Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Doorlopend de tuin in bloei

Ben net terug van vakantie. We hebben de tuinen van Monet in Giverny bezocht. Prachtig!!

Waar ik me over verbaas is dat alle bloembedden helemaal vol bloeiende voorjaarsbloemen staan. Toen ik echter de foto's in de winkel bekeek, zag ik dat ook in de zomer de tuin een groot bloemenfestijn is. Hoe krijgen ze dat voor elkaar? Zouden er ergens kassen in de buurt zijn waar de zomerbloemen al voorbereid wordt? Zouden ze dan buiten de openingstijden om uitgebloeide voorjaarsplanten vervangen door nieuwe plantjes met een latere bloeitijd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

"Zouden er ergens kassen in de buurt zijn waar de zomerbloemen al voorbereid wordt? Zouden ze dan buiten de openingstijden om uitgebloeide voorjaarsplanten vervangen door nieuwe plantjes met een latere bloeitijd?"

Vermoedelijk ja en ja. Gewoon uitgebloeide planten uitspitten en vervangen door nieuwe. Zo doen ze het in Artis tenminste, valt mij op (daar fiets ik dagelijks langs).

Je kan natuurlijk met een slim beplantingsschema ook wel zorgen dat er altijd iets in bloei staat, maar alles tegelijk in bloei, en dat dan 3 maanden later nog, maar dan andere planten - daar zijn kunstgrepen aan te pas gekomen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.