Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Greetje

Greetje

05-10-2009 om 12:21

Dolfijnenkamer?

Tja, daar sta je dan, mijn dochters grootste wens een dolfijnenslaapkamer..Veel verder als een poster en een dekbedovertrek met dolfijnen kom ik niet. Wie heeft leuke tips? Alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

05-10-2009 om 12:40

Muur blauw

Hoi,

Ik zou een muur een mooie kleur blauw verven en dan de rest aankleden met accessoires. Dolfijnenbeeldjes en kussentjes, dekbedovertrek inderdaad en een paar mooie natuurposters van dolfijnen.
Over 4 jaar ben je dan blij dat je niet alle muren ook nog met dolfijnen hebt gedaan, want dan vinden ze het ineens allemaal te kinderachtig.

Groetjes
Maxime (meerdere themakamers voor de kinderen gemaakt maar zweer inmiddels bij effen muren

Bastet

Bastet

05-10-2009 om 12:44

Blauw

Mijn dochters muren en gordijnen zijn blauw,ze heeft inderdaad een dolfijnendekbedhoes,wat posters en ik heb een behangrand met dolfijnen erop geplakt.Ze heeft ook wat interieurstickers met dolfijnen.De behangrand en stickers komen bij kwantum vandaan.
Groetjes,bastet

angel3

angel3

05-10-2009 om 12:48

Behang

er is super leuk dolfijnen foto behang...wel aan de prijs dat wel.
Wij gaan binnenkort verhuizen en zat enorm te twijfelen of ik aan de wensen van kids zou gaan voldoen in de zin van thema's of wat mij betreft iets neutraler.
Volgens vrienden/collega's met oudere kinderen moet je tegen de pubertijd toch weer aan de bak met het veranderen van de kamer. Dus als je in kan schatten dat ze dit wel 4 jaar leuk vindt dan kun je het doen toch?
Onze dochter is 4. Die wil het liefst disneyprincessen behang. Dat vind ik dan weer niet goed. Echter er is ook een behang met een soort 1001 nacht 'kastelen' achtig iets. Dat vind ik wel oke. Dat is iets abstracter en niet druk qua kleur. Dat vindt ze als ze 9 is ook nog wel oke en daarna krijgt ze toch een tienerkamer.

Maxime.M

Maxime.M

05-10-2009 om 15:08

Natuurlijk kan dat

Hoi,

Natuurlijk kan je eroverheen verven. Ik ben alleen blij dat ik de muren de laatste keer wat neutraler heb gehouden waardoor het veranderen naar wat anders niet zoveel werk meer was.

maxime

Brianna F

Brianna F

05-10-2009 om 15:19

Hier

Zat er blauw behang op de muren, met daaroverheen een dolfijnenrand. Die kon ik er zo weer afhalen toen dochter in een andere fase kwam. Ik had een dolfijnen dekbedovertrek en van een tweede overtrekset had ik gordijnen en valletjes gemaakt.
Blauwe , neutrale vloerbedekking. De deur was lichtblauw en met behulp van een beamer had ik er een dolfijn omtrek op getekend en die donkerblauw geverfd.
Bij Xenos of kwantum een snoer met lampjes met dolfijntjes gehaald en opgehangen. Een visnet losjes tegen het plafond met daarin (dolfijnen) knuffels, grote schelpen etc.

Fotobehang

Fotobehang is misschien ook een optie. Het is heel mooi, wij hebben het in de woonkamer (geen dolfijnen) en het geeft een heel mooi ruimtelijk effect. Zie bijvoorbeeld http://www.kleurmijninterieur.nl/webwinkel/index.php?c=315&p=5189
Deze is overigens wel prijzig. Je hebt ook wel goedkoper fotobehang, maar ik weet niet of er ook goedkopere dolfijnen zijn.

Petra-

Petra-

05-10-2009 om 21:02

Hier

zijn we de kamer aan het veranderen, van dolfijnenkamer naar een rustige pre-puber kamer

Wat over blijft, een leuke dolfijnen lamp voor aan het plafond, misschien wat voor jullie?

Nasha 1st

Nasha 1st

05-10-2009 om 21:54

Ik zou

ook gewoon neutraal houden, dus de muur in de kleur en dan met stickers. Ooit hadden ze bij Praxis ook van die wandstickers waar je een onderwater/dolfijnenkamer mee kon maken, is makkelijk, want je verwijderd het zo weer als ze het zat zijn!

Hier

Er zat al blauw effen behang op de muur, we hebben samen een ladenkastje lichtblauw geverfd.
Dolfijnen schilderij aan de muur.
Voor het raam dolfijnengordijnen, douchegordijnen die afgelopen zomer in de uitverkoop 2 euro kostten bij het Kruidvat. En daar zaten ook nog 2 dolfijnenbadmatten bij die nu vloerkleed zijn.

Daarnaast veel zelfgemaakte dolfijnenkunst van dochterlief aan de muur.

Toke

Toke

06-10-2009 om 19:59

Hoe oud is je dochter?

Want dat maakt nog wel wat uit, vind ik. Bij kinderen van 8/9+ hoef je niet meer aan te komen met randjes (toch?), maar die kunnen juist gek zijn op dolfijnen. Zoon van 8 heeft hier fotobehang met dolfijnen op zijn kamer (de helft van 1 muur) die verder is ingericht als strandkamer. Dat wil zeggen: vooral roomwitte muren, alleen één schuin zolderplafond is blauw geverfd, met daar een vlieger tegenaan. Er staan wat kisten voor speelgoed, de vloer is blauw marmoleum met creme kleurige strepen (soort zebrapad) en er is een vlondergedeelte, waaromheen de muur zandkleurig is gemaakt. Verder gewerkt met fotolijstje met strandhuisjes en dolfijnen. Nepplantjes van Ikea voor groenblijvende accenten.
Wat ik zelf prettig vind: er is meer dan genoeg ruimte over voor Cars/Anubis en alles wat hij verder al dan niet tijdelijk leuk vindt. Dus ik zou het vooral niet volstouwen met dolfijnaccessoires, maar meer zoeken in kleur en sfeer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.