Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dillema aanvaarden huurwoning

AnnaPollewop schreef op 15-03-2025 om 14:03:

Mijn enige zorg bij je dilemma is de vraag hoe lang je deze woning kan blijven huren, je geeeft aan dat het particuliere huur is en kan die verhuurder dan niet ineens de boel verkopen en dat je dan op straat staat?

Koop breekt geen huur, dus als de huidige eigenaar besluit te verkopen, gaat de huur over op de nieuwe eigenaar.

Ik zou kiezen voor de woning die je nu hebt, in een fijne wijk. Goedkoper en groter is leuk, maar de vraag is hoe lang dat nog nodig is en of je dan niet ook minder huurtoeslag krijgt. En als je kinderen het ook niet willen, lekker blijven zitten waar je zit.

ik zou niet naar een achterbuurt gaan wonen, er is altijd wel iets aan de hand, ik spreek uit ervaring. 

RoodVruchtje schreef op 14-03-2025 om 07:36:

[..]

Denk dat dit ook afhankelijk was van waar je woonde. Ik kreeg mijn 1e huurwoning nl destijds wel op mijn 19e toegewezen en ben nu 58.

Ik ben 46 en in mijn tijd was de gemiddelde wachttijd voor een huurwoning 16 jaar in de gemeente waar ik woonde. Echter konden mijn zus en ik ieder een 3 kamer appartement kopen (die van mijn zus was van origine 4 kamer). 

Een jaar of 3 later kocht ze een eengezinswoning met 4 slaapkamers en een zolder.

Forever53

Forever53

16-03-2025 om 15:53 Topicstarter

Anoniem007 schreef op 15-03-2025 om 15:01:

ik zou niet naar een achterbuurt gaan wonen, er is altijd wel iets aan de hand, ik spreek uit ervaring.

Ja..je hebt helemaal een punt. Net nog even een rondje gelopen. Maar nog steeds geen goed gevoel😔

Forever53

Forever53

16-03-2025 om 15:58 Topicstarter

Vroeger had je in deze gemeente heel snel een huurhuis. Nu is dat net als andere steden met een langere wacht tijd. Als ik had geweten hoe mijn leven zou verlopen.  Had ik me al veeeeel eerder ingeschreven. Maar ja. Soms weet je niet hoe je leven verloopt en gebeuren er dingen die je nooit had verwacht.
Het is nu ook zo dat ik de beslissing alleen moet maken. En dat is prima. Maar als je dan de verkeerde beslissing maakt. Je kan niet meer terug.

En had me dit weekend ook bedacht. Ik woon nu 20 jaar in deze buurt.  Daarvoor even een andere buurt en daar weer voor in deze buurt.  Dat ik 20 jaar geleden hier weer terug kwam. Voelde dat als thuiskomen. Dat gevoel kan ik me nog zo goed voor me halen en voelen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.