Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

08-08-2010 om 20:00

Dierenverjager

Achterburen van ons hebben iets in de tuin wat een hoog piepgeluid veroorzaakt. Dochter is er in hoge mate door geïntrigeerd. Niet in de minste plaats omdat ze last heeft van het hoge piepgeluid. Wij dénken dat het een elektronisch signaal is om katten uit de tuin te houden. Wie kent het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

08-08-2010 om 21:51

Even langsgaan?

En gewoon vragen of zij kunnen vertellen wat die piep veroorzaakt, en dan vertellen hoeveel last jouw dochter er van heeft?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2010 om 00:22

Nou..

ik weet niet of dat een handig idee is

Zijn het zulke vreemde mensen dan?

Je kunt toch gewoon vragen, hee buurvrouw, het valt ons op dat jullie iets in je tuin hebben wat een hoog piepgeluid maakt. Ik heb er als wat ouder mens niet zoveel last van, u misschien ook niet, maar mensen die wat jonger zijn en hogere frequenties horen wél.

Denk maar aan die mosquito waarmee hangjongeren worden verdreven.

Ik vind het echt geen rare vraag hoor, het zou me wezenloos irriteren zo'n geluidje.

Dat klinkt inderdaad als een apparaat dat katten uit de tuin moet houden. En als je het kunt horen is het echt afgrijselijk. Ik kwam wel eens bij iemand die het had en het moest van mij direct uit, anders kon ik niet buiten zitten.
Waarom zou je de buren er niet op kunnen aanspreken? Als je er last van hebt?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2010 om 15:56

Berber

Precies Niet alleen onze katten hoor. Ik weet af en toe niet hoe de geest van een kat werkt, maar waarom de héle buurt uitgerekend bij een kattenhater in de tuin gaat vergaderen... Ik heb dus best begrip dat ze een maatregel genomen hebben. Mocht ik er ooit over gaan praten, dan is het ook niet de bedoeling er iets vervelends van te maken.
Ik denk inderdaad dat het iets is zoals het piepgeluid voor hangjongeren. Ik heb het geluid namelijk nog niet gehoord, terwijl ik het alarm in de school naast ons wel meteen hoor, over alle daggeluiden heen. Ik ben nog niet speciaal bij stilte gaan luisteren naar het piepgeluid.

Maxime.M

Maxime.M

09-08-2010 om 19:34

Ken het

Hoi,

Mijn ouders hebben ook zo'n ding, en ik kan het ook horen. Katten bleven en trouwens niet van uit de tuin. Mijn ouders horen het zelf niet (zijn wat ouder en vermoedelijk wat dover).
Ik hoorde het vanaf het begin van de oprit, op ongeveer een afstandje van 15 meter, dus als dat ding richting jouw achtertuin bevestigd is, dan is het zeker te horen, zo'n heel irriterend hoog geluidje. (gaat alleen af als er iemand langsloopt, kat of mens bijv.)

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

09-08-2010 om 19:35

Oh nog wat

voor de duidelijkheid, het ding staat niet meer aan bij mijn ouders...het werkte toch niet.

Maxime

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2010 om 20:50

Nou, toch gehoord

Ik ben vanmiddag iets langzamer langs de tuin van de buren gegaan dan normaal en inderdaad begon het ding te piepen. Waarschijnlijk dus in reactie op mijn aanwezigheid buiten de tuin. Ik begrijp dus dat het gepiep niet constant afgaat, maar zodra een beest of mens passeert.

rosa

rosa

10-08-2010 om 08:57

Geen mollen

Wij hebben zo'n geluidding om mollen te verjagen, maar die piept niet. Je moet 'm in de grond stoppen en het is meer een soort geratel met tussenpozen. Lijkt wel een beetje op een krekel. Het werkt overigens prima!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.