Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

31-01-2009 om 12:30

Drie vragen aan de geweldige mensen op deze site.

jullie hebben me al zo vaak, zo goed geholpen met tips adviezen. Dus waar anders deze prangende vragen neerzetten

Mijn zoontje is alweer bijna een jaar. We hebben al een enorm gave taart besteld (nee toch maar niet zelf gemaakt, geen tijd te druk en professionals kunnen het toch beter als mij ooit zou lukken)

Wie weet er een winkel/webshop waar ik leuke slingers en ballonnen kan kopen.
Dus niet van die felle kleuren van papier wat snel stuk gaat, of van die felkleurige slingers die mij toeschreeuwen dat er iemand jarig is. Dat is echt teveel voor mijn gevoelige ogen
Beetje leuke pastelkleuren en een beetje origineel. Ik heb al een beetje zitten zoeken in winkels, maar het is het niet helemaal.

Verder zou ik graag willen weten hoe ik op een tactische manier mijn zoontjes verjaardag, felkleurig plastic speelgoed met lawaai, vrij houd. De meeste mensen weten hoe ik erover denk. Maar toch ook met Sinterklaas en Kerst heeft hij toch een heleboel dingen gehad die lawaai maken. Ik weet al hoe dat gaat, mensen staan in de winkel en zien iets. 'o dat is leuk. Ik weet dat Kikifamilie niet van speelgoed houdt met lawaai, maar dit vinden ze vast wel leuk' Maar nee, dat is niet zo, ik (en manlief) vinden het vreselijk, Ik vind het luid en lelijk en je kan er niets zinnigs mee. Ik wil dus niet dat hij dat krijgt, maar hoe krijg ik dat over zonder al die lieve mensen te kwetsen. Tot nog toe heb ik alles wat lawaai maakt ergens in een kast gestopt en er niet uit gehaald. Ik durf dan ook niet meer te zeggen.

En terwijl we toch bezig zijn, wat gaan manlief en ik in vredesnaam aan mijn zoontje geven. We hebben een grote familie en veel vrienden en mijn zoontje is vooralsnog het enige kind in mijn omgeving Iedereen komt ook op zijn verjaardag. (dat heb ik nog nooit meegemaakt, normaal komt misschien de helft)
Hij gaat door die vrienden en familie enorm verwend worden en krijgt dan waarschijnlijk zoveel speelgoed dat het niet eens meer in ons huis past.
Dus wat moeten zijn pappa en mamma dan geven. Wat hebben jullie aan jullie kinderen gegeven?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

31-01-2009 om 12:40

Apart

Ik snap best dat man en jij speelgoed met geluid ('lawaai is zo subjectief) vreselijk vinden, maar jullie krijgen het toch niet? Je kind is een zelfstandig mensje, waarvan ik je alvast kan voorspellen dat het de komende jaren dol zal zijn op speelgoed met geluid. Niet moeilijk over doen, die batterijen houden er snel genoeg mee op en dan is je kind het speelgoed ook wel zat.
Over je laatste vraag; wij hebben jongste toen hij 1 werd niets gegeven. Hij snapte er nog niks van, en hij kreeg al veel te veel. Maar dat doe je waarschijnlijk niet met je eerste kind

Brianna F

Brianna F

31-01-2009 om 12:41

Jammer

Dat jullie niet van felle kleurtjes houden, want eenjarigen vinden dat namelijk wel geweldig.
je kunt wel rekening houden met je eigen smaak, maar wat vind je zoontje ervan?
Alvast gefeliciteerd en een geweldige dag gewenst.

amk

amk

31-01-2009 om 12:42

Duidelijk zijn

stel een verlanglijstje op en meld dit bij de uitnodiging. Geef gelijk een suggestie voor de winkel waar ze het kunnen vinden.
Helemaal herrieloos gaat je niet lukken want een kind vind dit wel leuk (helaas)

Wij hebben onze dochter destijds een autostoel kado gegeven. Je moet toch wat. Uiteindelijk is ze met 14 maanden uit de maxicosi geploft.

Kleding is ook een goed kado alternatief. Gewoon zeggen dat je te weinig ruimte hebt.

Ik heb mensen bewust bij mij de kast in laten duiken om iets te pakken om vervolgens hun eigen kado te zien staan. Vragen ze vanzelf waarom het daar staat. Ja, maakt zo'n herrie, de buren vonden het erg vervelend. Kind speelt er ook niet mee, en ik heb al zo weinig ruimte.
Dit jaar geen rotzooi meer gekregen. Van af het begin heel duidelijk zijn werkt hier dus wel.

groet,
Angela

Slinger van xenos

Ik heb woensdag bij Xenos een mooie stoffen vlaggenslinger gekocht. Met groen en blauw. Niet te schreeuwerig, heel mooi. (fijn als tegenhanger voor de schreeuwerige vlaggenslingers van plastic, die ik ook mooi vind!!) Voor de kado's heb ik geen oplossing, je kan geld vragen en zeggen dat je voor iets groots/moois/duurs spaart??? (ik vroeg bij de geboorte van de 2e ook geld, had kleertjes genoeg van de 1e, maar geld om een broodnodige wasdroger te kopen!!) Groet Suus

1e verjaardag

ik zou lekker helemaal niets geven aan speelgoed maar bijvoorbeeld geld storten op zijn spaarrekening of anders een spaarrekening openen als verjaardagskado.

het wordt toch te druk, te veel en te onbegrijpelijk voor hem al die kado's. Mijn dochter vond de ballonnen en slingers het leukste

En hysterische lampen herrie speelgoed komt er vroeg of laat in, wacht maar af, ze staan straks voor je voordeur met driewielers met flitsende knopjes, jukebox achtige disney ellende met zingende muizen etc. Je ontkomt er niet aan, hij vindt het namelijk wel geweldig en je raakt er na een paar paracetamolletjes aan gewend.

hier hekelde ik het idee dat mijn woonkamer 1 grote afschuwelijke babyborn showroom zou worden en dat is het toch geworden, mede door mijzelf want ze vond het zo leuk, ik heb 100.000 keren zo'n lelijke pop moeten aankleden van haar, of dan zat ik met een wattenstokje de bananenhap uit die ellendige poppenmondjes te peuteren. Ja leuk is anders maar dat kind was er wel gelukkig mee.

En dan ga je stiekem op een dag eens alle troep doornemen, een kwart flikker je weg, niemand die het ooit zal merken. En een paar maanden doe je het nog een keer, weer niemand die het merkt.

Oh ja je wou niet al te hysterische slingers: hier in Haarlem heb je een kitch en kitchen achtige winkel, daar hebben ze van die leuke chinese rode draken slingertjes.

Zelf doen we het al 5 jaar met 2 slingers die we van t-mobile hebben gekregen En dan nog wat ballonnen en dan is het wel weer klaar.

reina

reina

31-01-2009 om 13:08

Kiki

Kinderen houden van felle kleurtjes, dus misschien doe je de jarige daar wel veel plezier mee! Ik kende ooit een familie van wie de kinderen alleen maar verantwoord speelgoed kregen, geen plastic, natuurlijke kleuren enz., die kinderen speelden het liefst bij buurtkinderen, want daar konden ze wel spelen met het speelgoed wat ze veel leuker vonden dan hun eigen spullen (gaat natuurlijk niet voor ieder kind op,dat weet ik wel). Voor eenjarigen zijn net-loopdingen leuk om te krijgen, bijv. blokkenkar die hij kan duwen, kruiwagentje etc.

Rafelkap

Rafelkap

31-01-2009 om 13:17

Een kind geeft veel rommel in huis

Wij krijgen ook aldoor vreselijke cadeau's. Zoals laatst een papegaai die kan praten en zingen (even leuk, maar verveelt al gauw). Ik heb nu voor oudste gemeld: niet iets met batterijen - en niet iets om in de schuur op te slaan. En wat cadeausuggesties. Ben benieuwd wat er nu weer in ons huis gedragen wordt
Leuke slingers: zat webshops met stoffen slingers, gaat jaren mee, google er maar eens op. Een eerste verjaardag: loopfietsje, blokken (al spelen ze er niet meteen mee).
Veel plezier met de eerste verjaardag! Een mijlpaal hoor!

Massi Nissa

Massi Nissa

31-01-2009 om 13:25

Loopfietsje

Hier kreeg dochter een loopfietsje voor haar verjaardag, echt het beste cadeau tot nu toe in haar leven (ze is ruim twee). Leuke pastelkleurige ballonnen: Hema. Herriespeelgoed: gewoon over je heen laten komen. Ik heb zo'n idee dat je, als je alle onverantwoorde herrie krampachtig buiten de deur houdt, over een jaar of twaalf met een tiener zit die alleen nog maar AC/DC draait op concertsterkte .
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

31-01-2009 om 13:30

Herriespul

Ik zou het gewoon meteen opbergen, zonder enig schuldgevoel, als je het niet leuk vindt, of tenminste de batterijen eruit halen. Doen wij hier ook met speelgoed als we het zat zijn. Zeker een 1-jarige onthoudt toch niet wat ie allemaal gehad heeft op zijn verjaardag .
Proberen te zorgen dat mensen je iets anders geven zal waarschijnlijk niet lukken, want zo te lezen heb je dat al geprobeerd en komen de hints toch niet aan. Vrienden van ons hebben ook een opa en oma die als het lawaaispeelgoed eindelijk stuk is (hoera!) het meteen nieuw kopen met een enthousiast 'ja hij vond het toch zo leuk'. Dus daar is gewoon geen kruid tegen gewassen.
En zelf zou ik, als er zoveel plastic binnenkomt van anderen, gewoon een houten loopfietsje of zoiets geven. Of een doos blokken.
Qua slingers etc geen advies want dat soort dingen steek ik hier nooit zo veel werk in, gewoon hemaspul en elk jaar dezelfde totdat ze stuk gaan.
Wel belangrijk is om te bedenken dat het voor je zoontje vast algauw veel te veel drukte is en hij er misschien niet echt van gaat genieten. Dat geeft misschien ook niet zo, je kunt gewoon denken dat het voor jullie zelf een leuke dag moet zijn. Maar het helpt wel als je het van te voren bedenkt anders is het zo'n teleurstelling, de huilende oververmoeide jarige.

Bastet

Bastet

31-01-2009 om 13:33

Blokkenkar

Een blokkenkar,dat vindt een beginnen met lopen dreumes het einde!Slingers: hema of webwinkels met stoffen slingers,sommigen maken die zelfs op bestelling.En tja,met kinderen zul je nooit hun 20e verjaardag halen zonder herrie vrees ik..)Fijne verjaardag alvast!
Bastet

Guinevere

Guinevere

31-01-2009 om 13:37

Dit is hét kado

Een mooier kado dan dit kun je niet geven en ook nog helemaal in jouw straatje: een houten bakfietsje. Zie http://link.marktplaats.nl/219741492
Je kunt een nieuwe bestellen en van iedereen een kleine bijdrage vragen.
Jammer dat mijn zoontje al 2 loopauto's en een loopfiets heeft, anders kocht ik deze.

Gallifrey

Gallifrey

31-01-2009 om 13:45

Groepsfoto maken

Wat leuk dat er zoveel mensen komen! Ik denk niet dat je teveel moet regelen voor wat betreft de kadootjes. Ik heb het in de berichten hiervoor ook al gelezen: hij is een eigen persoontje en ik durf te wedden dat hij wel van primaire kleuren, geluidseffecten en knipperlichten houdt. Waarom denk je anders dat daar zoveel van in de winkel staat? En denk je echt dat al die andere ouders dat wel graag wilden toen ze aan kinderen begonnen?
Ik weet niet meer wat wij zelf gegeven hebben op zijn eerste verjaardag. Volgens mij zo'n driewielerfietsje. Ook vond ik duplo altijd erg leuk, daar is hier heel veel mee gespeeld.
Ik heb bij de verjaardag van mijn oudste zoon (ook de eerste in de familie en vriendenkring) een groepsoto gemaakt. Dat was het idee van één van de gasten. Ik vond het een beetje overdreven, maar achteraf is het zó leuk. Ik neem trouwens aan dat je het sowieso goed vastlegt, want hij herinnert zich hier later uiteraard niets meer van
Heel veel plezier!
Gallifrey

Marmar

Marmar

31-01-2009 om 14:25

Ballonnen?

Iemand schreef hier over ballonnen ophangen. Nou, als je niet van schreeuwerige kleurtjes houdt, vind ik dát een geweldige oplossing om het huis me op te pimpen voor de verjaardag. Daarom zet ik deze suggestie hier maar nogmaals neer, mogelijk dat je (Kiki) het over het hoofd ziet/leest met zoveel reacties
Maar ballonnen zijn goedkoop, je kan ze in elke supermarkt, speelgoedzaak en Blokker etc. vinden. Daarnaast kan je zelf vormen en kleuren uitkiezen die je wilt. Pastel-parelmoer, bijvoorbeeld. Je kunt ze ook online kopen - maar waarom zou je, dan komen er wel bezorgkosten bij.
Je kan ook zo'n ding huren om de ballonnen te vullen met zo'n gas dat ze opstijgen. Kan je een grote hoeveelheid in je woonkamer loslaten en dan is je hele plavond gevuld met die ballonnen. Lijk me enig.
Wij hebben dit (lang geleden) niet gedaan, maar balonnen 'opgewreven' met een wollen lap: dan worden ze statisch en kleven dan ook aan het plavond. Nadeel: in verloop van tijd komen ze toch een voor een naar beneden...
Hé, en het opruimen na het feest wordt er ook wel eenvoudiger van. Zeker als je aan die ballonnen een kort touwtje vastmaakt. Kunnen iets oudere kinderen ze tijdens de verjaardag ook nog mee vermaken.

Kado idee

Als je bang bent voor teveel schreeuwerig speelgoed als kado, dan zou ik duplo roepen als iemand ideeën vraagt. Daar is zo ontzettend veel van te koop en daar spelen ze in verhouding vrij lang mee vind ik. Zelf hebben we onze oudste voor zijn eerste verjaardag een garage van fisher price kado gedaan maar hét kado kreeg hij van opa en oma, een houten loopfiets. Uren, dagen heeft hij daar op door gebracht, kilometers mee afgelegd en vorig jaar kreeg zoon bijna een "aanval" toen hij zag dat ik dat ding wilde verkopen op een kleding- en speelgoedbeurs. Loopfiets staat dus nog steeds veilig op zolder.
Voor de slingers heb ik niet een pasklare oplossing, zou niet weten waar je leuke pastelkleurige slinger kan krijgen. Balonnen zijn ook erg leuk als versiering.
Succes met de voorbereidingen, alvast gefeliciteerd en een fijne dag gewenst.

Yta, kiki

'die batterijen houden er snel genoeg mee op'.
Dat valt vies tegen: de 2 ordinaire penlights die in dat afgrijselijke Wibra-synthesizerachtige gevalletje zaten dat zoonlief heeft gekregen met zijn eerste verjaardag gaven pas onlangs de geest. Hij is nu ruim 3 jaar. En hij heeft er veel mee gespeeld, moet ik zeggen.

Het kan zelfs zijn dat die batterijen niet eens echt leeg waren, het apparaat zelf bleek kapot. O vreugde! Nog dezelfde avond in de containre gemikt.

Kiki: prentenboeken zijn altijd een goede investering, nemen weinig ruimte in en maken geen lawaai. Misschien is je kind er nu nog niet aan toe maar dat kan heel snel komen. Wat bij ons trouwens een groot succes bleek rond die leeftijd waren boeken met plaatjes van dieren en alledaagse voorwerpen erin. Voor de ouders niet zo leuk als Rupsje Nooitgenoeg etc, maar kind was er erg zoet mee.

Groeten,

Temet

Kiki

Kiki

31-01-2009 om 19:57

Jullie zijn echt geweldig, wat een reacties!

Ik weet dat mijn zoontje waarschijnlijk al die felle dingen geweldig vindt.
Ik weet ook dat ik het waarschijnlijk nooit definitief buiten de deur kan houden. Maar ik kan totdat hij zelf een mening ontwikkeld een goede poging wagen

Het is hetzelfde als TV kijken en snoep en koek eten. Dat wil ik ook niet, maar ik weet dat ik het uiteindelijk nooit definitief tegen kan houden. Sterker nog, als hij samen met mijn nichtjes kindje is krijgt hij van haar al een speculaasje of een lange vinger. En ik wil niet zeuren.
We hebben geen TV, maar ik denk die er uiteindelijk wel zal moeten komen wil je niet dat je kind buiten de boot valt. Maar tot die tijd ...

Een loopwagentje is inderdaad een heel goed idee! Dank je Massi Nissa en anderen. Wat een goed idee, daar ga ik zeker naar op zoek. Die bakfiets is ook erg leuk Guinevere. Ik heb nog nooit iets op marktplaats gekocht, Is dat goed te doen, denk je niet dat dat de foto's mooier zijn dan wat je uiteindelijk krijgt?

Ik weet niet wie dat zei van het eerste kindje. Ik heb ook serieus zitten denken om dit jaar maar helemaal niets te doen. Maar inderdaad kon ik dat voor mijn eerste kind en zijn eerste verjaardag gewoon niet.

Bij een tweede of een derde is het waarschijnlijk anders. We zijn druk bezig voor een tweede, dus ik heb hopelijk snel, vergelijkingsmateriaal
Boekjes zijn zeker leuk, we hebben al een kast vol. En als mensen vragen wat mijn zoontje wil hebben roep ik inderdaad al om een boek. Duplo is ook leuk, als ze dan iets fels en kleurigs willen is duplo een goed idee.

Het probleem zit hem natuurlijk ook in het feit dat houten speelgoed, wat ik dus erg leuk vind, zo prijzig is. Dat kan je met goed fatsoen gewoon niet aan je bezoek vragen.

Over de verjaardag zelf gesproken, het was ook niet de bedoeling dat er zo veel mensen zouden komen. Ik weet ook niet hoe ik ze allemaal ga verstouwen. Maar mensen vragen zelf al wanneer mijn zoontje jarig is en wat kan je dan zeggen. Je kan dan moeilijk zeggen dat ze niet welkom zijn. De mensen die voor me werken zijn ook helemaal gek op hem, die wilden ook graag komen en vroegen er zelf al naar.
Plus ik ben natuurlijk een heel aardig persoon die veel vrienden heeft (grapje)

Ik weet niet wie degene was die iets zei over gespannen verwachtingen en dat het dan kon tegenvallen. Je hebt helemaal gelijk, ik zal het absoluut in mijn achterhoofd houden.

Kiki

Kiki

31-01-2009 om 20:03

Marmar, wat een leuk idee!

Kan je zo'n gasding gewoon ergens kopen?

De Hema zit bij mij in de buurt dus daar ga ik zeker even kijken. De Xenos zit geloof ik in de stad, moet ik even opzoeken.
Ik ga er even achteraan. Ik heb de komende week een licht schema, dus dan kan ik mooi even kijken

Guinevere

oh ja, geweldig die wil ik ook ! Leuk een bakfietsje, grutjes ik zou er bijna op mee gaan bieden. Ik zag ook hele oude op marktplaats die ook al leuk zijn voor op de babykamer.

enig !

MaximeM

MaximeM

01-02-2009 om 14:01

Temet

Hoi,

Je had toch ook zelf de batterijen eruit kunnen halen in plaats van te gaan zitten wachten tot ze op zijn? Wat ook wel een ideetje is voor de herrie apparaten is plakband op de speaker plakken, dan maakt het ding al de helft minder herrie (hoe meer laagjes, hoe stiller) en in ieder geval de gasten misschien een adresje geven van je favoriete speelgoed winkel ? (daar waar ze veel van dat leuke houten spul hebben) je kan misschien wel een wensenlijstje daar achterlaten (zoals ze dat met geboortes enzo wel eens doen)
Ik heb hier een pakket pastelkleurige slingers van de Hema (pastel met bloemetjes) ik weet alleen niet of ze ze nu nog hebben, volgens mij heeft Hema nu weer wat feller gekleurde slingers. Ik heb trouwens ook wel eens een slinger met alleen maar witte vlaggetjes gezien, gecombineerd met wat ballonnen (desnoods maar in 2 of 3 kleurtjes) stond dat heel erg feestelijk, maar niet zo schreeuwerig.

Maxime

Sascha2

Sascha2

01-02-2009 om 15:14

Eerste verjaardag

Ik zag het bij vrienden van ons, die de kinderverjaardagen altijd erg uitgebreid vierden: wat een drukte en overprikkelheid van de kindjes zelf! Uiteindelijk besloten die vrienden, toen de jongste 3 werd, om het voortaan in besloten kring te vieren, omdat het altijd zo druk was en er teveel speelgoed binnenkwam. Je hebt het helemaal zelf in de hand hoe je het viert. Je moet je niet laten leiden door verwachtingen van anderen, dat wordt nl. lijden en dat wil je niet. Je zoontje wordt één jaar. Voor hem is het iedere dag feest en hij heeft geen flauw benul wat een verjaardag is. Natuurlijk heb je er zelf wel een belangrijk gevoel bij, je kind wordt een jaar en dat is een mooie mijlpaal. Maar ik zou het toch op je eigen manier vieren en niet op een manier waar je je misschien niet lekker bij voelt. Doe je dat wel, dan hebben de hoofdpersonen (jij, je man en je kind) niet die leuke dag die ze juist wel kunnen hebben.
Over speelgoed: ik zou inderdaad met suggesties komen en er eerlijk bij zeggen dat je niet van gekleurd herriemakend speelgoed houdt. Natuurlijk zal je het niet kunnen uitbannen, maar er zullen vast mensen bij zijn die er wel rekening mee houden en al blij zijn met een suggestie. Er is zoveel leuk speelgoed te vinden waar je kind echt iets aan heeft. Het is al genoemd: boeken, duplo, blokken (ook houten blokken hoeven niet veel te kosten), heel primair speelgoed, waarmee je kind zelf kan spelen zonder dat de fabrikant het al voorgekauwd heeft.
Zelf vieren we de kinderverjaardagen tot nu toe alleen met de directe familie (11 volwassenen en 4 kinderen zonder ons gezin meegerekend) en dat is prima. Het zijn bekende gezichten, is toch nog redelijk druk maar goed te hebben.
Overigens heb ik ervaren dat de derde verjaardag van je kind eigenlijk de leukste is, omdat dat de verjaardag is die je kind voor het eerst bewust meemaakt. De eerste en tweede zijn leuk, maar echt bewust zijn ze niet. Het is leuk voor ze om taart te eten en om cadeautjes uit te pakken, maar een verjaardagsgevoel hebben ze nog niet. Althans, dat was zo bij mijn twee oudsten.
Onze cadeaus voor de eerste verjaardag: bij zoonlief en bij dochterlief slofjes (hadden ze net nodig, dus waarom niet). Aan het einde van de maand wordt mijn derde een jaar en ik denk dat zij een simpel boekje krijgt van haar broer en zus, van ons niets. We komen om in het speelgoed, zijn voorzien van kleding en gebruiksartikelen etc. En over een half jaar kan ze ineens wat nodig hebben, dan geef ik het haar liever tegen die tijd.
En wat wij vroegen aan onze gasten: bij allebei kregen we de eerste schoenen van oma (ook al kwam dat cadeau twee maanden later omdat ze rond de verjaardag nog maar net liepen en dus nog geen schoentjes nodig hadden), een loopwagentje van peetoom/tante en verder boekjes en duplo. We hebben er nu nog plezier van!
Aan het einde van het jaar wordt mijn oudste 5, tegen die tijd zullen we misschien wel wat meer mensen uitnodigen, omdat hij het wellicht leuk vindt.
Veel plezier in ieder geval en gefeliciteerd! Het is toch een mooie mijlpaal.
Sascha

Guinevere

Guinevere

01-02-2009 om 15:15

Marktplaats

Kopen op Marktplaats bevalt mij meestal goed, ik kijk wel of de foto zelf gemaakt is, als er zo'n standaard plaatje bijstaat denk ik altijd dat het eigen ding te lelijk en afgeragd is om te fotograferen! En meestal ga ik het product zelf ophalen, dus ik "markt" alleen in de buurt. Grappig, sinds ik die link van die bakfiets hier heb neergezet is het ding al 50 keer extra bekeken en zijn er opeens een paar biedingen bijgekomen. Beken maar, wie was dat?

Maylise

Maylise

01-02-2009 om 16:31

Niet druk maken

Je kan zelf natuurlijk een voorkeur hebben voor wat voor speelgoed dan ook maar om eerlijk te zijn wat maakt het uit? Dat je geen speelgoed wilt wat lawaai maakt kan ik me iets bij voorstellen. Hoewel houten blokken op de vloer laten vallen maakt ook lawaai. Maar wat maakt het uit of speelgoed plastic is of felkleurig of weet ik veel. Het is gewoon speelgoed. Kinderen spelen er mee tot ze er te groot voor zijn en dan doe je het weg.Wat maakt het uit van welk materiaal of welke kleur het is. Ik snap best dat je houten speelgoed mooier vind maar zolang je kind het maar leuk vind toch?

Persoonlijk zou ik dus helemaal niks vragen aan de gasten of ze duidelijk proberen te maken wat ze moeten geven. Dat vind ik eigenlijk ook heel onbeleefd. Ik vind niet dat je zo je eigen voorkeur aan andere mensen op kan leggen. Als ze vragen kan je inderdaad zeggen dat je bijvoorbeeld duplo, houten blokken of boekjes of weet ik veel wat wil. Maar ik zou zeker geen al dan niet subtiele hints in die richting laten vallen als er niet om gevraagd wordt. Wees gewoon blij met wat er gegeven wordt en wie weet blijkt juist die lelijke rode vrachtwagen met zwaailichtjes van 4 euro wel het mooiste cadeau ooit voor je zoon.

Zelf zou ik inderdaad wat kleine dingen geven als hij al genoeg heeft. Kleertjes, schoentjes, slofjes, prentenboek, een simpele bal of zo. De suggestie van loopauto's en fietsjes is ook leuk.

Maylise

Marsudan

Marsudan

01-02-2009 om 16:52

Slingers

Ik heb destijds slingers besteld bij www.hetleveniseenfeestje.nl Je kunt daar slingers van stof bestellen, in diverse patronen, en (desgewenst) met de tekst die jij wil. Wel een investering maar dan kun je ook járen vooruit. Levering gaat snel, ruim op tijd voor de verjaardag binnen!
Groetjes, Marsudan

Een baby- xylofoon

van de rommelmarkt, wel zo goed als nieuw.(zeker al die tijd in een kast gelegen?) Kostte 3 euro.Er kwam wel geluid uit natuurlijk, zoon was dol op alles waar geluid uit komt.
Hij heeft er erg veel plezier van gehad.

ishtar

ishtar

01-02-2009 om 17:28

Een schommel

voor in de tuin. (gezamenlijk cadeau van ons en familie. Plus nog wat klein leuk-om-uit-te-pakken spul) Heel veel plezier van gehad. (en zijn 2 jongere broers later ook )

Wereldwinkel

Ooit hele mooie slingers gekocht bij de Wereldwinkel. Gemaakt in Mexico geloof ik. Heel apart en mooi van kleur en ook nog eens voor een goed doel!
Veel plezier!

Kiki

Kiki

01-02-2009 om 19:43

Een schommel, leuk idee!

Slingers zijn me ondertussen gelukt. Ik heb een supergave winkel gevonden, waar ze leuke katoenen slingers verkopen.

Ik zoek alleen nu bijpassende heel donkerblauwe ballonnen en witte ballonnen. Ik maak het mezelf zoals gewoonlijk weer lastig, daar ben ik erg goed in
Ik ga van de week eens kijken bij alle winkels die jullie hebben opgenoemd.

oei Damajo@, een baby-xylofoon gaat hem niet worden vrees ik. Over lawaai gesproken

Tsja Sascha2 Je hebt natuurlijk helemaal gelijk over het klein houden. Om heel eerlijk te zijn had ik dat ook liever gehad. Maar helaas heb ik echt nul overwicht op mijn familie, je kan dan ook maar beter toegeven. Vandaar ook mijn onvermogen over te brengen dat ik niet van lawaaispeelgoed hou.

Ik verwacht niet dat iemand dat begrijpt hoor, maar als je mijn moeder als moeder hebt en mijn familie als mijn familie weet je wel beter. Niet heel negatief bedoeld hoor. Tja en mijn nichtje werkt voor mij, dus die vertelt het dan weer aan de andere collega's. Sommige mensen die dan voor mij werken zijn ook vriendinnen en die willen dan ook komen en
nou ja, laat ik het gewoon maar eerlijk toegeven. Ik ben gewoon niet in staat privé voor mezelf op te komen. Op zakelijk gebied dan weer geen enkel probleem

Rafelkap

Rafelkap

01-02-2009 om 19:54

Organiseren

Kan je niet alsnog iedereen een kaartje sturen (met leuke foto) op dat ze welkom zijn, van .. tot .. uur. Zodat niet iedereen tegelijkertijd komt en zodat je dochter ook nog even kan slapen? Is gauw te organiseren en iedereen is begripvol dat je ze niet allemaal tegelijkertijd over de vloer wilt hebben. Dat wordt anders een drama hoor, voor je kind!
Trouwens, kan best, mooi en niet al te schreeuwerig speelgoed. Ik houd zelf erg van houten speelgoed, dat kopen we dan zelf. Alleen het duplo (in een mooie mand) is hier gekleurd. Wat echt vreselijk is (hoewel kindjes dol zijn op geluidjes en lampjes, dus 1 zo'n plastic geval kan best) houd je apart of verkoop je later weer.
heel veel plezier en van harte alvast!

Rafelkap

Rafelkap

01-02-2009 om 19:58

Nog een link

Deze link kwam ik pas tegen: goedkoop houten speelgoed. Misschien iets voor jou?
http://www.despeelgoeddokter.nl/index2.php?page=categorie%EBn&subpage=Blokkenwagens&id=23

Ikea

heeft zat houten speelgoed dat erg betaalbaar is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.