Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Janice

Janice

14-05-2009 om 21:23

Dringend tips gevraag; ruilen van huis in vakantie, hoe schoonmaken mijn huis?

Wie denkt er even mee?
Ik ga volgende week woensdagavond weg, een week ruilen met mensen uit Frankrijk, vakantiewoningruil dus. ZIj logeren in mijn huis, wij met onze kids in het hunne.
Hoe krijg ik mijn huis netjes en op tijd aan kant, terwijl we tussendoor hier gewoon als gezin van 4 leven, en koken en douchen etc/?
Wat ga ik alvast schoonmaken, en wat de laatste dagen?
Hoe zouden jullie het aanpakken? In welke volgorde?

dank!
Janice

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

14-05-2009 om 21:37

Wat ik zou doen

Ik zou de laatste definitieve schoonmaak op de avond/ochtend doen voor vertrek. Daar bedoel ik mee: wc/badkamer een beurt, stoffen en stofzuigen, bedden verschonen. Dat heeft geen zin om het een paar dagen eerder te doen, tegen de tijd dat je weggaat moet het toch weer gebeuren om het er een beetje fris uit te laten zien. Verder zou ik dingen die toch wel een beurtje nodig hebben voor het oog, zoals vieze ramen, deurposten en dat soort dingen gewoon in de week ervoor doen, net zoals het uitkomt. Alsook keukenkastjes die er werkelijk niet uitzien. Dat soort dingen. Stof op hoge kasten die je maar af en toe schoonmaakt en zelf niet ziet, zien je gasten ook niet.
M.a.w.: In de laatste week de dingen die echt even voor het oog opgeruimd/schoongemaakt moeten worden en op het laatst even wc/badkamer/stofzuigen/stoffen en evt. dweilen.
Succes en veel plezier in Frankrijk.
Groetjes,
Bibi

Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-05-2009 om 22:36

Ongeveer zoals bibi

Grotere klussen, dingen die je niet dagelijks doet zoals echt vieze ramen, kun je wat langer van te voren doen.

Het hoeft niet perfect te zijn. Stof op hoge kasten zien je gasten inderdaad ook niet. Aan de andere kant: zoals je het achterlaat is de standaard. Nette gasten zullen het ook weer in die staat terugbrengen.

De dag van te voren wc's, badkamer, keuken en stofzuigen.
De dag van vertrek de bedden afhalen en nieuw beddegoed klaarleggen (niet opmaken, kunnen de bedden mooi even luchten). Voor je weggaat nog even een snelle check van oppervlakken en wc's.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.