Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bezorgde vriendin

bezorgde vriendin

19-03-2010 om 10:11

Dreigende uithuiszetting

Vrienden van ons hebben een huurschuld. Met het deurwaarderskantoor is een aflossingsregeling getroffen en daarna hebben ze een brief gekregen dat het vonnis nog wel aan hen betekend zou worden.

Nu hebben ze inderdaad gisteren het vonnis betekend gekregen en daar staat in dat ze veertien dagen na gisteren het huis moeten verlaten.

Is het nou echt zo dat ze eruit worden gezet na de betalingsregeling?

Ik heb er helemaal geen verstand van dus misschien is hier iemand die hier een antwoord op weet?

groetjes,
een zeer bezorgde vriendin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mmm

Ik begrijp dat er een ontruimingsvonnis is gewezen, en dat nadien een betalingsregeling is overeengekomen? En die betalingsregeling wordt ook daadwerkelijk nageleefd?

Dan denk ik eigenlijk dat het een betekening is 'voor het geval dat', maar dat vind ik niet erg netjes, ze hadden ook kunnen wachten: als die betalingsregeling niet wordt nagekomen kan er altijd nog betekend worden.

Ik zou om te beginnen de deurwaarder bellen, en als er meegedeeld wordt dat het wel losloopt: schriftelijk bevestigen.

Maar wat misschien ook wel handig is, is om via het Juridisch Loket een doorverwijzing te vragen naar een huuradvocaat voor een kort advies. Dat kost helaas wel een paar tientjes (als je inkomen tenminste laag genoeg is).

Als ze achter zijn met de betalingsregeling (en dat gebeurt nog al eens), dan moeten ze bidden en smeken bij de deurwaarder en nieuwe afspraken maken, en die dan vooral nakomen. Desnoods geld lenen. Als ze zien aankomen dat ze een regeling niet na kunnen komen: contact opnemen met de deurwaarder, dan valt er soms nog te praten.