Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

18-02-2010 om 09:01

Documentaires voor kinderen

Ik ben op zoek naar documentaires geschikt voor kinderen over ruimte, dinosaurussen, aarde, aardbevingen, orkanen etc. Ze moeten nederlands gesproken zijn want dochter kan nog niet lezen. Het mag (of moet) diep ingaan op de materie. Ik had een serie van de BBC gevonden maar die was Engelstalig. Ik heb ook al gehoord over walking with dinosaurs maar engels en ik ben dan ook weer bang dat het te eng is. Wie weet iets leuks.

ps voor die egne die bij mijn vorig draadje gereageerd had, het wordt naturalis ergens komende dagen, dochter heeft samen met mij de site bekeken en verheugd zich enorm erop.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

18-02-2010 om 09:42

Dinosaur planet

Hier is de DVD dinosaur planet van de HEMA een groot succes. Oorspronkelijk is het een discovery documantaire

DVD kan je instellen op taal, Bij nederlands zitter een aantal ondertitelde stukken bij, maar of ze kijken hier gewoon door, of ik spoel het door. Heb ook wel eens synchroon zitten vertalen. Enige nadeel is dat de commentaarstem van BEau van Erven.. is. En dat vind ik minder prettig om aan te horen.

DVD is vanaf 6 jaar

Leuke site

ayla, kijk ook even hier http://villabeagle.vpro.nl/ Filmpjes, verhaaltjes, spelletjes, allemaal in jouw genre.
Groet,
Miriam Lavell

Guinevere

Guinevere

18-02-2010 om 11:53

Hoe&wat

Ik haal regelmatig een DVD-tje van "Hoe en wat" in huis. Er zijn erg leuke onderwerpen. BIjvoorbeeld deze: http://mom.biblion.nl/olifant/olifant.dll?doctype=AI&ppn=241005299&isbn=&lid=2002458516&aut=&ti=vulkanen++dvd+video&bibliotheek=ProBiblio&style=0
Mijn 2-jarige vindt de filmpjes al leuk, vooral die over dinosaurussen. Er staat vanaf 10 jaar, maar daar klopt niets van. Wij halen ze bij de bibliotheek.

Schooltv beeldbank

... niet helemaal wat je bedoelt maar wel een schat aan filmpjes en op een prettige makkelijke manier ontsloten.

Bastet

Bastet

18-02-2010 om 19:14

Ooggetuigen

de enorm leuke boeken en dvd's van Ooggetuigen kun je ook lenen in de bieb!
groetjes,bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.