Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dititale camera

Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera, maar op websites van Kieskeurig en zo kom ik er niet goed uit.

Wat ik ergerlijk vind aan mijn oude is dat hij zoooooo langzaam is. Maar waar bij de omschrijving van een camera kan ik zien hoe snel hij is? Sommige mensen zeggen dat automatisch scherpstellen juist langzaam maakt , is dat zo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Panasonic dmc fz8

Vorig jaar gekocht en heel veel plezier van.

Het enige minpuntje is dat je erom moet denken de flitser open te klappen, verwend als ik was met mijn vorige die alles zelf bedacht.

en, misschien nog een nadeeltje: hij kan zoveel dat ik er nog niet eens achter ben WAT allemaal, maar mooie plaatjes maakt ie zeker, en snel is ie ook!

Suzanne

Suzanne

22-07-2009 om 10:22

Canon powershot sx100 is

Heb hem nu ruim een half jaar, maakt perfekte foto's. Ook de binnen-foto's zijn prima. Hier ook het enige nadeel dat je de flitser open moet klappen, wil ik ook nog wel eens vergeten, overigens geeft de camera het dan wel aan. Zeer betaalbaar voor wat hij te bieden heeft: 8 megapixel, 10 x optische zoom voor ca. 190 euro. Zeer goede beoordelingen op Kieskeurig. Overigens scheelt het bij de snelheid ook wat voor kaart je erin hebt, de ene schrijft veel sneller weg dan de andere.
http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/canon/powershot_sx100_is/211526/
Opvolger is de Powershot SX110 IS die overal verkrijgbaar is (de SX 100 bijna niet meer) en die zelfs nog wat hoger scoort:
http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/canon/powershot_sx110/286022/
Ik maak er foto's mee voor drukwerk en voor op professionele websites, ze zijn superscherp.

Tinus_p

Tinus_p

22-07-2009 om 11:23

Electronica

Lara10:
"Sommige mensen zeggen dat automatisch scherpstellen juist langzaam maakt , is dat zo?"
Soms wel (vooral als de camear moeite heeft om te vidnen waarop hij moet scherpstellen, maar het is vooral een kwestie van electronica. En dat kost geld.

Ik ben tevreden over mijn Canon Eos, die zowel snelle elctronica heeft als allerlei truukjes biedt om handmatig in te stellen.

Dat komt wel voor een prijs: Dit soort mooi speelgoed begint rond de 400 euro. Je kunt ook kijken op bol.com.

Niny

Niny

22-07-2009 om 13:26

Nikon d40

Hoi Lara,

Ik heb sinds kort de Nikon D40, weet nog niet wat hij allemaal kan maar snel mooie scherpe foto's maken doet hij zeker ! Bij de Mediamarkt was hij in de aanbieding voor € 299.

Groet,
Niny

ilsepilse

ilsepilse

24-07-2009 om 22:38

Ook panasonic

maar dan de oudere versie, ik vind het een prachtaparaat, als ik meer geld heb ga ik voor een Nikon dx5000 !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.