Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maarlen

Maarlen

15-01-2011 om 23:57

Dringend: parkeren amsterdam

Wie helpt mij (onzekere chauffeur) uit de nood? Morgenmiddag ga ik met een aantal mede-koorleden naar de Korendagen in Paradiso. Ik ben nauwelijks bekend met Amsterdam en geen held wat betreft parkeren op minimale plekjes of in krappe parkeergarages. Waar kan ik het best comfortabel parkeren (of is dat een contradictio-in-terminis in Amsterdam ? Ik ben op zich ook wel bereid om wat verder uit het centrum te parkeren in de buurt van een tram- of metrohalte (maar welke dan?) Wie heeft tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Metrohalte

Hoi geen probleen hoor,

Ik zet hem dagelijks bij Metrostatio vd Madeweg, in de woonwijk ernaast gelegen. Gratis en veilig. Dan neem je daar de metro ri CS en stapt uit bij halte Weesperplein. Daar neem je de tram naar het Leidseplein en ben je bij de Paradiso.
V.a de metro naar Paradiso zal iets van 20 minuutjes zijn.
Veel plezier , lijkt me erg leuk!!

Gr Pria

liora

liora

16-01-2011 om 07:57

Buitenveldert

Je kunt gratis parkeren in Buitenveldert en dan tram 5 nemen naar het Leidseplein. Als je als adres intikt Marquette, postcode 1081, heb je ruim plek en zit je vlakbij tram 5.

Liora

Biene M.

Biene M.

16-01-2011 om 08:15

Goede tip van Liora. Parkeren kan op zondag ook gratis op de parnassusweg; als je op het "nieuwe" stuk gaat staan (waar de winkels zijn) ben je zo bij de halte van de 5 onder de A10.

Nog 2

1) Je hebt er een als je de op de A10 de S114 afgaat, voor de Piet Heintunnel, naast tramhalte 26 (naar CS). De Tunnel door en je bent in A-dam Centrum.Vanaf CS gaan er een aantal trams naar Leidseplein (Paradiso). Is betaald geloof ik.

2) Transferium, onder de Arena. Veilig, netjes, overzichtelijk en naast de metro (naar CS of Weesperplein en dan tram richting Leidseplein).
http://naarad04.asp4all.nl/engels/penr/arena01.htm
Ook betaald op zondag meen ik.

Voor een : http://www.amsterdam.info/parking/park-ride/

Sloterdijk is heel lang een afrader geweest. Ik weet niet of dat nog zo is maar ik zou het niet doen.

Margriet*

Margriet*

16-01-2011 om 11:13

Zuid nieuw west

parkeren rond de lelylaan of volgens mij is het in Zuid (bij Surinameplein S 106 de stad in) ook gratis. Vier haltes en je staat op het Leidseplein. Volgens mij het snelste omdat je aan deze kant van de stad moet zijn.

Margriet*

Margriet*

16-01-2011 om 11:14

Op zondag inderdaad gratis

En genoeg plek.

Ik parkeer

altijd op de marnixstraat, moet je wel het aandurven die steile gedraaide 'weg' (god hoe heet zoiets eigenlijk, het een wenteltrap maar dan van asfalt) op te rijden. En dan betaal ik met creditcard, ik snap sowieso niet waarom niet iedereen met cc betaald in parkeergarages, zo veel makkelijker. Ik geloof dat het iets van 3 a 4 euro per uur kost.

Fiorucci

Fiorucci

16-01-2011 om 15:33

Manda

Niet iedereen heeft een cc.

Nou

omdat je dan je cc bij de slagboom erin stopt en als je uitrijdt er ook weer in stopt. Je hoeft dus niet bij de automaat te gaan afrekenen en je kan ook niet je kaartje kwijt raken.

Minet

Minet

17-01-2011 om 07:59

Wiki (ot)

is in deze wel heel erg kortzichtig. Je vraagt pas een persoonlijke lening aan op het moment dat je de creditcard gebruikt voor bedragen die niet gedekt zijn op je betaalrekening.

Trix

Trix

17-01-2011 om 09:47

Bovendien...

Bovendien is een cc heel handig als je bv een auto moet huren, je gebruikt 'm dan als borg. Dit doe ik ook vaak op vakantie, als je borg moet betalen voor een vakantiehuis of appartement. Péage in Frankrijk doen we ook altijd met de cc, de rijen zijn veel korter bij de carte bancaire. Verder is het gewoon een prettig idee, dat je altijd een duit op zak hebt om bv. door onvoorziene omstandigheden ergens weg te komen of juist te blijven.
Wij betalen de rekening altijd gelijk en betalen daardoor ook niet de idioot hoge rente die aan cc's gekoppeld zitten.
En ik gebruik mijn cc net als Manda dus ook altijd bij parkeergarages, ideaal! Nooit in de rij bij de automaat, gewoon auto pakken en wegrijden.

Ik geloof dat

mijn cc direct aan mijn rekening hangt, want als ik iets met paypal betaal (ook gekoppeld aan cc) dan wordt het snel afgeschreven, of iets van een maandelijks bedrag ofzo. Ik gebruik hem regelmatig ook in NL omdat ik dus vaak via internet iets koop, laatst ook zo de rekening voor het hotel komende zomer op die manier betaald. Kleding en andere zaken betaal ik er niet mee in NL, in het buitenland wel.

Trix

even een vraag over die peage, hoe werkt dat ? Wij ergerden ons vorig jaar weer over het feit dat we telkens in die lange rijen stonden, soms sta je er een half uur (idem bij de benzinepompen, duurt ook zo lang).

Bij welke rij/bord/teken moeten we aansluiten en kan je dan gewoon met cc betalen of moet je een abonnement hebben of je ergens aanmelden (internet ?). Ik hoor het graag !

Peage

je hebt inderdaad daar een speciaal loket voor. Meestal zitten deze loketten aan de linker- of juistrechterkant. Vraag me even niet welk tekentje het precies is...een soort logootje met een creditcard, iets van CC.

Je stopt bij het loket, steekt je creditcard erin en dan rolt het kaartje eruit. Eigenlijk denk ik het zelfde als bij de parkeerautomaat. Je kan ook nog om een bonnetje vragen. Echt ideaal.

groetjes vna Purk

Vic

Vic

17-01-2011 om 12:59

Verbazingwekkend vind ik dat

Ik schat zo in dat de meeste mensen tegenwoordig wel een credit card hebben, maar de rijen bij het CC-loket van de péage zijn zoveel korter dan die waar je contant moet betalen. Boven het loket hangt een bord waarop staat dat je met cartes kunt betalen. Bij de loketten voor contant geld, hangt een bord met muntjes erop.

Ah dank

kijk dat gaan we dus de eerste beste keer uitproberen, scheelt uren in de rij op 1 vakantie.

Trix

Trix

17-01-2011 om 14:47

Precies

Precies zoals je vorige dames al zeiden, kijk goed naar de borden boven de verschillende 'gares' Voordat je bij de gare de peage aankomt staat al welke kant je moet voorsorteren. Rechts voor de vrachtwagens en vaak contant betalen, vaak helemaal links voor de mensen met een peagepass, ben even vergeten hoe dat ding heet.
Ik zou zeggen, probeer het een keer uit als het niet druk is. Lukt het niet, dan kan je altijd nog achteruit rijden en een ander poortje pakken. Gewoon doen, het scheelt zoveel tijd.

Margriet*

Margriet*

17-01-2011 om 21:43

Niet heel consequent links of rechts

Wij betalen al jaren met een CC maar statistisch gezien zit het poortje altijd even vaak links als rechts. Maar vorig jaar waren we in Italie, misschien hebben die een ander systeem dan Frankrijk?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.