, deodorant, tandpasta etc kun je allemaal bij de drogist kopen in kleine verpakkingen. Douchegel, shampoo etc hoef je niet mee te nemen als je een hotel hebt, dat ligt er altijd wel en overleeft je haar vast wel voor zo'n korte tijd. Als je contactlenzen hebt let dan ook op je lenzenvloeistof. Als je alles bij elkaar hebt begin je de zak te vullen met eerst de belangrijkste spullen, dus eerst je lenzenvloeistof bijvoorbeeld, want als hij vol is is hij vol en mag er niet meer mee.
Als je bij de controle komt haal je de zak uit je tas en legt die los op de band, in zo'n bakje samen met je riem en ik doe altijd gelijk mijn schoenen er ook maar bij, zit toch ook vaak iets van metaal in en in veel landen (VS oa) moeten ze standaard uit. Ken iemand die veel vliegt en die heeft van die blauwe plasticzwembaddingen voor om je voeten bij zich, die doet schoenen uit, blauwe dingen aan.

Mare

Mare

09-09-2010 om 21:50 Topicstarter

Dank terpi en hillary

voor jullie vlotte reacties!

Ja tikje laat inderdaad. We gaan altijd met de auto op vakantie dus al jaren niet meer gevlogen... pas op laatste moment schoot het me te binnen. Nog blij; stel ik kom er pas bij de douane achter

Hoe dan ook; dank voor jullie tips. 100 ml. per stuk tot de 1 liter tas vol is dus. Nou dat is dan nog wel te doen. Heb net gekeken en inderdaad van schoolkampweken van de kinderen nog wel een klein flesje shampoo, en een kleine deo gevonden. Ook nog een kleine (35 ml.) van m'n favoriete Hugo Boss luchtje. Maar ik schiet morgen tijdens 't werk nog even snel naar de AH voor zo'n zak, en dan meteen even naar 't Kruidvat voor zo'n vakantiemaatje met schuimversteviger.

Goed ook om te weten dat ook mascara en lippenstift er onder valt. Beetje lullig om daar morgen allemaal achter te komen en alles te moeten herpakken... ik werk met alleen maar mannen dus dan gooi je liever niet je koffertje open; ik zie al dat m'n ondergoed dwars over de vloer ligt haha,

Enorm bedankt dus, ik ben een heel stuk verder gekomen!
En ja, 't wordt vast enig. Heb een heel leuk programma samengesteld met oa sightseeing via een DuckTour (= amfibievoertuig dus eerst per weg en dan de Theems in) eten bij Gordon Ramsey.

dank!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.