Getest! De meest hippe en kidsproof slaapbank, die ligt als een boxspring (en met kortingscode!)
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

anoniempje

anoniempje

04-02-2009 om 20:53

Dillema, huis bijna klaar maar ik wil hier weg..

Ik zit met een voor mijn gevoel groot probleem; wonen sinds een jaartje in dit huis en begint nu pas zo'n beetje klaar te zijn met opknappen, de hoogstnodige dingen dan. Manlief had een heel druk werkjaar dus er bleef geen tijd over voor klussen,En de klusjesman stelde ook steeds een klus uit. Nu is er dus wel tijd en er wordt volgende week groot dakraam in zolderkamer gezet, ( er zat piepklein raampje is en erg weinig frisse lucht en donker voor onze dochter die daar slaapt).Ook is er een bad geplaatst in badkamer, en grote inbouwkasten in slaapkamer, vaatwasser en apparatuur aangesloten. De eerste maanden was het dus erg behelpen. Maar nu komt het; we hebben dit huis als tusssen oplossing genomen, maar deze plaats is niet waar ik wil blijven. Was echt tijdelijk, voor een jaartje of zoiets. Dus door omstandigheden zijn alle werkzaamheden pas heel laat van start gegaan. En ik wil hier eigenlijk wel weg, wordt er niet blij van. We hebben dan nog wel geen ander huis maar wil aktief zoeken in de regio waar ik wil wonen. Maar het is zo vervelend dat het huis nu pas een beetje leefbaar is en je dan al weer verkassen wil. Maar zo hebben we het wel afgesproken, ik ben alleen akkoord gegaan met dit huis op voorwaarde dat we zodra er iets anders kwam, we weg zouden gaan. Nu is het al weer een jaar verder en ik wil nog steeds graag weg hier. Zou aktief naar iets anders willen gaan zoeken, alhoewel dat niet makkelijk is in dat gebied. Waar kies je voor; toch maar blijven omdat je zoveel werk ik een huis hebt gestoken of toch zo snel mogelijk weggaan? Want wanneer is het dan wel een goede tijd om te vertrekken? Als je nog een jaar van je bad en dakkapel hebt genoten ofzo?
Ik vind het ondanks onze afspraak met man toch moeilijk ter sprake te brengen...
groeten, A

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

04-02-2009 om 21:26

Vraag

Waarom zoveel klussen in huis als je na een jaar toch weg gaat?
Ik kan dat alleen maar begrijpen als je denkt dat door die toevoegingen het huis beter verkoopbaar wordt.
En dan heb je het echt voor de verkoop gedaan, hoef je er zelf niet van te "genieten".
Dat doe je in het volgende huis wat dan wel voor langer dan een jaar is.

MaximeM

MaximeM

05-02-2009 om 15:22

Idd verkoop?

Hoi,

Als je het met winst kunt verkopen (in ieder geval de kosten eruit kunt halen) dan kan je toch verkassen? Maar het kan inderdaad ook zo zijn dat je man even een jaartje rust wil. Maar, als jullie dit vorig jaar zo zijn aangegaan (dit huis alleen als tussenoplossing) dan is het toch niet zo gek dit nu aan te kaarten? Jullie hadden het toch ook zo afgesproken?

Mag ik je even een extra vraagje stellen? Wij hebben ook een zolderkamer met klein raampje en ben al een paar keer aan het speuren geweest hoeveel het totaal zou kosten hier een groter dakraam in te zetten (heb nog geen offerte van een klusbedrijf hoor) maar ik zou wel willen weten hoe groot jullie raam was wat je erin hebt laten zetten en wat de kosten waren, en of je tevreden was, want een klusjesman op referentie heb ik het liefste (ik woon in midden nederland, waar komt de klusjesman vandaan?)

Alvast bedankt,

Maxime

Tinus_p

Tinus_p

06-02-2009 om 09:55

Eerlijk zijn

A:
"Ik vind het ondanks onze afspraak met man toch moeilijk ter sprake te brengen..."
Toch is dat wat je moet doen. Dat is namelijk EERLIJK; je kunt niet met je verhuisplannen blijven rondlopen zonder daar met je man over te praten.
Of het verstandig is of niet kan ik moeilijk beoordelen, maar het verbaast me wel: Je koopt een huis niet met het idee om er na een jaar weg te gaan.

kaatje43

kaatje43

07-02-2009 om 17:12

Als je er niet gelukkig bent

Moet je het met je man overleggen en actief naar een ander huis kijken. Jammer dan van alle moeite die je erin gestoken hebt. Misschien is het hierdoor beter verkoopbaar, dan is het toch niet voor niets geweest. Als je nu niet gelukkig bent in het huis/wijk dan word je het ook niet hoor. En niemand wordt daar dan blij van.

anoniem

anoniem

08-02-2009 om 21:27

Geen koophuis

Helaas is het geen koophuis dus daarom dit dilemma.
Alles wat we erin stoppen krijgen we er niet meer uit, qua winst. We hebben, of ik heb, gewoon de verkeerde beslissing genomen. Wist niet van tevoren dat ik het daar echt zo onprettig zou vinden. Maar ja, gedane zaken.. Ik heb wel van tevoren gezegd dat dit niet mijn keuze zou zijn voor langere tijd. Maar als je in het huis zo weinig comfort hebt, dan is het moeilijk om niet te klussen. Gelukkig geen hele verbouwing, maar het tikt toch aan, vloeren, wanden, badkamer etc. Omdat we niet weten wanneer er een ander huis op ons pad komt toch het huis wat prettiger gemaakt. Maar niet van harte, merk ik. Zal je ooit nog nog ergens wennen als je het vanaf het begin weerzin voelt om ergens te wonen? Soms geloof ik gewoon niet dat ik gekozen heb voor deze woonplaats, ook al is het tijdelijk. Erg he?
Vlaag van verstandsverbijstering vermoed ik.
Maar daar zit je dan, en daar wordt zeker niemand blijer van...

Even voor maxime; ik heb gewoon via via in de buurt deze klusjesman geregeld. Zo heb je gelijk referenties. En we betalen 300,- voor het inzetten van 2 grote tuimelramen . Maar de ramen hadden we zelf al, dus het bedrag is arbeidsloon, dagje werken.

MaximeM

MaximeM

09-02-2009 om 10:43

Goh

Tja, als je het er echt niet naar je zin hebt dan moet je gewoon gaan en je verlies nemen. Langer blijven zitten omdat je "moet" genieten van je investering slaat dan ook nergens meer op. Kijk rond en zoek naar een andere leuke huurwoning, of misschien lukt woningruil wel (met zo'n mooie opgeknapte woning moet dat wel lukken)

Succes
Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.