Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Shifra

Shifra

31-07-2010 om 14:28

Dimsummen of thais eten in amsterdam

wie o wie weet een adresje waar je of lekker kan dim summen of heerlijk kunt Thais eten in A'dam?
shifra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

01-08-2010 om 12:26

Wij...

...gaan traditioneel naar Dim Sum Court op de Zeedijk. Spotgoedkoop (voor 8 euro een uur eten), maar de kwaliteit wisselt wel eens en voor de gezelligheid moet je we zeker niet heen. Maar voor de kinderen en mijn Engelse vriendin is het altijd weer feest
Ze hebben dimsum, noodles, rijst, soepje (neppe haaienvin, prima te eten), diverse vlees en groente, allemaal erg betaalbaar en gepresenteerd in buffetvorm.
Er schijnt er ook eentje te zitten op het Rokin, die moet ik nog eens uitproberen.

S@s

S@s

01-08-2010 om 20:07

A-fusion, lekkerrrrrrr!

Ik ben laatst bij A-fusion geweest. Ook op de zeedijk. Vanaf station zit het aan het einde aan de rechterkant. Errug lekker en niet zo vlug-vlug als de andere tenten daar.
de pannekoekjes met eend zijn gweldig. Eigenlijk was alles lekker. En de bediening heel lief.
Johannes van Dam gaf eens een 9, geloof ik.
http://www.iens.nl/restaurant/6513/amsterdam-a-fusion
Veel plezier!

Shifra

Shifra

01-08-2010 om 20:19

Leuk,

jullie tips! Ik ga er kijken deze week. bedankt,
shifra

De buurvrouw van

De buurvrouw van

01-08-2010 om 21:06

Het allerbeste thaise restaurant

zit aan de Johan Huizingalaan. Niet in het centrum van de stad, helaas. Ik kan het weten want ik woon ernaast. Ik zou er wel iedere dag willen eten

Nam tin

Een restaurant dat meen ik van oudsher onder Chinezen bekend is om zijn dim sum is Oriental Palace (als ik het goed heb) in de Damstraat/Oude Hoogstraat (de een loopt over in de ander, ik weet nooit wat nu waar zit). Maar dat restaurant zit op zondagmiddag vaak snel vol en in dat gat is Nam Tin gesprongen, een joekel van een restaurant aan de Jodenbreestraat. Veel keuze in dim sum, en die serveren ze geloof ik elke dag van 12 tot 5 (Oriental Palace maar tot 3 uur meen ik).
Wel duurder dan de tip van Fladder. Vandaar mijn algemene besparingstip voor Chinees eten: drink er Chinese thee bij ipv frisdrank of bier. Dat kost een habbekrats per pot en wordt gratis aangevuld (parkeer de lege pot aan de rand van de tafel met het deksel omgekeerd, er verschijnt na enige tijd vanzelf een nieuwe pot). Thee bevat bovendien geen calorieën, dan kun je dus mooi een extra har kau nemen.
Eet smakelijk

Groeten,

Temet

Shifra

Shifra

02-08-2010 om 22:04

Uiteindelijk

werd het vandaag een thais restaurant,Chao Phraya, op de nieuwmarkt, ook lekker! Zelfs al snel piepende jongste van 12 vond de mie met garnalen lekker. Een unicum.
Oriental palace heb ik inderdaad voorbij zien komen Temet,erg groot zeg.Ik heb nog erg aan al jullie tips gedacht terwijl ik overal rondliep, wat is OOL toch een geweldig medium.
Ik sla ze allemaal op,erg bedankt,
groet van Shifra

Shifra

Shifra

02-08-2010 om 22:06

A fusion

... op de Zeedijk werd trouwens volgens mij verbouwd.Het was daarom net gesloten.
groet van Shifra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.