Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Diepte bad

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe badkamer omdat de oude aan vervanging toe is. Badkamer is klein daarom zit ik te twijfelen of ik nou wel een bad zou nemen. Nu douchen we in bad en dat gaat prima, maar ik zit zelf nooit in bad. De kinderen trouwens wel. Maar nu zit ik te denken waarom ik het bad niet fijn vind en dat komt vooral omdat ik het water niet diep genoeg vind. Als ik erin lig steekt mijn bovenlijf er zo'n eind uit dat ik het koud krijg. Ik ga dan af en toe op mijn buik in bad liggen om het weer warm te krijgen! Ligt dat nou aan mij of aan het bad? Het gaat wel beter als ik het bad tot de rand vul maar als ik dan een beetje beweeg klotst het over de rand...

(null)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merel

merel

01-02-2011 om 09:55

Onderuit zakken?

Wij hebben geen bad, maar als ik op vakantie ben en daar is een bad in het hotel,dan ga ik er altijd wel een keertje in. Rechtopzittend is dat inderdaad koud, dus ik zak onderuit en trek mijn benen op. Soms worden dan mijn knieen koud, maar op een of andere manier weet ik die ook wel onder water te krijgen.
Thuis hebben wij ook een kleine badkamer, en onlangs verbouwd, maar we hebben besloten geen bad te nemen. Onze kinderen zijn nu 12 en 15 en hebben er geen behoefte meer aan, niet zoals ze vroeger iedere keer in badje gingen. Ik vind douchen sneller en prettiger, en het is denk ik ook goedkoper. Het kost nogal wat water om zo'n bad te vullen.
Uiteraard denk ik een keer per jaar, als ik het dan eens steenkoud heb in in de winter...oooh had ik maar een bad, dan ging ik er nu in . Maar verder mis ik het niet.
Oh op vakantie vul ik het bad tot iets van 10 tot 15 cm onder de rand, ben je heel groot/lang misschien?

margje van dijk

margje van dijk

01-02-2011 om 10:00

Hmm

Hoe diep ben je zelf?
Het hangt denk ik nogal van je lengte en gewicht af of je lekker onder het badwater past of niet. Een lang mens moet zich opvouwen, en heeft dus uitstekende delen die niet onder water komen. Een zwaar mens heeft een grotere omvang en komt er dus ook bovenuit. Een niet al te groot niet al te zwaar mens past veel eerder in een bad.

Ik heb ook geen bad meer, maar in ons vorige huis mocht ik er graag in liggen. Dan had ik dus koude knieën of voeten (al naar gelang lighouding), en afhankelijk van mijn staat van zwangerschap ook een koude buik.

Maar in niet-zwangere toestand kon ik mijn buik wel gewoon onder water houden.

Het bad was zo'n standaard nieuwbouwhuisbad, ik zou de maten niet weten maar het was ontzettend doorsnee.

Margje

Minet

Minet

01-02-2011 om 10:43

Geen bad

Helaas ben ik ook te 'diep gebouwd' om in een standaard bad geheel onder water te kunnen liggen

WIj hebben nog nooit een bad in ons huis gehad, in dit huis zelfs bewust gekozen voor een prachtige moderne badkamer met een zeer geavanceerde/veelzijdige grote douchecabine waar we allemaal veel plezier aan beleven.
En ja, als ik in een hotel ben, en een bad aantref, dan moet ik er altijd 1 keer in, geniet met volle teugen, en mis hem dan meer tot mijn volgende hotelbad

ishtar

ishtar

01-02-2011 om 11:12

Diepte bad

er zit verschil in de diepte van baden. In ons vorige huis hadden we een vrij klein bad, waar mijn 1.94 lange man toch prima in paste doordat het wat schuin was, en vrij diep. Als je wel graag in bad ligt zou je eens in zo'n showroom in een paar baden moeten gaan zitten/liggen (en je daar een waterlijn bij voorstellen )

Triple

Triple

01-02-2011 om 12:19 Topicstarter

Klein!

Ik ben juist best klein: 1,65 m. Maar wel te zwaar. Ik weeg 75 kg. Ik zal eens gaan proefliggen in een showroom. Want het model bad maakt dus ook wel wat uit.

Hoe dieper het bad...

... hoe moeilijker je er in en uit komt... toch? Waarom dan geen inloopdouche, lekker makkelijk en oogt ook ruim. Ik zou als ik jou was investeren in een fijne douchestraal! Ik heb 10 jaar geleden een bad gekregen en toen de kinderen klein waren was het wel handig. Maar nu ze ouder worden, gaan ze liever douchen. Ik verwacht dat dat gebadder alleen maar minder wordt... en zelf geef je ook al aan dat je niet vaak in bad ligt.

Lynna

Lynna

01-02-2011 om 17:54

Lengte

Kijk ook goed naar de lengte van je bad! Mijn bad vind ik niet prettig, komt omdat het best een groot bad is. Als ik dan in het bad lig, zweef ik ergens met mijn benen. Heel vervelend.

Triple

Triple

01-02-2011 om 20:27 Topicstarter

Jong

Ik ben nog jong van lijf en leden dus dat in en uitstappen zal het probleem voorlopig niet worden. Maar zo'n riante inloopdouche lijkt me ook wel wat!

joep

joep

01-02-2011 om 20:53

Wat in ieder geval niet zo lekker is

is het bad wat wij pas nieuw hebben. Te lang te breed en te vierkant. Ik vond dat mooi staan, maar ik lig niet stevig in (kan gelukkig zwemmen, maar anders) en er moet veel te veel water in, dat krijg/ houdt je niet warm.
Dus het liefst smal, kort en met versmalling halverwege.
Ik heb altijd of alleen een bad, of alleen een douche gehad en wilde eigenlijk altijd hetgeen wat er niet was. Spijt krijg je misschien dus toch wel.

Triple

Triple

02-02-2011 om 13:31 Topicstarter

Joep

Wat jammer dat je spijt hebt van het grote bad. Ik zou in eerste instantie ook denken hoe groter hoe beter. Bedankt voor de tip.

Groot bad

Mijn zwager heeft een groot bad, met zo'n whirlpoolfunctie of hoe noem je dat. Kleuterzoon mocht er een keer in rondpoedelen en heeft zich uitstekend vermaakt. Maar mijn hemel, wat duurde het on-tie-ge-lijk lang voor dat ding een keer was volgelopen. Als je af en toe een keer baddert neem je dat denk ik voor lieft, maar als je elke week in bad gaat lijkt me dat tamelijk ergerlijk, en een vrij kostbare zaak ook.

Groeten,

Temet

Triple

Triple

03-02-2011 om 14:28 Topicstarter

Ruimte

Ik heb dus geen ruimte voor èn een bad èn een douche. Een zwembad als badkuip gaat het ook zeker niet worden. Ik houd ook helemaal niet van die whirlpool en bubbelbadachtige dingen. Dat maakt zo'n enorme herrie als je er vlak naast ligt met je oren!

Polly Shearman

Polly Shearman

03-02-2011 om 17:49

Net iets te groot

ons bad is zalig groot 1 bij 2 meter
maar dat is dus net iets te lang, ik lees nl heel graag in bad, en ik kan net niet met mijn voeten bij de kant en met mijn hoofd boven blijven tegelijk. het is of of.
Dus... ga liggen in de winkel!!!

echt! zo'n bad moet je echt testen, schoenen uit en erin gaan liggen.

schoonmoeder kocht ooit een bad, hele badkamer verbouwd, veel geld in gepompt want ze hield zo van badderen.
Nooit meer in bad geweest want het lag/zat niet lekker.
Ik begreep daar niks van... tot ik hoorde dat ze er niet eerst in had gezeten voor ze het kocht.

groet, pol

joep

joep

03-02-2011 om 19:42

Ga liggen en stel je voor dat er water in zit

Ik heb er ook uitgebreid in gelegen in de showroom. Lag lekker. Helaas is het met water erin toch anders, gladder. Je moet dus met je voeten wel tegen de achterkant aan kunnen, anders kun je niet lezen, maar ook niet rustig liggen.
Er moeten ook geen hoeken in, daar moet allemaal water komen en koelt het ook sneller af. Ik zou echt het miniscuulste badje nemen.

Vera*

Vera*

04-02-2011 om 09:08

Washandje

Iets wat ik vroeger ook voor de kinderen gebruikte is een washandje. Als je op het washandje gaat zitten glijd je niet zomaar naar beneden.

Vera

Warm water

Wij hebben juist niet het minuscuulste badje, maar een flink hoekbad waar ook nu nog drie kinders in passen. Daar lig ik ook graag alleen in en heb geen last van afkoelend water. Preciezer gezegd: ik kan erin gaan liggen en twee uur lang liggen lezen zonder te hoeven "bijtanken". Dat is een kwestie van goed isoleren aan de onderkant van het bad, niet zozeer van een hoekjes vermijden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.