Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sticker

Sticker

15-06-2009 om 00:52

Deodorant: stick, spray of roller?

Nadat ik vandaag tot 2 keer toe in de kleedkamer van de sportclub onvrijwillig werd ondergespoten met een deodorantspray en vervolgens een uur lang de smaak van verse limoenen in mijn mond had, vraag ik mij toch af waarom mensen deosprays gebruiken. En dan vooral, waarom spuiten ze hun halve lijf er mee vol, een deodorant is toch voor onder de oksels? Zo lekker ruikt het ook niet, zo'n deo van 2 Euro bij de Kruitvat. Soms zie ik zelfs mensen het op hun kleren spuiten.

Zelf gebruik ik een deostick met een zeer discreet luchtje. Als ik zin heb in wat extra's, gebruik ik liever iets wat daarvoor gemaakt is zoals een eau de toilette of body lotion. Verder lijkt een stick of roller me veel efficienter qua geurbestrijding en minder vervuilend.

Maar goed, zo denk ik erover, maar misschien mis ik wel iets heel geweldigs, omdat ik nog nooit een deospray gehad heb. Dus vertel mij, waarom gebruiken sommige of toch best veel vrouwen (bij mijn sportclub dan...)deosprays?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

15-06-2009 om 07:30

Het enige wat ik kan bedenken....

Misschien droogt het sneller als je een spray gebruikt?Ik heb zelf liever een roller,krijg hoestbuien van sprays.
Groetjes,Bastet

Vic

Vic

15-06-2009 om 09:25

Spray

Plakt minder en droogt sneller.

Iris

Iris

15-06-2009 om 10:29

Vraag ik me ook af!

Ben het helemaal met sticker eens, bah, die vieze deosprays! Moet je eens komen in de kleedkamers na de gym, wat die jongelui allemaal over zich heen sprayen. Vooral doe goedkope.En dan in plaats van even douchen. Vroeger hadden we zoiets voor onse hond als die loops was, dan was er een spuitbus met 'reu-weg', rook net zo! Haha.
Ik kan er ook niet tegen als je het inademt. Mijn dochter van 12 heeft er ook last van, beetje astmatisch ook nog. Ze gebruikt ook een roller.
Bovendien zijn we ook nog eens allergisch voor de meeste deo's. Wat daar allemaal voor troep in zit!
By the way, welke gebruik jij dan?

Vic

Vic

15-06-2009 om 10:42

Rexona

Mijn Rexona kost bijna 4 euro, en ik vind niet dat dat goedkoop is. Ik spray alleen in mijn eigen badkamer, en misschien een heel enkele keer als ik heb gezwommen. Toen ik nog wel eens op een sportschool kwam, douchte ik thuis dus viel dan ook niemand lastig met mijn gespray.
Vroeger heb ik wel eens een roller of stick geprobeerd. Die sticks vind ik rotzooi want dan krijg je echt zo'n laagje over je huid, en rollers duren veel te lang voordat ze droog zijn. Vroeger had je ook alleen glazen rollers (ik weet niet of dat nog zo is) en ik heb er wel eens eentje laten vallen. Wat een troep krijg je daarvan.

neteret mut

neteret mut

15-06-2009 om 12:39

Spray

Heeel vroeger heb ik wel een roller en zelfs eenstick gebruikt. Toen heb ik de spray ontdekt. Zalig. Lekker fris gevoel en snel droog. Maar eerlijk is eerlijk, alleen die uit een glazen flesje ( is me nog nooit kapot gegaan), in de praktijk is dat altijd Fa caribbean lemon. En gebruik het alleen thuis

Tirza G.

Tirza G.

15-06-2009 om 12:41

Nououou

Op de sport die Tirzadochter beoefent, zit De Deo standaard in het assortiment van de sporters. Daar kun je tegen léunen. Volgens mij leren ze op de reclame precies hoe je moet sprayen: langzaam en nadrukkelijk van je elleboog af naar beneden, dooooooor de okselbocht en dan nog effe zo tot aan je onderste rib.
Is je spraytje lekker snel leeg. En goedkoop? Nou, niet bepaald! 4,5 - 5,5 euro is niks.

Tirza

Nely

Nely

15-06-2009 om 13:11

Thuis en op het werk

thuis heb ik wel een spray (dove) maar op het werk een roller zodat een ander idd niet onvrijwillig bespoten wordt met mijn geur en ook vanwege het zuiniger zijn (weet niet of de nieuwe dove in roller verkrijgbaar is namelijk anders koop ik voor thuis ook een roller)

Yta Chalne

Yta Chalne

15-06-2009 om 14:10

Heel simpel

Hier koop ik altijd spray, simpelweg omdat we dan aan één genoeg hebben. Eén deo op het plankje in de badkamer, te gebruiken door iedereen. Ik ga geen rollers en sticks delen, dat gaat me te ver.

Gebruik

Volgens mij zit het probleem meer in de hoeveelheid deo dan in de precieze vorm waarin het op je oksels belandt. Ikzelf heb ook altijd een spray, maar ik kan volgens mij redelijk goed mikken
Een roller vind ik toch wat viezig: de deo vermengt zich feitelijk toch met je zweet, zodat je (als de roller halfleeg is) een soort van mengsel van deo en oud zweet op je oksels smeert?! Het zal wel grotendeels fantasie zijn, maar ik vind het zelf een minder frisse methode.
n@nny

Guinevere

Guinevere

15-06-2009 om 17:45

Nanny

"de deo vermengt zich feitelijk toch met je zweet, zodat je (als de roller halfleeg is) een soort van mengsel van deo en oud zweet op je oksels smeert?!".
Nou, nee. Ik heb de goede gewoonte mijn oksels eerst te wassen. Ik heb nu noodgedwongen even een spray omdat de roller van mijn merk uit het assortiment bleek te zijn. Waardeloos, het voelt ijskoud en ook alsof ik er veel te veel van móet gebruiken. Geef mij maar een lik met de roller.
Waarom hebben sommigen hier eigenlijk een deo op het werk staan?

Werk

deo op het werk, of eigenlijk in mijn tas. Ik ga op de fiets, in fietskleding, kleed me op de WC dan om en spuit een beetje deo precies in mijn oksel. Maar nu ik de post van tirza gelezen heb doe ik dat dus verkeerd.... Toch maar even oefenen dan, om vooral ook goed doooooor de bochte te gaan.

Bastet

Bastet

16-06-2009 om 10:31

Werk

Heb jaren in de verpleging gezeten,en dan is het fijn,zeker op warme dagen,als je even een deo kunt gebruiken halverwege de dag,voor mijzelf,maar zeker ook voor patienten!
We hebben hier in huis allemaal onze eigen deo,overigens,en geen sprays.
Groetjes,Bastet

Tirza G.

Tirza G.

17-06-2009 om 00:05

Egberdien

Goed zo meisje, zo hoor ik het graag. Als inspiratie en visuele instructie kun je naar deo-reclames kijken. Daar doen ze het voor

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2009 om 00:48

Spray

Ik heb rollers gebruikt, maar ik vind het echt niks. Ik vind het niet fris, het voelt niet prettig aan en het droogt ook nog eens niet zo snel. Ik kies met zorg een deospray. Ik wil graag een lekker geurtje. Ik gebruik het alleen ´s morgens in de badkamer. In 99 procent van de dagen kan ik daarmee toe.
Op mijn werk heeft de ´leiding´ moeten ingrijpen wat de sprays betreft. Het liept de spuigaten uit. Voor een groot deel gaat het om de ángst te gaan stinken terwijl dat bij lange na nog niet aan de orde is. De dames moeten het nu in de toiletruimte doen en verhip... daarmee is de spraytic bij velen verdwenen.
Ik zat vandaag in de trein met een aantal stoelen achter mij 1 man. Halverwege komt er een luid bellende ruziemakende jongedame de coupé binnen. Na het gesprek rukt ze haar tas open en begint zich bij te werken. Moet ze zelf weten, als dat even nodig is so be it. Maar wat ik haar wel kwalijk nam is dat ze vervolgens de bus haarspray opentrok en haar lange zwarte lokken daar uitgebreid mee inspoot. Mijn hemel, wat een walm! Ik heb een aantal kilometer manmoedig niet gereageerd, maar toen begon het... kriebelhoest. Het sloeg op mijn keel. Ik ben letterlijk eerder dan normaal naar het balkon gevlucht om maar niet meer in die spraymuur te hoeven zitten. Sorry hoor, maar ik vind dat asociaal gedrag.

MaximeM

MaximeM

17-06-2009 om 08:34

Ook over op de roller

Wij gebruikten altijd spray, maar mijn man gebruikte dan ook zoveel dat de halve slaapkamer vergeven was.... en omdat hij er eerder uit moet dan ik, dook in onder mijn dekbed om de lucht van die spray niet te hoeven inademen. Vervolgens ging hij dus op de badkamer sprayen, maar die is altijd zo nat na het douchen (klein badkamertje dus veel condens). Ach en toen kregen we in het boodschappen pakket van de super de boer een roller en dat beviel wel goed (werkt dus wél als reclame) en zijn we daar op door gegaan.
Vroeger (schooltijd) vond ik rollers onhygienisch, zeker omdat ik er dan wel eens een haar op aantrof (ik had toen nog okselhaar) en vriendinnen had die dan even je roller wilde lenen (BAH...en ik durfde dan niet te weigeren)

Maxime

Tirza,

ik heb inmiddels 3 spuitbussen leeg geoefend, en ik geloof dat ik de slag nu te pakken heb. Ik mag het van manlief alleen niet meer binnen doen, snap je dat nou?

Coco

Coco

18-06-2009 om 11:50

Vic

"Toen ik nog wel eens op een sportschool kwam, douchte ik thuis dus viel dan ook niemand lastig met mijn gespray."
Wat mij opvalt in de sportschool, is dat die jonge meiden juist vóór het sporten gaan sprayen en soms ook nog tussendoor. En inderdaad, daarna dan natuurlijk niet douchen, maar gewoon weer hun strakke spijkerbroek en topje aan. De sprays claimen volgens mij ook het zweten zélf tegen te gaan. Ze zijn kennelijk panisch voor een beetje zweet, terwijl zweet nou juist je lichaamstemperatuur reguleert, dus sporten zonder te zweten is helemaal niet goed voor je.
Ik voel me zelf juist extra voldaan als ik druipend van het zweet onder de douche kan kruipen. Liefst even afspoelen en daarna nog in de sauna, zodat ik goed "uitgezweet" ben en dan de definitieve douche voordat ik mijn gewone kleren weer aantrek. En alléén een beetje deo onder mijn oksels (meestal een roller, maar soms ook spray, maar dan echt alleen een héél klein pufje)

Vic

Vic

19-06-2009 om 12:21

Zweet en stinken

Het valt mij altijd op dat ik van zweet door lichamelijke inspanning (incidenteel sporten of ramen lappen) nooit stink. Moet ik daarentegen een lastig gesprek aangaan of een presentatie houden voor 50 man, dan ruik ik beduidend minder fris (terwijl dat toch lichamelijk niet zwaar is). Daar helpt dan geen spray of roller tegen ;-( Hoe zou dat nu toch komen, en heeft iedereen daar last van?

Pompverstuiver

Ik vind een pompverstuiver het prettigst, al gebruik ik niet elke dag deo.
Rollers en sticks blijven zo ontzettend plakkerig, en een roller maakt ook ruzie met de haartjes daar.
Ik ben anti-spuitbus, in het algemeen al en helemaal bij iets met een luchtje. Met een spuitbus komt er veel te veel en veel te hard uit. Met een pompverstuiver kun je veel makkelijker doseren. Mijn Weledaflesje kost trouwens wel 6,95.

Overigens is er een erg handig methode tegen wolken spray. Gewoon eerst aankleden en dan met de spray onder de kleding de oksels bewerken.
Maar op zich...het zou erg prettig zijn als mensen minder deo's en parfums gebruikten. Dan kon ik heel wat gemakkelijker ademhalen. Wel goed wassen, want lichaamsgeuren vind ik ook niet echt je dat.

Madge

Madge

19-06-2009 om 21:25

Oplossing tegen plakkerige sticks..

.. eerst wat talkpoeder en dan de stick. Werkt het beste/langste en idd minder opdringerig (en beter voor milieu) dan sprays.
Ik gebruik al jaaaren eerst talkpoeder voor het smeren, ook rond borsten en plekken waar je wat meer zweet. werkt heel goed.
Madge

koentje

koentje

19-06-2009 om 23:06

Vic

Waar jij het over hebt dat is dus angstzweet!
Daar komen andere hormonen bij vrij en dat ruik je dus echt!

Vic

Vic

20-06-2009 om 12:00

Eigenlijk

Eigenlijk heb je dus helemaal geen deo nodig, als je je gewoon elke dag wast. Je moet dan alleen zorgen dat je niet in stressvolle angstige situaties komt. Maar ja, daar helpt toch geen deo tegen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.