Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

09-09-2009 om 22:01

Dresscode feestelijk

Op een maandagochtend. Bij een overheids-ietsje. Ik kan me daar nou echt níets bij voorstellen. Kom op dames, wát trek ik aan?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jippa

jippa

09-09-2009 om 22:34

Jurkje

Ik zou een feestelijk jurkje aandoen met mooie hakkenschoenen. Misschien een jasje erbij, make-up, beetje kleurig.
Jippa

Tirza G.

Tirza G.

09-09-2009 om 23:01

Jippa

Een júrk. Nou, dat is wel zo ongeveer het laatste waar ik aan dacht Een jurkjé is in mijn lichaamsverhouding een soort van giller. Mijn gewicht klopt wel, maar mijn lengte niet. Toch bedankt.
Kleurig heb ik wel. Maandagochtend. Ambtenaren. Kleurig. Mmmmmm

Tirza

Inge M

Inge M

09-09-2009 om 23:15

Welke overheid?

Mijn ervaring geldt voor gemeenten. Een feestelijk moment is een half uurtje met gebak en een feestelijke toespraak. Even stilstaan bij de succes dus......
Kleding is voor een genodigde gewoon leuk. Oftewel het is prettig als genodigde er gekleed, leuk uitziet zodat duidelijk is dat genodigde ook blij is met het succes. Een jurk, rok is niet nodig.

Voor provincie of ministerie kan dit best anders zijn. Geen idee.

Tirza G.

Tirza G.

09-09-2009 om 23:19

Beide

Een gemeente krijgt een dinges uitgereikt (ik laat even in het midden wat precies) van de overheid. Ik kom namens een organisatie die nogal van de dinges is. Ik kom in functie, ik kom niet als behang zeg maar (jeeeeeeeee, we doenne de hele afdeling als zaalvulling). Het programma der feestelijkheden duurt twee uur (toespraken vrees ik, incl. overhandiging/onthulling) en wordt afgesloten met een Feestelijke Lunch.

Maarre: kleurig dus?

Tirza (pimpelpaars. mooie kleur)

tonny

tonny

09-09-2009 om 23:39

Ja hoor, doe maar paars

en veel plezier met de dinges en dat twee uur achtereen!

tonny

Hillary

Hillary

10-09-2009 om 00:15

Zakelijk

Stond dat op de uitnodiging, dresscode feestelijk? Ik kan me er veel meer bij voorstellen dat iedereen in dit geval meer zakelijk gekleed gaat. Ben er vrij zeker van dat de mannen allemaal in pak, overhemd en das komen. EDan zou ik dus zeggen voor de dames een mantelpakje, voor het feestelijke kun je het met iets kleurigs combineren en een wat hoger hakje.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

10-09-2009 om 00:38

Maandagochtend?

En dan feestelijk? Hmm, dan zou ik de satijnen blouses en glitterjasjes maar even in de kast laten hangen .

Ik zou zeggen als je het hebt inderdaad iets kleurigs, of bij een neutraler pakje (broek + jasje) een uitbundig kleurige sjaal. Of als je er het type voor bent: een opvallende ketting.
Hoge hakken doen ook wel wat, en een mooie tas. Of als het bij je haar past: opsteken met een grote sierspeld erin. Nou ja, niet alles tegelijk natuurlijk.
Feest ze

Yta Chalne

Yta Chalne

10-09-2009 om 08:38

Wel ellen

Wel alles tegelijk. Volgens het principe 'je kunt niet overdressed zijn, de rest kan er hooguit wat schameltjes bij afsteken'.
Hakken, het eeuwige jasje, glimblouse, oorbellen, make-up, sjaal, ketting: laat ze maar eens wat zien, die maandagochtendambtenaren.

Een opvallende ketting

oo, heerlijk ellen, ik ben gék op opvallende kettingen. Dáár ben ik een type voor...'t is dat tirza niet naast de deur woont anders zou ik aanbieden 's te komen snuffelen in mijn kettingen, ik heb ook een hele mooie paarse...
groeten albana

Ervaring met gemeente feestelijk

Ik heb zo'n 6 jaar voor een grote gemeente gewerkt en heel wat borrels recepties en openingstoestanden meegemaakt en kan dus wel wat kwijt over de dresscode. Die is er niet, volgens mij zijn ambtenaren bij de gemeente de slechts geklede werknemers van nederland. Ik heb altijd veel spijkerbroeken en wollen truien etc. op deftige recepties gezien. Veel ambtenaren compenseren slecht geklozen kleding met 1 knalkleur ergens (stropdas o.i.d.) of een acccesoire die zogenaamd helemaal goed gekozen is, bijv een brroche of sjaaltje. Mijn kledingadvies voor Tirza: kleed je zoals je je zal kleden voor een fancy receptie van je eigen bedrijf en laat ze zien hoe het hoort!

Gewoon pak

met nette blouse en accessoire waar wat kleur in mag zitten. Combinatie broek of rok en jasje mag ook. Als het gecoordineerd is val je idd al compleet uit de toon, dus dat lijkt me ruim voldoende. Ook gepoetste schoenen en een verzorgde tas geven je al een duidelijke voorsprong.

Dat met die kleur: ik vind dat je best een accentkleur kunt gebruiken, dat is iets anders dan een grijsgebreid allegaartje met een knalkleur erbij.

Ik kom veel zakelijk bij gemeentes en je hoeft echt niet veel te doen om eruit te knallen. Voor mij is het altijd een lastige spagaat omdat ik ook voor zakelijke klanten werk, daar kan het niet gedirkt genoeg zijn, en als ik de twee bloedgroepen tegelijk tref moet ik altijd even puzzelen.

Maar nogmaals: gemeente-feestelijk is gewoon netjes en verzorgd met een klein accent. Kijk uit dat je niet overdressed bent.

jippa

jippa

10-09-2009 om 12:02

Tirza, geen jurkje 7 zorra

Ha ha Tirza, geen jurkje dus. Nou, paarse bloes dan? Hakken in elk geval wel leuk of gaat dat ook niet?
*
Zorra, ook ik kom wel eens bij gemeenten. Jij schrijft "Ik kan dus wel wat kwijt over de dresscode. Die is er niet...."". In Tirzas berichtje stond nu juist wel een dresscode, namelijk feestelijk.
Overigens zijn er nogal wat lokaal verschillende culturen wat kleding betreft, ook bij gemeenten & gemeentelijke afdelingen volgens mij.

Groetjes,
Jippa

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2009 om 12:19

Mooie broek

Ik weet niet of je het speciaal aan wilt schaffen, maar een mooie blazer met bijpassende broek en een vrolijk gekleurde blouse zou ik heel geschikt vinden als jurken of rokken je niet staan. Een opvallende ketting erbij, klaar

Tirza G.

Tirza G.

10-09-2009 om 16:38

Dank

dank dank allemaal. Kaaskopje, ik ga gek doen. Ik ga niet in een broek, ik ga denk ik zelfs in een pantalon.
Offfffffff in mijn clownspak, 'k zal je hebben met je feestelijk :-0
HA! Ik zit 's ochtends om 6.30 in de bus om er op tijd te kunnen zijn, dus dat wordt leuk met m'n stiletto's en m'n kokerrok

Tirza

Tirza

"dus dat wordt leuk met m'n stiletto's en m'n kokerrok "
Ha, je gaat als een feestelijke kokerjuffer...

Asa Torell

Asa Torell

11-09-2009 om 21:10

Tirza

Geen idee wat die dresscode inhoudt bij zo'n gemeente-evenement maar ik ben wel benieuwd! Doe je hier nog even verslag? Volgens mij kun je je als 'de dinges mevrouw' trouwens best het een en ander veroorloven dus ik zou gewoon lekker in iets uitbundigs gaan!

Mijn eerste reactie is

Bij dresscode feestelijk: rode neus, feesthoedje?

Maar gezien je functie lijkt een mooi decollete met flitsende lingerie me wel feestelijk eigenlijk.

Tirza G.

Tirza G.

16-09-2009 om 19:24

Dank je

Ik wilde inderdaad mijn clownskostuumpke al uit de kast trekken. Maar een decollete.......jaaaaaaa, dát heb ik wel liggen

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.