Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

vinkje

vinkje

05-07-2009 om 11:18

Donzen dekbed wasbaar?

Ik las op het label van mijn donzen dekbed 95% dons, dat ik deze kan wassen, maar bij de stomerij keken ze heel verbaasd en waren van mening dat de dons dan gaat klonteren!

Wie heeft ervaring van jullie hiermee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

05-07-2009 om 12:27

Doe ik altijd in de wasmachine

Geen probleem hoor, gewoon in de wasmachine. Alleen na het wassen in de droger drogen, dan klontert er niets. En helemaal droog laten worden.

vinkje

vinkje

05-07-2009 om 12:32

Mamvantwee

Bedankt voor je reaktie, hoe heet was jij het, op 40gr?
En zou ik het ook kunnen laten wassen, omdat het dekbed 240 bij 210 is, droog krijg ik het er wel in, maar als het dekbed zich volzuigt met water?

MaximeM

MaximeM

05-07-2009 om 12:44

Lijkt mij ook zwaar maar...

Hoi,

wij hebben twee een persoonsdekbedden en die doe ik wel samen in de wasmachine (met 3 tennisballen) en daarna samen in de droger. Dus het gaat wel. En ach, hoe vaak was je die dingen, je kan hem natuurlijk ook een keer per jaar naar de stomerij brengen en de rest van het jaar lekker luchten? (weet je zeker dat het niet mis gaat)
Als het ding nat wordt, wordt het geheel juist kleiner, de luchtigheid verdwijnt, het is juist met het drogen de vraag of je droger niet uit elkaar ploft

maxime

Mamvantwee

Mamvantwee

05-07-2009 om 12:45

Groot dekbed

Wij hebben ook twee 1-persoons dekbedden en dat gaat idd prima (per stuk). Zo'n grote als jullie hebben, vinkje, zou ik wsl ook niet in de wasmachine doen....helaas.

Maar verder: wel op 40 graden, op het korte 30-minuten programma.

Misschien kun je je dekbed in bad wassen (uitspoelen), en daarna in de droger stoppen, past dat?

Mamvantwee

Mamvantwee

05-07-2009 om 12:48

Je droger ontploft niet hoor

Een dekbed wordt weer luchtig door de lucht die erin zit, dat is waar, maar heeft niet de uitzettende kracht om iets te laten ploffen....

MaximeM

MaximeM

05-07-2009 om 13:33

Was een grapje hoor dat ploffen

Hoi,

Natuurlijk ontploft je droger niet (daarom stond er ook een smiley achter)

Maxime

Speciaal wasmiddel

voor dons gebruik ik altijd.
Je loopt namelijk wel degelijk de kans dat het dons een grote bal wordt wat niet meer los komt door de droger.
Voor mijn donzen jacks neem ik geen risico meer nadat ik een keer vakkundig dus een duur jack heb verpest en wat ook niet meer goed te krijgen was

groet Bubbles

Mamvantwee

Mamvantwee

06-07-2009 om 10:38

Natuurlijk...(ot)

Iets te serieus geantwoord op een grappig bedoelde opmerking, Maxime. Ik had haast en dan moet ik geen berichtjes typen, dan maak ik veel typefouten en ontgaan sommige nuances me...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.