Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mama_Lynn

Mama_Lynn

16-08-2011 om 21:45

Den haag/ scheveningen vraag

A.s. vrijdag ga ik naar het Circus Theater in Scheveningen, naar Mary Poppins. Dat begint om 20.00. Na afloop ga ik naar mijn zus, die woont aan de erasmusweg (huisnummer ergens in de 1900)in den haag.
Ik zit nu te dubben wat ik zal doen:
- met de auto vanuit gouda naar scheveningen, daar parkeren en dan naar zus.
- met de auto vanuit gouda naar erasmusweg, vandaar met de tram naar scheveningen en met de tram weer terug
- of uberhaupt met het openbaar vervoer.

Overwegingen:
- ik ben geen held met rijden waar ik het niet ken, ik kan ws. wel een tomtom lenen van mijn schoonouders.
- ik heb geen ovchipkaart, weet niet of het dan uberhaupt niet kan in den haag.
- kan ik veilig parkeren aan die straat in den haag of is mijn auto dan foetsie of stuk?
- is er anders een handige plek om te parkeren in scheveningen?

Wie helpt mij meedenken wat het handigste is!

Alvast bedankt, Lynn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk mee

Met de trein vanaf Gouda en da tram naar Scheveningen kan, verbinding is prima. Je bent alleen wel een tijdje onderweg, ik gok op een uur. Treinkaartje kun je kopen, anonieme chipkaart op station kopen is een optie voor de tram of kaartje bij trambestuurder. Dan nog gedoe om bij je zus te komen en ik neem aan de dag erna weer naar huis. Ik zou zelf voor de auto kiezen.
Er zijn 3 parkeergarages vlak bij het Circustheater. Ik zou gaan voor de grote die bij aankomst in Scheveningen rechts van je ligt. Bij de garage naast het Circustheater zal het na de show erg druk zijn en wat meer dringen omdat ie flink kleiner is.

Fiets mee in de trein voor zes euro

...wist je dat je in juli en aug ook tussen half vijf en zeven de fiets mee mag nemen in de trein?
Ben je overal vanaf.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

16-08-2011 om 22:55

Reactie

nee, rodebeuk, dat werkt niet voor mij. Ik woon in het oosten des lands, drop 2 kindertjes vlak bij gouda (dorpje) bij opa en oma, en ga zelf heerlijk uit. Fiets in de auto past niet, en ik heb geen zin om vanaf dorpje nog een half uur te fietsen voor ik bij station ben.
Maar bedankt voor de tip, ik wist het niet

ik neig wel naar de auto, in elk geval naar den haag, want ik heb ook geen kortingskaart, dus ik betaal 'full price' en dan kan ik volgens mij net zo goed met de auto. Maar wat dan: scheveningen of den haag...
je kan dus in elk geval nog een kaartje in de tram kopen?

Lynn

Fiorucci

Fiorucci

17-08-2011 om 07:22

Lynn

Nee, je kan buiten bij de tramhalte een dalurenkaartje kopen bij een htm loket. Er staat een soort camper annex loket bij de tramhalte. Ee tramhalte is buiten bij een zijingang van CS. Lijn 1 en lijn 9 stoppen bij het Circustheater.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

17-08-2011 om 08:03

@fio

mmm, oke. Dat zou dus dan betekenen dat ik helemaal met de trein moet gaan, en dat het dus niet zinvol is om mijn auto bij mijn zus neer te zetten, want daar kan ik geen kaartje voor de tram kopen.

Ik dub nog ever verder, maar ik denk nu dat het dan toch de auto en parkeren bij het circustheater wordt.

Kan wel

Van internet geplukt:

"Kan ik nog een los kaartje kopen in bus, tram of RandstadRail?

Vanaf 3 februari kun je bij de bestuurder of chauffeur van HTM een wagenverkoopkaartje tegen een hoger tarief kopen. Als je gebruik maakt van de Randstad­Rail kun je alleen een kaartje ko­pen via de kaartverkoopauto­maat. Vergeet niet dat je vanaf 3 februari alleen in deze automaat nog met chipknip kunt betalen."

In Den Haag wemelt het van de toeristen en die stappen vaak spontaan in een tram en kopen dan een kaartje bij de bestuurder.

Heb je al aan je zus gevraagd wat vanaf haar huis de makkelijkste manier is om met het ov naar het Circustheater te gaan? Als dat te doen is zou ik de auto bij haar neerzetten.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

17-08-2011 om 10:09

@picasso

THanx, dat is fijn om te horen dat ik in de tram toch een kaartje kan kopen.
Mijn zus woont er nog maar een een paar weken, niet zo lang dus, geen idee of ze dat weet, heb haar nog maar amper gesproken.

Lynn

Anne D.

Anne D.

17-08-2011 om 16:51

Met de auto

zou ik gaan. Erasmusweg ligt behoorlijk ver van Scheveningen af. Ik zou parkeren in de Zwolsestraat. De parkeergarages bij Circustheater en Kurhaus zijn inderdaad klein en vaak vol. Let goed op, de parkeergarage is heel erg groot, probeer zo ver mogelijk naar achter door te rijden, anders moet je een flink stuk lopen naar het Circustheater!

jessica 5

jessica 5

18-08-2011 om 14:08

Lynn

Ik zou de auto gewoon bij je zus parkeren. Het is misschien maar 10 minuten lopen naar tram 9 die naar Scheveningen gaat. Kijk even op www.htm.nl en klik dan lijnenkaart aan. Vul dan erasmusweg in. Tram 16,die kun je ook nemen als die bij je zus voor haar deur rijd. En dan pak je tram 16 richting Wateringen,stap je uit bij halte loevensteinlaan,daar kun je ook direct op tram 9 richting Schevenningen stappen,ben je met een halfuurtje daar.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

18-08-2011 om 20:00

Tja

en nu ben ik nog aan het denken wat ik zal doen haha. Ik was van plan bij mijn zus te gaan parkeren en dan met lijn 9 idd. dat was 8 min. lopen, maak d'r 10 van dus dat klopt aardig. Is waarschijnlijk nog goedkoper dan parkeren in een garage daar, dat kost nogal wat zei ze (weet niet of dat klopt). Iemand enig idee of erasmusweg betaald parkeren is??? (ik ken den haag echt niet!)

Maar goed, zus had nu blijkbaar bedacht dat ik maar allemaal slaapspullen moest meenemen, want vriend sliep d'r ineens ook (voor de goede orde, ze werkt tot 's avonds laat, 23 uur en moet dan vanuit rijswijk komen), en ik ga de volgende ochtend niet al te laat weer naar huis. Vriend is een schatje, maar dit hoeft dus voor mij zo nodig. Wat mij betreft komt ie pas de volgende ochtend, kan ik even rustig bijpraten met zuslief. Vrees alleen dat ze wat aan elkaar vastgeplakt zitten (en ze gaan nog wel op vakantie volgende week samen, je zou toch denken dat ze dan ook even zonder elkaar konden...). Maar goed, misschien ga ik dan nog wel een andere keer of zo.

Ik ga eens verder googlen, bedankt allemaal tot zover voor jullie input.

Lynn

jessica 5

jessica 5

18-08-2011 om 23:29

Lynn

Lijkt mij ook balen als je gehoopt had om even samen met je zus te kunnen zijn en dat dus niet gaat lukken.
Had je al een kaartje voor die voorstelling?. Over twee weken is de laatste voorstelling zag ik net op t.v.
Parkeren is daar wel gratis aan de Erasmusweg weg.
Mijn ervaring is, met het parkeren bij het circus theater,dat als de voorstelling afgelopen is je nog lang niet weg bent met je auto,lange rijen bij de parkeermeters en met het uitrijden sta je ook in de file. Dit was voor mij een keer en nooit weer. Ik pak liever de tram.
Een goedkoop hotelletje zit er ook niet in,alles zit vol zowel Den Haag als Scheveningen. Bij de duurdere is natuur lijk nog wel wat te vinden,zit je w.s ook niet op te wachten.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

20-08-2011 om 21:22

Jessica

had ik dit maar eerder gelezen ....We hebben inderdaad een uur moeten wachten in de rij voor de automaat. Wat een baggerparkeergarage zeg, 4 automaten voor 2000 parkeerplaatsen en dan maar 1 daarvan met pin (rest contant en chip). Echt belachelijk. Makkelijk verdiend ook, per auto zeker 2.40 extra. Dat dus zeker niet weer op deze manier.

Los daarvan: geweldige voorstelling, en toch nog een leuke tijd met mijn zus. We hebben het er over gehad en ik ben uiteindeijk geweest en het was laat. Voelde me weer helemaal een tiener (tot half 3 kletsen en om 11 uur opstaan).

Dus ondanks het parkeerleed, heb ik een hele leuke avond gehad. En ja, we hadden al kaartjes

Thanx iedereen, Lynn!

Anne D

Anne D

21-08-2011 om 19:08

Wat jammer

dat het zo gegaan is bij de parkeergarage.
Wij hadden de omgekeerde situatie, na een vuurwerkfestival was het dringen bij de tramhalte, het duurde enige tijd voor we ons in een tram wisten te wringen. Wij pakken nu dus meestal de auto.

Inderdaad jammer

Gelukkig was de avond verder een succes!
En met de auto naar het vuurwerk is ook geen succes, daar hebben wij vorig jaar heel lang in de rij bij de automaat gestaan. Dit jaar maar gewoon niet geweest.
Nee helaas, Scheveningen begrijpt er niet veel van. Verkoop bij evenementen gewoon uitrijkaarten van te voren. Scheelt voor iedereen een hoop gedoe.

jessica 5

jessica 5

22-08-2011 om 00:00

Lynn

Jammer dat je het niet eerde gelezen hebt,was je goedkoper uit geweest en sneller weer bij je zus geweest. Fijn voor je dat je toch ook nog een leuke nacht hebt gehad met je zus. En hoe was de voorstelling,was het de moeite waard?.

jessica 5

jessica 5

22-08-2011 om 00:14

Anne

Was je direct vertrokken na het vuurwerkfestival ?. Wie heb jij gezien?. Nederland\ Den Haag?.
Ik wacht meestal een half uur,pak dan de bus die is mindere druk en stap dan later over op de tram.
Volgens mij zijn die parkeergarages dan ook bom vol op die avonden. Een jaar of wat geleden hebben wij vanuit de auto bij de haven het vuurwerk wel mooi kunnen zien. Ach dat hele parkeren in Scheveningen is gewoon een ramp en erg duur.
Je kunt je auto beter gratis parkeren in een van de buitenwijkwijken van Scheveningen (Belgisch park)Daar is het ook nog eens gratis. En dan gewoon de tram of bus pakken die je in nog geen 5 minuten naar Scheveningen brengt.

AnneD.

AnneD.

22-08-2011 om 07:41

Jessica

Wij zijn nog 1x daarna met de kinderen naar het vuurwerkfestival geweest en hebben de auto bij de haven geparkeerd, ook gratis. En toen hadden we het wel gezien en nu gaan we niet meer naar dit soort festiviteiten. Als we naar Scheveningen gaan, parkeren wij dus altijd in de parkeergarage in de Zwolsestraat en ik heb daar nog geen rijen voor de parkeerautomaat meegemaakt. Misschien gaan we te vroeg naar huis Voor het strand gaan wij eigenlijk liever naar Kijkduin, en dan rond een uur of 4 's middags. Kunnen we makkelijk parkeren op het grote parkeerterrein wat ook gratis is.

Jessica

Belgisch park is ,helaas voor jou en gelukkig voor ons, tegenwoordig ook helemaal betaald parkeren. Er zijn nog maar heel weinig straatjes waar het parkeren gratis is en dan moet je inderdaad toch wel richting havengebied gaan denken. Bijna niet meer in woonwijken

Het risico (ot)

Net buiten Scheveningen parkeren en dan stukje tram klinkt leuk en handig. Maar toen wij dat een keer deden moesten we toch echt propvolle tram na propvolle tram voorbij laten gaan. Maar weer in de auto gestapt en naar het plaatselijke zwembad gegaan.
Ook hier liever Kijkduin. Daar kan je altijd wel je auto kwijt, kost niks en de sfeer op Kijkduin is erg goed.

Fiorucci

Fiorucci

22-08-2011 om 18:33

Strand

Puur voor strandbezoek is Wassenaarse slag een aanrader. Slechts een paar strandtenten, echt heel leuk en parkeren is betaalbaar.

jessica 5

jessica 5

23-08-2011 om 01:30

Groentje en de rest

He!! tot 2013, duurt het zolang dat de zaak daar weer op orde is?.
Bij de school van een van onze kinderen was het nog steeds gratis parkeren. Nieuwe Duinweg (media college). Twee minuten lopen naar de tram of bus.Is dat daar ook veranderd dan ?.
Wij wonen een kwartiertje fietsen van Kijkduin,gaan nooit met de auto in de zomer. Knap als je nog een parkeerplek vind op de grote parkeerplaats. Ook na vieren kan het daar nog erg druk zijn.
Het verbaast me wel dat als je naar Kijkduin rijd met de auto als het mooie weer is dat je nog een plekje kunt vinden om te parkeren. Als ik met familie ga,ga ik met de fietsen die hier staan of anders met de bus. Ben dan ook met 15 minuten bij Kijkduin,zonder parkeerproblemen.
En ook ik ik vind Kijkduin veel gezelliger dan Scheveningen. Ach en er zijn hier nog genoeg strand over gangen die ook gezellig zijn en niet druk.
Wij gaan ook wel eens na het avond eten naar het strand,echt heerlijk rustig. Dan wel met de auto.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

24-08-2011 om 08:39

@Jessica: ja de avond was verder een groot succes, mooie voorstelling, mooi decor, gezellig gekletst met de mede OOL'er die mee was en uiteindelijk nog een leuke avond met zus. Dus verder helemaal top.
@Picasso: ja, dat vind ik ook. Van tevoren uitrijkaarten verkopen is veel beter. Of zet er meer betaalautomaten neer met pinfunctie. De tijd die het kost om er allemaal muntjes in te gooien...

Maar hoe dan ook, dank voor alle input! het vuurwerkfestival hebben we helaas gemist trouwens.

Groetjes, Lynn

OOL'er die mee was met Lynn :-)

OOL'er die mee was met Lynn :-)

24-08-2011 om 14:22

Ja het was

Jaaaa de voorstelling was fantastisch!!!! En zo leuk om jou weer te zien Lynn!
De rij voor de parkeerautomaat was errug lang ja, pfff van 23:15 tot 00:15 in de rij gestaan.... en toen al die muntjes erin..... maar gelukkig overheerst het supergevoel van een prachtige voorstelling!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.