Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

gastvrouw

gastvrouw

09-05-2009 om 20:18

Diner met vrienden

wie help mij met ideeen voor een diner met vrienden.
We doen met nog 3 stellen om de beurt eens per jaar samen eten, en dit keer is het onze beurt, maar ik heb echt geen inspiratie deze keer.
Ik kan niet goed koken, dus het moet niet te moeilijk zijn, ik wil niet in de keuken staan terwijl de andere gezellig zitten kletsen, wij doen altijd makkelijk, dingen die je op schoot kunt eten, fingerfood. Ik kan maar niets verzinnen, en dingen die ik al eerder hebt gemaakt, dat wil ik ook niet, dus geen buffet, of misschien ook wel maar dan anders, geen soep met broodjes, enz.
Hebben jullie nog tips? Ideeen en tips zijn heel erg welkom! Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

09-05-2009 om 20:31

Ovenschotels

Als je niet in de keuken wilt staan terwijl de anderen kletsen, is een ovenschotel misschien een idee?
Zoiets als lasagne, of een stoofschotel van vlees en groenten, of gemarineerde kippeboutjes in de oven met een grote salade.

Tihama

Tihama

09-05-2009 om 22:10

Sushi

Sushi kun je ruim van te voren maken, dus dan hoef je niet in de keuken te staan als het bezoek er is.

Misosoep vooraf. Lekkere verse gember erbij en groene thee. Sushi maken is tamelijk simpel. Het voordeel vind ik dat je het uren van te voren kunt maken. Wel is het belangrijk om verse vis te hebben. En alleen te beginnen aan de rolletjes. De andere vormen zijn voor gevorderden

Tihama

Hmhmhm

die salade met brie en frambozendressing die ik hier ooit van OOL geplukt heb als voorgerechtje....jammiejammie.

Ijs met marssaus toe.. (smelt 4 marsen in stukjes in een kwart liter slagroom & zorg dat niemand het ziet. Chique serveren op een mooi bordje. Bolletje ijs, warme saus, wat chocoladeschaaf....hmhmhmhmh om je vingers bij op te eten. Smaakt 10 keer zo bewerkelijk als het is.

En dan als hoofdgerecht gewoon de allerlekkerste biefstuk van de slager, met frietjes en sla.

Of gegrilde kip met veel knoflook of zo. lekker knagen.

reina

reina

10-05-2009 om 07:50

Bijv.

Als je lekkere aardappeltjes wilt: neem rosevalaardappeltjes,schoonboenen en in ovenschaal doen. Bestrooi ze met zout en rozemarijn (vers) en evt tijm, veel olijfolie erover en 3 kwartier in de oven op zo'n 180 graden. Daarbij een simpele maar lekkere kalkoenschnitzel: die bestooi je met bloem, zout en peper, bruin braden in de boter. Al eerder zakje tutti frulti 20 minuten koken in klein flesje witte wijn. Kalkoen uit de pan scheppen ( en warm houden in alufolie, evt ook eveninde oven erbij leggen)), tutti frutti met wijn in de pan doen en even laten bruisen. Schnitsels opdienen met tuttifrutti erop en wat saus er naast. Als groente bijv. sla en broccoli.

Polly Shearman

Polly Shearman

10-05-2009 om 10:36

Je hebt geen idee

Hoe makkelijk en simpel je kan koken om toch met prachtige gerechten voor de dag te komen. Het vergt wel voorbereiding op de dagen vooraf maar op de avond zelf kan je gewoon bij je gasten blijven en hoef je maar een beetje in de keuken te doen tussen de gangen door. Ik heb laatst een etentje gehad met colleg's alla smaken verschillen. Dat was bijna perfect. Ik kook heel vaak voor grotere gezelschappen en heb heel veel ideeën. Ik zit nu bij het zwembad maar ik wil je graag helpen als ik thuis ben. Als je dat wilt tenminste. Groet polly

Polly Shearman

Polly Shearman

10-05-2009 om 15:29

Gastvrouw

Als jij nou aangeeft, waar je van houd, en waar je gasten van houden ( italiaans?, vlees, vis? frans? Spaans?) dan kan ik je helpen met een menu, incl stappenplan en boodschappen lijst.. het is echt simpeler dan je denkt!!

groet, polly

Arepas

Hoi,

Mijn man komt uit Venezuela, dus wij maken meestal Venezolaanse arepas. Dit zijn soort warme krokante broodjes gemaakt van maismeel. Het voordeel ervan is dat je eventueel enkele dagen van te voren kunt klaar maken en op de dag zelf alleen in de oven hoeft te stoppen.

Wij serveren ze altijd met Hollandse kaas, wat feta, ham, guacamole en een salade. Mensen kunnen dan zelf hun arepa's daarmee vullen. De meeste mensen vinden ze heerlijk en ook kinderen zijn er dol op.

Het maismeel dat je nodig hebt, heet Harina Pan en is in veel Turkse winkels te koop. Je mengt twee kopppen maismeel met 2 1/2 kop water en wat zout. Goed roeren en even laten opstijven. Dan vorm je er ballen van ter grootte van een halve tennisbal, die je een beetje platdrukt. Deze bak je in olie. Vlak voor het serveren doe je de arepas ongeveer 12-15 minuten in de oven (ongeveer 180 graden).

gastvrouw

gastvrouw

10-05-2009 om 20:33

Polly

dat klinkt geweldig!
we lusten van alles eigenlijk, italiaans valt af want dat hebben we laatst bij een van de stellen gegeten, en Spaans (tapas) heb ik de laatste keer dat wij aan de beurt waren gemaakt.
Frans lijkt me wel wat, met vis, klinkt goed. Maar niet te moeilijk, ben niet zo goed in koken!
Alles is welkom!

Laminaat

Laminaat

10-05-2009 om 20:44

Bbq

Gastvrouw,

laat je man lekker bbq-en, dan maak jij een geweldige salade. Stokbrood erbij en wat sausjes. Voel je daar wat voor? Ik heb zat goede recepten voor bbq en salade.
Laminaat

reina

reina

10-05-2009 om 21:36

Laminaat )ot)

Ik snap nooit waarom bbq-en aan mannen gekoopeld wordt ( wij zijn niet zulke bbq-fans, maar als we dat doen, sta ik achter de bbq)

Jetske

Jetske

11-05-2009 om 09:11

Bbq (ot)

Ik maak er dankbaar gebruik van dat bbq-en aan mannen wordt gekoppeld! Lekker zo laten! Dat is ook de enige reden waarom wij uiteindelijk toch maar een scottelbraai hebben aangeschaft. Ik wilde er echt niet aan; je ziet de hele camping met zo'n ding. Tot ik zag dat het alleen maar MANNEN waren die daarop stonden te koken. Direct aangeschaft; hoef ik ook eens NIET te koken.
Jetske

Katja

Katja

11-05-2009 om 13:45

Wij hebben ook zo'n eetclubje..

.. en de vorige keer heb ik stoofvlees gemaakt met tomatensaus, en dan hoef je alleen nog maar pasta erbij te koken. salade en klaar.
Wat ook lekker is, is vis (zalm, witvis, maakt niet uit) lekker kruiden en dan in ovenschaal, meng een potje rode pesto met een potje creme fraiche en gooi dat erover heen, geraspte kaas, 20 min op 200 gr en hmmmmmmmmmm... salade erbij, rijst/pasta of couscous, en klaar!
succes
Katja

Rieke

Rieke

11-05-2009 om 14:19

Wat ik wel eens maak

voor een groter gezelschap;

stoofvlees met pruimen op sap erdoor, serveren met wilde rijst en bv wortelen en komkommersalade.

risotto rijst met gerookte kip in reepjes( bij AH verpakt als kip fumè) daardoorheen een of twee mango's in stukjes, en bosuitje erdoor. Dus ook eenpansgerecht. lekker met stokbrood en salade.

Beide gerechten zijn makkelijk een dag van te voren klaar te maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.