Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dessert voor grote groep

met een groep vrienden hebben we ons jaarlijkse samenzijn met eten. Iedereen verzorgt wat voor het eten (buffet) en dit jaar ben ik aangewezen voor het dessert.

In totaal 31 personen waarvan 17 volwassenen, 14 kinderen. Voor de kinderen komen er ook ijsjes. Iemand anders zorgt al voor kaasplankje. En er is ook al een fruitsalade voor op het buffet.

En ik heb geen idee wat ik kan maken wat ik alleen nog maar hoef te pakken als het moment daar is. Vandaar dat ik jullie hulp inroep. Hebben jullie een idee? Ik ben geen keukenprinses dus graag iets wat altijd lukt Of wat ik kan kopen hahaha

Vorig jaar was er Tiramisu en kwark met fruit. Dit jaar wil ik dan liever iets anders doen.

Alvast bedankt!
Beemer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

09-09-2010 om 11:09

Apple crumble?

Ik heb vorige week voor een groep van 15 apple crumble met een bol vanille ijs gemaakt. Het is even werk om de appels te schillen, maar verder kan het eigenlijk niet mis gaan. Superlekker. Ik denk dat je met twee grote ovenschalen een heel eind komt. Maak het vantevoren en gooi ze ter plekke nog even een kwartiertje in de oven zodat het lauwwarmig is. Bak ijs erbij en smullen maar.

Als je iets wil kopen kun je een buffetje maken met bavarois, petit fourtjes en puddingen in leuke kleurtjes.

suk6

Als er nog rode bessen zijn

voor een springvorm van 30 cm pate brisee maken.
Vulling: 500g aalbessen, ruim 200g suiker, 3 eieren schuimig geslagen (zonder Kenwood of Kitchenaid moeten ze daarvoor gescheiden worden), ruim 100 g gemalen noten (hazel of amandel of combinatie)

Levert een mooie platte taart op, met een aparte combi van zoet en zuur met een knapperige korst. Bakken 170 graden hetelucht 25 min, daarna nog een half uur met onderwarmte. Afhankelijk van de kleuring bovenop eerder of later naar onderwarmte wisselen. Hoe donkerder de taart, des te sneller onderwarmte.

Vera*

Vera*

09-09-2010 om 12:59

Simpel maar een succes

Je hebt nodig: een pak vanillevla, 450 gram gewone kwark en een groot blik ananasstukjes. Met de mixer klop je de vanillevla en de kwark tot een luchtig geheel. Daarbij doe je het sap van de ananas en klopt dat ook nog even door. Als laatste de ananasstukjes erbij doen en even omscheppen. In de koelkast zetten tot gebruik. Het ziet er dan ook gelijk wat spannender uit omdat het weer iets dikker is geworden.
Het is een toetje dat hier altijd een succes is/was en er helaas ook niets overblijft voor de volgende dag.

Vera

Baklava

Ik ben laatst bij een etentje voor veel mensen verrast met een stukje baklava (kant en klaar van de Turk), bosvruchten en lobbig ijs (of wel half gesmolten . Heerlijk was het en ook weinig moeite!!

Makkelijk maar met groots effect

Koop veel verschillend fruit. Druiven, appels, bananen, peren, meloenen, aardbeien. Maakt niet uit, wat er voor handen is. Wat geschild moet worden schil je en snij je in stukjes.

Smelt een flink aantal pure chocolade repen (voor 20 man denk ik 6). Breek de choco in brokken en laat het smelten in de magno of au bain marie. Als het gesmolten is giet je het over de (platte) schaal waar je het fruit over verdeeld hebt. 10 minuten laten afkoelen en smullen maar!

jippa

jippa

09-09-2010 om 22:02

Ook heel lekker en makkelijk

Volle yoghurt en daardoorheen gemalen of fijngehakte pindarotsjes. Heel erg makkelijk en altijd een succes.

Ben ik weer met mijn klassieker....

ijs met marssaus.

Men neme voldoende vanille ijs.

Men smelte voor een man of 8 een stuk of 5 in mootjes gehakte marsen in een kwart liter slagroom (schat ik in, het komt niet zo nauw). Gewoon een beetje roeren en het vuur niet te hoog. Paar klontjes mogen, staat heel authentiek.

Serveer het ijs met de warme saus. Eventueel met nog wat fotogeniek schocoladeschaafsel.....

Zucht. Heerlijk. Het smaakt 10 keer arbeidsintensiever dan het is, dus als je de kans hebt om het 'stiekem' klaar te maken weetje extra zeker dat je indruk maakt met je culinaire kwaliteiten....

Ingrid

Rembrand

Rembrand

10-09-2010 om 09:24

Ingrid.

Het schijnt met Tobelerone ook heel erg lekker te zijn.
M.

Lol rembrand...

Ik had al eerder bedacht dat dit recept zich voor variatie leent. Snickers-saus. Of Bounty. Ik zal de Toblerone ook in gedachten houden!

Ingrid

Tarte tatin

tarte tatin met kaneelijs,

heerlijk simpel makkelijk lekker smakelijk en nog niet zo bekend

Super lekker en succes verzekerd!


http://www.youtube.com/watch?v=owZ8Mm56gZs&feature=fvsr

julan

Sera

Sera

11-09-2010 om 16:48

Tiramisu

Voor een grote groep maak ik graag tiramisu omdat dit makkelijk is om in grote hoeveelheden te maken. Tiramisu moet je wel minstens een dag van te voren maken maar op de dag zelf hoef je er niks meer aan te doen. Op internet staan heel veel recepten. Ik maak meestal een schaal met Tiramisu zonder alcohol en een schaal met gewone Tiramisu (dus met alcohol). Mijn kinderen houden bijvoorbeeld helemaal niet van Tiramisu met alcohol.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.