Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marja

marja

02-05-2009 om 11:42

Dilemma! Feest op onhandige dag

Getver, ik zit echt met een dillemma. Vrienden van ons zijn 25 jaar getrouwd en houden een bruiloft op een maandaavond. Voor ons betekend dat na een werkdag, nog ruim een uur rijden om op het feest te zijn dat tot half 1 duurt. Als alles een beetje meezit liggen we rond 2 uur in ons bed. Normaal duiken we er rond 10 in, de wekker gaat hier om half 7 weer. Ik weet gewoon niet wat ik moet. Niet gaan is geen optie, het zijn goede vrienden, maar wel gaan daar doe ik mezelf geen goed mee, dan ben ik de volgende dag echt geen mens. Mijn vriendin zei al, dan neem je toch de volgende dag vrij om bij te slapen. Nou ten eerste gaat dat niet, maar al zou het gaan, ik vind het zonde om een vrije dag op te nemen alleen maar om bij te slapen. Wat moet ik (we)doen ? Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

02-05-2009 om 11:46

Niet tot het eind blijven

Een feestje op maandagavond... Ik denk dat veel mensen dan vroeger weg gaan dan het moment 'einde feest' dus dat kun je gerust doen zonder je opgelaten te voelen!

Tonny

Roos Vicee

Roos Vicee

02-05-2009 om 11:52

Hier nog niet zo lang geleden gehad

Niet helemaal het zelfde, maar wel met dezelfde elementen erin.
Wij zijn wel gegaan (moesten ruim 2 en een half uur rijden) maar zijn niet gebleven tot het laatst maar eerder weggegaan. Het werd toen nóg wel laat, maar niet zo vreselijk laat als dat het anders geworden zou zijn.
Uiteraard zit je meer in de auto dan dat je er bent, maar je hebt wel je gezicht laten zien en je hebt jezelf ermee om er langer te blijven.
Ik zou dus zeker wel gaan maar eerder weggaan.

angel3

angel3

02-05-2009 om 11:53

Eens met tonny

ik zou ook niet tot einde blijven... gewoon weg wanneer je wil. En als het een topfeest is kun je altijd besluiten dat je wel blijft en dan die brakke volgende dag op de koop toeneemt (eventueel uurtje later beginnen op werk als dat kan .
Maandag is een rare dag voor zo n feest........

Tinus_p

Tinus_p

02-05-2009 om 13:22

Weinig vreugde

marja:
"Niet gaan is geen optie, het zijn goede vrienden, maar wel gaan daar doe ik mezelf geen goed mee, dan ben ik de volgende dag echt geen mens."
En hoe erg is het om een dag 'geen mens' te zijn?
Er klinkt weinig vreugde en voorpret in je bericht. Alsof je sowieso gene zin hebt in dat feest. Maar is het een optie om WEL tot half 1 er te zijn, even goed los te gaan, en dan een dagje op je werk wat halfslapend rond te dazen?

Je gezicht laten zien

Om met anderen uit de vrijgezellendraad te spreken: ben je bedoeld als stoffering voor het feest, of word je geacht het naar je zin te hebben? Hoeveel zin heb je eigenlijk in dat feest?
IMHO wordt het fenomeen "je gezicht laten zien" door sommigen nogal als sociaal drukmiddel gebruikt. "Dat heb je toch wel voor je vrienden over..." Nee, als je niet voor je plezier gaat en het je kennelijk zoveel energie en stress kost, moet je je ernstig afvragen of dat gezicht-laten-zien echt zoveel waard is.

liora

liora

02-05-2009 om 14:09

Dag ruilen

Hoi,

Werken jullie beiden full time of kunnen jullie anders je roostervrije dag een keertje omruilen?

Liora

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2009 om 16:24

Sluit me aan bij tinus

Hoewel ik zo´n laat feest op maandag wel wat onhandig vind ben ik van het slag die liever met lodderogen zit bij te komen op het werk dan halverwege de avond afhaakt. Ik kan dan ook wel wat hebben als het om slaapgebrek gaat. Als dat voor jou niet opgaat zou ik gewoon bij voorbaat al zeggen `gefeliciteerd met jullie huwelijk, ik vind het erg leuk om erbij te zijn, maar hopelijk vind je het niet erg als we wat eerder weggaan.´ Geen ingewikkeld gedoe meer als je rond 10 afscheid wilt nemen, ze zijn immers al op de hoogte.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2009 om 21:30

Vrije dag na een feestje

Ik begin misschien een oude taart te worden, maar als ik van te voren weet dat we een groot feest krijgen dan neem ik de dag erna het liefst vrij als ik die ruimte tenminste heb. Ik kan dan wel tegen een stootje als het om slaapgebrek gaat, maar alles bij elkaar hakt zo´n feest er tegenwoordig toch wat in en dan is een vrije dag best luxe.

Holiday

Holiday

04-05-2009 om 18:42

Om 23 uur lekker naar huis

Ik zie meerdere reakties in de trant van "dan maar een dag suf op je werk zitten". Ik weet niet wat voor werk jullie allemaal doen...hopelijk zitten er niet al te veel chirurgen en zo tussen..

Ik wil maar zeggen, dat kan niet bij iedereen, een dag suf op je werk. En sommige mensen kunnen er gewoon echt niet tegen, tegen zo weinig slaap.

Ik zou zelf wel gaan, maar op tijd terug naar huis. Een uur rijden? Dan zou ik rond 23 uur vertrekken. Niemand is verplicht om tot half 1 te blijven hoor.

Petr@

Petr@

05-05-2009 om 16:06

Ik zou

gewoon gaan, op tijd weer naar huis gaan en de volgende dag gaan werken. Hoe vaak komt dit nou voor dat vrienden op maandag iets vieren?

Ben je er inmiddels al uit?

gr.
Petr@

Tinus_p

Tinus_p

05-05-2009 om 20:35

Holiday

Holiday:
" Ik zie meerdere reakties in de trant van "dan maar een dag suf op je werk zitten". Ik weet niet wat voor werk jullie allemaal doen...hopelijk zitten er niet al te veel chirurgen en zo tussen.."
Juist bij chirurgen maak ik me weinig zorgen -die zijn gewend om te bikkelen en om ook met slaapgebrek en andere ongelegen tijden te snijden

Serieus; veel mensen doen werk waarbij je je soms een niet-zo-heldere dag kunt veroorloven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.