Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dessert voor ca 15 personen

Binnenkort krijg ik een stel collega's te eten. Ze gaan zelf aan het koken, maar ik heb toegezegd het dessert te maken. HEt gaat om ongeveer 15 mensen. Wat kan ik maken.
Natuurlijk moet het een beetje leuk en heel lekker zijn. Maar ook niet te ingewikkeld om te maken....
Wie heeft er tips?
Suzy. En alvast bedankt......

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

29-10-2010 om 09:31

Hangop

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=15188

Je kunt er veel mee doen, bijv. onderin coupes wat verkruimelde stroopwafel, daarboven hangop en garneren met wat stoofpeertjes. Heerlijk en goed te doen in grote hoeveelheden.

Pudding

met vers fruit er door heen in 2 leuke vormen ?

Choco fruit

Flinke schaal met allemaal vers fruit (druiven, mandarijnen, peer, appels, bananen). 5 repen pure choco smelten (au bain Marie of in de magnetron) en dit over het verse fruit gieten. 15 minuten laten afkoelen (de choco moet weer hard worden) en klaar!

klokje 2

klokje 2

29-10-2010 om 15:43

Tiramisu

Tiramisu? Lekker bij de koffie. Zoek in ieder geval iets uit wat je een dag van tevoren kunt maken. Of kijk eens bij Nigella Lawson, die kan iets heel eenvoudigs maken me groots effect.

Apple crumble inderdaad

Ik steun Sini. Crumble. Bloedsimpel, en erg lekker. Zelf maak ik het recept van Merrilees Parker van de BBC site (bbc.co.uk/food en dan zoeken op apple crumble), wel met meer appel op de hoeveelheid kruimels.

Ik zou dit overigens niet maken als je niet over een keukenmachine beschikt want dan is het kruimels maken relatief veel werk, met de keukenmachine is het zo gepiept (alles in de kom, sikkelmes erop).

Heb met dit toetje al meermalen veel eer ingelegd en het is echt makkelijk. Lekker in combinatie met een bol goed vanilleroomijs.

Je kan trouwens die kruimels zelfs nog van tevoren maken en invriezen (ook handig als je kruimels overhoudt).

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.