Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Diploma uitreiking : bloemen mee?

Als alles goed gaat krijgt onze dochter volgende week haar diploma uitgereikt. (Middelbare school) Ik was van plan een mooie bos bloemen voor haar mee te nemen maar mijn dochter verklaart me voor gek. Dat is niet de bedoeling volgens haar, 'vroeger' misschien, maar tegenwoordig doe je dat niet meer... Iemand op de hoogte van het huidige bloemenbeleid tijdens diploma uitreikingen? Ik hoor het graag

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat had ze dan gewild? een scooter?

Mijn nichtje vond het erg leuk om bloemen te ontvangen vorig jaar en liet ze ook trots zien. Maar geen idee hoe het eigenlijk zit. Ik hou het in de gaten.

Tirza G.

Tirza G.

13-06-2011 om 23:01

Gewoon

doen. Je bent écht niet de enige.

Tirza

Roos

Ik zie hier de afgelopen jaren vaak langstelige rozen met mooi cellofaantje voor dat doel te koop.

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2011 om 07:27

En..

En voor jongens?? Ook bloemen?

Nou...

als mijn dochter geen bloemen wil op HAAR diploma uitreiking... dan zou ik geen bloemen geven. Waarom zou dat moeten, als zij er niet blij van wordt?

Brianna F

Brianna F

14-06-2011 om 17:16

Hier wel

maar niet van ons, dat deden we pas na afloop thuis.
Dochter en haar vriendengroep kregen bloemen van de ouders van een klasgenoot, die vanwege ziekte het examen nooit gehaald heeft. Hij is 5 maanden voor de diploma-uitreiking overleden.Ik krijg weer kippenvel als ik dit typ. Zo oneerlijk.

Hier ook wel

Oeff Brianna, hoe ontroerend moet dat geweest zijn... en hoe pijnlijk juist op zo'n moment. Al die jonge mensen met hun leven nog voor zich en dan ontbreekt er een.

Even terug naar 't topic, bij eindexamen van onze oudste (nu zo'n 3 jaar geleden) hadden wij (en opa en oma en beste vriendin) allemaal bloemen mee. En dat was superfeestelijk en we waren zeker niet de enigen, heel veel kinderen liepen met armen vol bloemen rond.

Mare

Emma B

Emma B

15-06-2011 om 13:06

Hier

VWO een jaar geleden hier: Jongens in pak, meisjes in het lang. Prachtige zaal in een kerk. Met rozen uitgedeeld door school die dan weer uitgedeeld werden door de geslaagden aan mensen die hen hadden gesteund. De geslaagden kregen veel bloemen, van ouders, grootouders en ouders van vrienden die ook die avond geslaagd waren.
Daarna een borrel op school met geslaagden, ouders en genodigden.

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2011 om 13:09

Emma

Oh wat leuk! Zoon heeft nu zijn laatste vakken gehaald op de vavo, en ik weet van vorig jaar toen hij de eerste vijf vakken haalde, dat de uitreiking hier weinig voorstelt helaas. Gewoon in een aula achtig iets, sfeerloos en plastic glaasjes jus.

Emma B

Emma B

15-06-2011 om 13:09

Pardon

Jongens waren in jasje, dasje (strikje), geen (heel) pak.

Emma B

Emma B

15-06-2011 om 13:11

Fiorucci

Jammer is dat! Het is toch zo'n mijlpaal Mijn eigen examenuitreiking herinner ik me ook als zeer sfeerloos. Maar ja, dat was net na de jaren 70 toen enig decorum uit den boze was....

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2011 om 13:32

Emma

Hoewel mijn zoon er gewoon heen zou gaan in zijn bandshirt, zou hij meer sfeer zeer waarderen.

tonny

tonny

16-06-2011 om 09:07

Decorumloze jaren 70

nou, daar zeg je zo wat Emma. Inderdaad was er toen nauwelijks feestvertoon. Havo niet, HBO niet.
Jammer hoor. Maar ja wat je niet kent, mis je niet zo snel.

Fiorucci

Fiorucci

16-06-2011 om 12:05

Cobi

Mja, ik hou ook niet van opgeprikt, en feestelijk kan ook zonder gala. Maar er moet toch een gulden middenweg zijn tussen groot gala en levenloze bijeenkomsten??

krin

krin

16-06-2011 om 12:29

Gulden middenweg

Bij mij (jaren tachtig) waren er korte persoonlijke woorden, een handdruk van de conrector en voor vriendin en mij van de leraar Latijn nog een taart als beloning voor de meest vileine opmerking van het jaar. Een beetje sjeu, geen opgeklopt nep-Prom-gedoe, waar ik zeker niet blij mee zou zijn geweest, maar iets ertussenin. De eigen feesten daarna waren meer dan feest genoeg.

Emma B

Emma B

16-06-2011 om 12:45

Nep prom gedoe?

Ik weet niet beter of de school waar mijn zoon op zat ditzelfde al heel veel jaren doet. Met kerst worden de heren al jaren in gepaste kleding verwacht. Ik zie niet waarom je altijd en overal in je spijkerbroek moet komen aanwaaien. Van mij mag het, als je je er zelf prettig in voelt, maar een beetje stijl heb ik niet zoveel moeite mee hoor. 't Is ook zo uber-hollands om overal in hetzelfde kloffie (of een nieuwe aanpassing) te komen.
En nep-prom gedoe? Een paar van mijn vriendinnen zat begin jaren 80 ook al in het lang te dineren met hun jaargenoten/leeftijdsgenoten. En ze hoorden niet bij het corps. Ik zat in die tijd met een hanekam en was er wars van, maar ik zou het niet willen vergelijken met het Amerikaanse prom-gedoe.
Bovendien vinden de jongens en meisjes (hier) nu het de gewoonste zaak van de wereld om zich te "kleden" voor een feestje.

krin

krin

16-06-2011 om 13:00

Mijn nep-prom-gevoel is gebaseerd op de paar artikelen die ik de afgelopen dagen heb gelezen over scholen waar het echt als een prom wordt vormgegeven, compleet met verkiezing van prom-queen. Dat leek me toch echt een kopie van alle proms uit Amerikaanse films en series.
En aangezien ik mij bij die films altijd identificeer(de) met het meisje dat geen date kon krijgen en zich reddeloos verloren voelde in zo'n jurk, was ik daar echt niet gelukkig van geworden, van zo'n feest.
De feesten die de geslaagden zelf gaven, waren echt leuk genoeg (en nee, daar kwam niet iedereen in oud kloffie opdagen).

Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2011 om 13:38

Gala

Mijn jongste dochter heeft 3 keer een kerstgala gehad en heeft daar echt van genoten. Haar vriend had op zijn school ook gala en ze zijn samen in hun gala-outfits op de foto gegaan, heel sjiek hoor Ik vind dat toch wel wat hebben en ik vind het ook wel positief dat ze dat normaal moeten vinden. Ik zou het ook wel leuk gevonden hebben in ´mijn´ jaren. Mijn moeder wat minder vrees ik, want die had een jurk moeten naaien. Maar ik vond onze feesten ook erg leuk hoor. Ik heb er dus niks aan gemist dat wij geen gala's hadden.

Fiorucci

Fiorucci

16-06-2011 om 18:14

Maar emma...

Als jij er destijds wars van was met je hanekam, zou ik juist van jou verwachten dat jij snapt dat er nu ook jongeren zijn die er wars van zijn??

Emma B

Emma B

17-06-2011 om 10:59

Tuurlijk

Tuurlijk snap ik dat er jongeren zijn die er moeite mee hebben. Maar mijn eigen dreadsdragende zoon in paarse kikoybroek met mutsen in alle kleuren en op blote voeten vindt het zo gewoon dat "je kleden voor gelegenheden" erbij hoort omdat dat in zijn omgeving ook gebeurt. Als hij het niet doet is dat een statement. En dat mag van mij. Het gaat niet om de buitenkant. Maar 't is goed om te weten dat je niet ALTIJD en overal met je dagelijkse (nieuwe) kloffie kan aankomen.
Beetje feestelijk af en toe mag best

Fiorucci

Fiorucci

17-06-2011 om 11:45

Emma

De gothicvriendinnen van mijn jongste zoon zien er altijd feestelijk uit..)
Maar mijn zoons zouden zich wellicht aanpassen, maar nooit in driedelig gaan. Conformeren, ala, maar niet al the way.
Zo ging oudste zoon in paars colbert en hanekam naar het kerstbal...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.