Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karin

Karin

11-02-2009 om 12:22

Dilemma; terug naar vorige manege of niet?

Hallo

Ik zit al weken met een dilemma; mijn kinderen zaten op een leuke manege, veel georganiseerd, BBQ, wedstrijden, leuke vriendinnetjes, uitjes, en wij ouders hadden er ook lol in, zatet er ook graag, en veel contact met de mensen.
Keerzijde was dat er twee mensen tussen zaten, lesgever en iemand van het bestuur die het minder gezellig maakte, veel gezever, veel geroddel.Ook een stel ouders die veel aan het stoken waren.
Afin, wij gingen verhuizen dus hebben voor een manege in de buurt gekozen. Hebben er zelf twee uitgeprobeerd.
Nu,jaartje verder, blijkt dat iedereen de oude manege nog steeds mist. Het was ook reuze gezellig ondanks die paar zeikerds, zeg maar.
De maneges hier zijn eerlijk gezegd niet erg gezellig, geen bar, of kantine, alleen automaat voor snoep en fris.
Manege zelf( prive bezit) en ouders organiseren hier niets. Wel wedstrijden maar er is verder geen sjeu aan.
Er is onderling weinig lol of contact zo te zien.Mijn kinderen vinden het paardrijden wel leuk, maar verder zitten ze gewoon te wachten op elkaar( ze lessen na elkaar) totdat ze weer naar huis gaan, spelen daar eigenlijk niet zoals op de vorige.
De oude manege was een stichting, dat scheelt misschien ook. Maar helaas is hij wel 30 km verder gelegen. Zouden dan met de auto of OV naar toe moeten gaan.
Positief punt is dat ik hoorde dat alle zeurpieten of zijn ontslagen of zelf weggegaan zijn, goed nieuws dus!
Nu komt het dilemma; zullen we gewoon terug gaan naar de oude manege?? Het was echt zo leuk daar! Maar verder reizen.
Of zullen we het er maar hier mee doen, en het beste er van maken? Ze zitten hier nu een klein jaar op.
Meningen gevraagd!

groet, Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als je het er voor over hebt

en het geen probleem vindt om 30 kilometer te rijden...zou ik zeggen....doen!!!!

Maylise

Maylise

11-02-2009 om 17:48

Wat weegt zwaarder

Ik denk dat je voor jezelf af moet wegen of de extra kosten en tijd op wegen tegen de grotere gezelligheid.
Is de eerste manege trouwens ook kwalitatief beter? Krijgen ze daar beter les? Dat is ook belangrijk om naar te kijken.
Zelf weet ik niet of ik het zou doen. Hoe is de route er naar toe? Hoeveel tijd zal je extra kwijt zijn? Is het een makkelijke weg die je in 20 minuten maximaal af kan leggen of ben je wel een half uur onderweg? Kan je die tijd ergens vandaan halen?
Als ik de tijd zou hebben om de hele zaterdag of woensdag middag met de manege bezig te zijn dan zou ik het misschien wel doen.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.