Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dikke bovenbenen, gek word ik er van!

Ik word dus helemaal stapel dol van mijn dikke bovenbenen. ik pas in geen enkele broek en winkelen is echt een dramatisch gebeuren. Wie heeft er een goede tip waar wel broeken te koop zijn die los zijn op de bovenbenen? Ik heb wel een smalle taille, maar direct boven mijn knieen; plof, dik. Of heeft er iemand goede tips hoe ik er van af kom?

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

07-07-2009 om 09:56

Vermaken

de broek kopen op de knie dat het daar goed zit en vervolgens gelijk door naar de kleermaker om het af te laten spelden en in nemen.

Dan wordt het stukken mooier dan als ik het zelf zou doen. En ik ben overgestapt op veel rokken en jurkjes.

Leggings en jurkjes

Ik zou zeggen: veel leggings met jurkjes/rokjes. Dat past misschien beter.

marie

marie

07-07-2009 om 12:52

Elastiek in taille

Hallo
Ik weet niet welke kledingmaat je hebt, maar ikzelf met (maat 48) koop het liefst broeken met elastiek in de taille.
Tegenwoordig slaag ik meestal wel bij M&S, C&A en Miss Etam.
succes

Dorry1

Dorry1

07-07-2009 om 13:04 Topicstarter

Veel reacties!

Jeetje, al veel reacties.

Nou, Amk, ik kan geen enkele broek vinden waar mijn benen inpassen in een normale winkel. Mijn bovenbenen zitten er superstrak in en kan daardoor de broek niet hoog genoeg krijgen. Het kruis hangt dan te laag en daardoor kan ik mijn benen niet bewegen. Dus vermaken kan ook niet. Je kunt er geen stuk bijmaken. En ik heb ook nog eens lange benen dus als ik iets vind is het te kort.

Ik heb twee verschillende maten M (38) boven tot de taille en broeken 44 (of soms nog groter want ik kan er niet in). Als ik dan een broek heb die past is de taille zo wijd, die staat dan helemaal open. Maar als ik dat laat innemen, dan is de 'instap' van de broek (bij de gulp zeg maar) zo smal dat ik er niet meer in kom.

Ook bij de winkels door Marie genoemd kan ik niet slagen.
Er zitten gewoon dikke bulten op mijn bovenbenen.

Maar inderdaad Pilar, leggings en jurkjes staan me het beste. Zeker als de taille smal is dan lijk ik superslank. Maar ik wil gewoon een broek!!

Dorry

evelien1

evelien1

07-07-2009 om 13:08

Ik herken het probleem

Ik koop sinds kort mijn broeken bij Jola Mode(zie margamode op internet). De broeken zijn hier niet duur maar hebben meer ruimte voor boven benen. Merken Sosoire en City life. Ik heb nu maat 40 en 32 gekocht.

Ik houd nog wel wat ruimte over bij mij rug maar veel minder dan als ik maat 42 zou moeten kopen van een ander merk.

Succes.

Evelien

M&s

Ik herken het probleem ook, heb het zelf ook. Van boven maat 38 en mijn bovenbenen maat 44. De enige broeken die ik altijd pas (soms loop ik tegen een mazzeltje aan)zijn de broeken van m&s. Daar hebben ze spijkerbroeken (en ook andere stoffen broeken soms) voor élk model vrouw. De broeken die ik draag zijn van fitt-jeans en hebben gekleurde letters (rood, lichtblauw of wit) aan de binnenkant van de achterste broekband. Als je bij een m&s naar de spijkerbroekenwand/kant loopt zie je een aantal 'vormvoorbeelden' in plaatjes getekent (zeg maar vrouwensilouetten van heup,taille). Daar zit 1 plaatje bij van een dame met smalle taille en brede heupen/bovenbenen. En die moet je hebben dus.
Het heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik deze broeken ontdekte en ik was ook al enigzins 'hopeloos' óf er zat stretsch in (extreem veel en dat tekent erg op die bovenbenen, is geen gezicht dus..) of ze waren écht extreem wijd voor de taille. Als ik het goed heb zijn de broeken van m&s er ook nog in verschillende lengtematen.
Vóordat de lage taille's 'in' waren kon ik veel makkelijker broeken kopen...door de hogere taille kon ik er wel in, ook als de taille smaller was....
Momenteel met dit zo/zo weer draag ik zo'n broek en dan met omgeslagen pijpen. De maat die ik neem zit redelijk ruim op mijn bovenbenen. De taille is (alsnog) enigzins te wijd, maar niet onoverkomelijk(en ik ben het gewend tenslotte), daar draag ik een riem om en die zorgt dat de broek niet zakt. Bij mijn 'onderbuik', de ruimte rond de gulp zeg maar, is ie ook te wijd en dat vindt ik het lastigste...(minst mooie) aan dit model, daar mocht ie wel wat smaller zijn. Maar afijn, hij pást!!!
Soms hebben ze ook dunne zomerbroeken of katoenen broeken of kortere broeken in dit model, maar daar moet je wel snel bij zijn, vaak is dat maar 1 broek in elke maat. Vorig jaar hadden ze een hele leuke zwarte zomerbroek en die zat zo goed dat toen ze een nieuwe lading binnen hadden (dezelfde broek dus) ik er meteen nóg 1 gekocht heb...die ligt nog amper gedragen in de kast. Dus ik heb nog reserve zeg maar...
Dus op naar h&m zou ik zo zeggen.
groeten albana

Dorry1

Dorry1

08-07-2009 om 09:37 Topicstarter

Er is dus nog hoop

Maar Albana, je bedoelde M&S? Je zegt aan het einde H&M, nou daar pas ik echt werkelijk nooit in. Of het moet een joggingbroek zijn hahaha.
Ik ga eens kijken bij m&s (Marks and Sparks)

Dorry

Millenia

Millenia

08-07-2009 om 15:36

Mijn billen en benen

zijn ook een stuk zwaarder dan de rest van mij en passen prima in broeken van Angels. Te koop in speciaalzaken en in ieder geval bij Peek en Cloppenburg. Ik hoef bij deze broeken zelfs geen riem om. Daar hoef ik bij andere merken niet om te komen, die zitten steevast veel en veel te wijd om de taille, omdat ik een extra grote maat (42 tegenwoordig) nodig heb voor de rest van mij. Ter oriëntatie: de rest van mij past in de maten 38 en 40.

An

An

08-07-2009 om 17:50

Ja!

Angels dus, die pas ik ook. Verder slaag ik nog wel eens bij de miss etam.

An

M&s

Dorry,

Albana moet het maar met zekerheid zeggen (want zij noemde de winkel) maar ik denk dat zij met M&S niet Marks & Spencer bedoelt maar M&S Mode (of heb ik het mis, Albana?). Dat je niet voor niks gaat.
Wat ook handig is: een goed zittende broek (laten) namaken. Dat deed ik vroeger zelf wel eens als ik moeilijk iets naar mijn smaak kon vinden.

Vonda

Monique D*

Monique D*

08-07-2009 om 21:19

Ook ik moet goed zoeken naar een leuke broek..

..en ik slaag wel bij Bristol of C & A. Wel moet ik goed zoeken!
En ja, ik zit wat mijn bovenbenen/buik betreft tussen maat 46 en 48. Daarboven is het een stuk lager..

M&s en extreem

ja, ja dorry ik bedoel m&s. Die 'angels' ken ik ook....maar daar pas ik niet in. Dat is leuk voor mensen die 1/2 maatjes van boven/onderen verschillen. Maar als je zo van boven/onderen extreem verschilt is het geen optie, maar je kan het proberen...(of dat angels moet de colletie hebben uitgebereid??).
Juist het extreme verschil dat ik heb en dorry blijkbaar ook zorgt voor problemen. En als ik afval (wat nu zeker nodig is) heb ik nog steeds hetzelfde....alleen heb ik dan van onderen 42 en van boven 34. Toen ik zwanger was had ik nog de 'gewoonste' maat...
Ik kan ook nooit 'setjes' kopen. Je weet wel dat je een rok koopt met een blousje erbij ofzo of een rok met een jasje.En bikini's of badpakken zijn ook erg moeilijk (kleine B-cup en 70 omvang en onderste broekje maat 44...)Gelukkig is dat nu over met die 'setjes' die je zelf kan samenstellen. De broeken van miss etam pas ik doorgaans wel, maar die zijn teveel 'stress'. Dat staat ook werkelijk belachelijk bij mij, dan ben ik net een worstebroodje.En bij de taille zijn ze nog mijlenver te wijd.
Ja,ja 't is niet anders....erfelijk belast. Mijn oudste dochter heeft het ook, maar gelukkig heeft die het minder extreem dan ik (en mijn moeder en oma etc.), haar heupen zijn in aanleg al minder breed dan die van mij. Als ik aan de onderkant maat 42 heb steken mijn heupbotten al tegen het vel. Slanker dan maat 42 van onderen kan ik dus nevver nooit niet worden (of ik zie eruit als een anorexia-patiënt).
groeten albana

Lipoedeem

Dorryl,

misschien heb je lipoedeem? Ik kwam het laatst tegen, echt een eye-opener.
Ik herken het probleem. Heel vervelend kan zelden een mooie broek kopen. Bij Ulla popken lukt het nog wel eens iets te vinden. Heb dan nog altijd wel die ruime taille, maar met een riem is dat redelijk op te vangen.

groet,

Bollie44

Dorry1

Dorry1

09-07-2009 om 17:57 Topicstarter

Huh?

Veel herkenning, gelukkig, maar een oplossing...
Miss Etam word ik niet vrolijk van (sorry). En een lipoedeem, wat is dat? Oe, heb even gegoogled, had ik beter niet kunnen doen. Nee, zo erg is het gelukkig niet. Ik vrees alleen dat het een erfelijke kwestie is. Alleen heeft mijn moeder er ook nog een buikje bij, dus er niet zo'n last van. Mijn tantes hebben ook hetzelfde probleem, maar de mode voor deze leeftijdsklasse is niet zo mijn ding. Ik wandel wel 3 x in de week en doe ook 1x per week aan ballet. Maar die benen blijf ik houden.
Ik heb toch het idee dat het ook de mode is; broeken van enkele jaren terug (uit de oude doos op zolder) pas ik wel. Toen had ik er niet zo'n last van.

Dorry

Ben je dan

Ben je dan ook al naar m&s mode geweest?? En nee, miss etam vindt ik ook niet écht wat........
Ik vondt dat googelen op lipoedeem wel een eye-opener, maar zó erg is het bij mij nu ook nog niet, maar ik had er nog nooit van gehoord. Heb trouwens ook nooit klachten qua vermoeide benen en aanraakpijn dat als kenmerken genoemd worden. En ik sport ook nog...en heb 'actief' werk, waarvoor ik behoorlijk moet lopen.
En ja, ik heb ook het idee dat het aan de 'huidige mode' ligt dat we niks meer passen. Ik heb ook nog oude broeken (model kan écht niet meer, hoog, smal toelopend naar boven en vreselijke strakke pijpen aan de onderkant.)en die kan ik nog wel aan...
Ben ik even blij met m'n spijkerbroeken van m&s. Dat een model na laten maken heb ik ook wel 's gedaan. Als de oude broek uit elkaar kan, kan dat in principe.(Moet de oude dus erna wel weg). dan gebruiken ze de oude broek als patroon.
groeten albana

Dorry1

Dorry1

09-07-2009 om 20:13 Topicstarter

M&s nog niet nee

Ik ben nog niet naar M&S mode geweest; moet even uitzoeken waar die hier zit.

Dat Lipoedeem is wel heftig ja. Maar dat heb ik dus niet.
Ik wil gewoon een leuke broek kunnen kopen. Namaken zou ook kunnen. En de hedendaagse mode? Laatst was ik in een jeanszaak de grootste maat was een 28.... duh dat had ik nog eens niet toen ik 14 was! En dan die super skinny modellen. Misschien komt het ook wel doordat ik hele lange benen heb (ben 1,80); waar een broek smal wordt bij je knieeen, dat stuk zit op mijn bovenbenen en daardoor krijg ik hem niet aan! Maar alleen lange modellen broeken passen helpt ook niet helemaal.

Dorry

Dorry1

Dorry1

10-07-2009 om 13:53 Topicstarter

Hoera!

Ik heb een broek; en wel twee zelfs!!!!
Ik ben naar mijn oude vertrouwde Noa Noa geweest en daar hadden ze dus lekkere losse broeken tot op de knie. Zitten ook prachtig in de taille. Niet alle broeken van ze maar wel heel veel. Ik heb er direct een enorme slag geslagen; enige oosterse korte giletjes; één in paars fluweel en ééntje in ecru haakwerk. En twee hempjes, een haarspeld (hun sieraden zijn altijd zo mooi...) en een kittig jurkje in taupe met korte klokkende mouwen.

Dorry blij *Ü*

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.