Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

23-02-2010 om 12:24

Douchegordijn schoonmaken

wat is een handige manier om je douchegordijn schoon te maken? Hij hangt in het luchtledige en poetsen kan dus niet tenzij je hem eraf haalt. maar waar leg je zo'n groot, nat en onhandig ding neer? Het is zo'n plastice. Ik neem aan dat je die niet in de wasmachine kan stoppen. Hoe doen ju;llie dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MM.

MM.

23-02-2010 om 12:35

Heel simpel

Wél in de wasmachine, op een lage temperatuur en zonder centrifugeren. Eitje!

MM

Vera*

Vera*

23-02-2010 om 12:39

Na de wasmachine hang je hem gelijk weer op. En klaar is Klara.

Ook in de wasmachine

Hoi,
Hier ook gewoon mee in de wasmachine met wat handdoeken. Centrifugeren doe ik ook en daarna nat ophangen.
Komt helemaal goed!

Helen

Helen

23-02-2010 om 17:31

In emmer met wat chloor

hier ook een plastieke.. die gaat af en toe in een emmer water met wat bleek of chloor. Daarna afspoelen in bad/douche en weer ophangen.

Rafelkap

Rafelkap

23-02-2010 om 18:20

Textiel: het weer erin

Wij hebben een textiel douchegordijn en de onderkant is zwart.. Heb het een paar keer gewassen maar krijg em niet meer helemaal schoon. Kan ik dus beter een plastic douchegordijn kopen? (ivm 'het weer' erin)

Maxime.M

Maxime.M

23-02-2010 om 19:22

Ook textiel

Hoi,

Ik heb al jaren een stoffen douche gordijn ik was dat ding een of twee keer per jaar (ik zou het wel vaker willen doen maar vergeet het aldoor) en dat gordijn sleept ook nog eens de onderste 10 cm over de grond. Toch is hier nog nooit het weer ingekomen. (terwijl ie altijd in de nattigheid hangt en door de kinderen op een prop wordt opengeschoven, terwijl ie nog lang niet droog is)
Maar tegen het weer wil insmeren met glorix ook wel goed helpen. (of gewoon een keer per jaar een nieuwe?)

Maxime

Ha!

1x per jaar zijn ze bij Dirk vd Broek in de aanbieding voor n paar Euro. Dan koop ik er (of 2) gooi de oude weg en hang de nwe op....

tonny

tonny

23-02-2010 om 20:09

Ja hoor, wasmachine

dat deed ik geregeld. Met azijn.

tonny

Rafelkap

Rafelkap

24-02-2010 om 08:56

Azijn - hoe hoog hangen?

Vanochtend nog eens kritisch gekeken. Alleen het onderste randje is zwart, ik vind het zonde om een nieuwe te kopen. Ik ga em nogmaals wassen, met azijn. Kan altijd nog het onderste randje erafknippen en omzomen
Hoe hoog moet een douchegordijn eigenlijk hangen? Die van mij raakt de grond.

amk

amk

24-02-2010 om 09:18

Grond niet raken

want dat blijft dan langer vochtig met meer kans op schimmelgroei.
Die van mij hangt er een cm of 2 boven.

Maxime.M

Maxime.M

24-02-2010 om 11:29

Hier dus niet

Hoi,

Hier ligt de laatste 10 cm dus gewoon op de grond. Was het ooit wel van plan om te zomen, maar eigenlijk vind ik het wel handig zo. Vroeger had ik last van een naar binnen ' waaiend' gordijn, wat dan zo aan je gaat plakken en dat hebben we nu helemaal niet omdat het gordijn als het ware op de grond 'staat'. Het gekke is alleen dat ik dus helemaal geen weer of viezigheid in het gordijn heb (en het is wit). Ik was het 2 keer per jaar.

Maxime

Was

Hier het douchegordijn ook een tijdje geleden in de wasmachine gedaan, op 40gr. met een paar handdoeken er bij. Na het wassen weer opgehangen. De volgende dag vroeg dochter: hee, waar zijn de girafjes gebleven? Oeps, niet alle girafjes op het gordijn waren wasmachine-vast dus.... Ach, het gaat om het gordijn en niet om de giraffen...

Kaaskopje

Kaaskopje

25-02-2010 om 03:14

Gewoon wassen

Ik was douchegordijnen gewoon in de wasmachine. Wel uitkijken met het eruit halen, want er zit nog water in meestal.

koentje

koentje

26-02-2010 om 14:25

Goh, goed zeg.

Ga het meteen proberen!
bedankt allemaal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.